De ce sunt supărat pe Uber și Taxify

Motive cred că ai și tu destule. Nimic nu este atât de frumos precum pare în poze și în sutele sