De unde alimentez cu carburanţi ieftini?

Să începem cu cei mai mari.

Ce alegem între OMV, PetromV sau Petrom? Răspuns scurt şi sec  – alegeţi întotdeauna staţiile Petrom. Din sursă 100% sigură vă spun că toate aceste staţii vând exact aceiaşi carburanţi. OMV se lăuda până anul trecut că aduce din import benzina Carrera 100 şi motorina Premium Diesel Euro5. Astăzi toate staţiile OMV şi PetromV aduc aceşti carburanţi numai din rafinăriile Petrom. Aşadar benzina Petrom Premium 99+ este acelaşi lucru cu OMV Carrera 100, iar Top Euro Diesel 5 este acelaşi lucru cu OMV Premium Diesel. Nu există absolut nici o diferenţă pe linia de distilare, aditivare, tratare etc în rafinărie. Spre exemplu, Petrom a adus anul trecut un echipament special care rafinează motorina Euro5 şi astfel s-a încheiat cu importurile. (vă amintiţi probabil cazanul uriaş adus pe Dunăre care a bulversat traficul din sudul ţării vreo câteva zile)

Acelaşi produs este vândut sub mărci comerciale diferite şi cu preţuri diferite, adică uneori cu până la 0,5 lei mai mult în staţiile de lux să le spunem, OMV şi PetromV. Eu alimentez numai la Petrom, după ce am alimentat din import ani de zile de la OMV. Economisesc astfel până la 30 de lei la plin pentru acelaşi carburant. Sunt nişte bani care se adună, iar la vreo 6-7 plinuri economiseşti unul.

Aceiaşi poveste cu distribuitorii de carburanţi fără rafinării în România. Mol şi Agip spre exemplu cumpără de la rafinăriile Petrom în general, iar preţurile lor se apropie de cele de la OMV. Rompetrol îşi produc singuri propriile sortimente la rafinăriile Vega şi Midia, LukOil deasemenea la Petrotel.

Poţi să te convingi foarte uşor de sursa benzinei şi a motorinei cu care alimentezi oriunde în România. Toate staţiile sunt obligate să afişeze la vedere provenienţa carburanţilor cu tipul de carburant şi rafinărie unde a fost produs. Adică dacă întrebi la Agip poţi afla că benzina este adusă de la Petrom sau Rompetrol.

Cam atât despre preţuri. Unde sunt cei mai buni carburanţi, într-o postare viitoare.

Atenţie. Informaţiile prezentate aici nu pot fi considerate oficiale şi nu reprezintă punctul de vedere al vreuneia dintre companii, nici măcar al autorului. Materialul este fructul unor discuţii personale între mine şi diferiţi angajaţi din interiorul OMV Petrom care au dorit să ăşi păstreze anonimatul.

Ultimele articole

Articolul precedent
Articolul următor

Articole recomandate

22 Comments

  1. Huh.
    Deci Carera 100 si 99+ sunt fix pix exact aceeasi apa de ploaie.
    O socoteala simpla aceeasi kilometri. aceeasi incarcare. aceeasi medie orara. consum mediu mai mare.
    In incercarea de a-mi proteja masina am decis ca sa nu bag carburant cu cifra octanica mica pentru ca nu imi aduce nici un plus de satisfactie sau beneficiu. Este o relatie destul de simpla intre consum si cifra octanica mica. Astfel cu toti cred ca stii lucrul pe care il spun toti care si-au pus GPL pe masina ca in mod automat le-a crescut consumul pe GPL fata de benzina. Acelasi lucru se intimpla si cu benzina/motorina cu cifra octanica mica, creste consumul.
    Pina la momentul acesta nu am bagat FX sa vad daca merge la fel ca cea de 98 de la ROMPETROL dar pot sa spun si sa demonstrez ca: Petrom Premium 99+ si Carrera 100 sunt la fel de proaste care in oras unde o medie / rezervor nu pot sa scot mai bun consumul de 9.4 – 9.5 insa cu cea de la Rompetrol 98 ajung la 8.4-8.7 nu conteaza daca fac raliuri cu ea sau merg normal si pasnic beneficiind de toate dotarile masini (clima). Concluzia este una singura ca financiar per rezervor este ceva mai scumpa benzina dar per global merg mai multi kilometri si asta duce la un raport pret/km mult mai bun decit ori ce alta benzina am incercat.
    Multi spun ca si FX-ul ar fi ok dar personal nu am incercat sa vad cit de ok este si depinde la ce il incer.
    Ca o nota finala cel mai ieftin carburant pentru mine este GPL + Rompetrol 98+. Eu sunt singurl in masura sa stabilesc daca este o solutie buna pe termen lung. Pot sa spun ca intr-un drum Crv-Buc-Crv costul total este de 160-170Ron si timpul pe deplasare este in jur de 3 ore pe dus 3 ore pe intors. Masina are o medie de 89KM/h in acest traseu scazind pauza de cafea si nevoi de la Pitesti. Pe autostrada acul vitezometrului sta pe la 140-160Km/h (adica exact cit sunt inca pe GPL) si economia pe un circuit dus intors de bucuresti este de 100Ron per 600KM deci in cei 29000KM am facut o economie de 4800Ron in un an din care 2100 rom a fost instalatia. Sa nu veniti cu argumente ca uzeaza motorul sau ca nu unge motorul ca „va dau peste ochi”. :P Daca bagati benzina rasuflata cu cifra octanica mica e acelasi drac il fac eu cu GPL-ul in plus noxele la Gpl sunt cu mult sub cele de la benzina / motorina indiferent cit de prost e GPL-ul tot ai o rentabilitate de cost mai buna decit alte solutii de carburanti care se comercializeaza pe piata. Deci fiecare gaseste ce considera optim pentru buzunarul sau preferintele lui. Eu am preferat GPL pentru o mai buna exploatare a masini pentru ca in conditiile in care masina a fost luata de noua nu mi-am permis sa pierd garantia dar altfel bagam din a doua zi GPL pe ea (optiune GPL din fabrica nu a existat) pentru a avea o mai mare libertate de miscare. Dece spun asta? pentru ca fiecare din noi face un calcul sumar cit il costa sa se duca pina la … (citi km cit consuma, aha cam atitia litri si cu pretul de 4.xx cam astia sunt bani de benzina) Eu personal am scapat de kestia asta acum intreb unde mergem? si apoi ma uit la nr de km facuti de la ultima alimentare cu GPL si zi ok hai sa mergem pentru ca 80 RON sigur ii gasesc in buzunar pentru urmatorii 300KM si daca nu oricum rezervorul de benzina este full deci vre-o 500-600 KM benzina si cu 300 GPL sa tot ma plimb pina imi pun problema cit costa.

  2. Cel mai bun carburant e carburantul platit de firma.

    Eu chestia de mai sus cu diferentele dintre cele doua firme le stiam. De asta prefer sa alimentez cu petrom95. AM pus si petrom99, dar la masina mea (aveo hatch 1,4 16v) nu se simte mai nimic. Bine, se simte ceva, dar la buzunar. Cu petrom 95 imi porneste usor, trage bine. Si e si ieftina. Daca mi s-ar da si vreun plin pe luna cadou- ar fi si mai bine :D.

  3. Cine zice ca GPL nu e bun inseamna ca nu isi pernite sa achizitioneze o instalatie buna (secventiala aprox 3000 lei) . Probabil ca la instalatiile mai iefine se simt mai multe diferente , eu vorbesc in cunostinta ce cauza . Consider ca in momentul de fata cel rentabil este GPL -ul . Am un daewoo lanos 1.4 pe benzina + GPL din fabrica si va garantez ca nu exista nici o diferenta intre cei doi combustibili in mers . (sa nu fiu ipocrit poate exista una infima , or mai lipsi 0,5 cai putere ) . Diferenta vizibila e la pret GPL e la jumatate din pretul benzinei . Consumul intradevar e cu 1 l mai mare pe GPL dar sa fim seriosi nu e dublu . Mentionez investitia e buna pentru persoanele care fac multi km , nu pentru cei care la 2 ani se duc sa faca revizia la 10000 km :)) . Concluzionand cine zice ca GPL nu e bun ori e vrun sportiv cu motor 2.5 3.2 benzina si e interesat dpar de performata masinii nu si de consum ori e vreo persoana care se uita la toate staiie GPL si la masinile cu GPL si isi baga unchiutele in gat pentru ca nu isi permite sa achizitioneze o instalatie GPL sau a 3a varianta are vrun motor de 700 800 pe care daca ar mai pune si GPL ar dubla greutatea masinii .

    Sa nu deviem de la subiect . Unde este GPL cel mai bun ?:))

Dă-i un răspuns lui Alexandru Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.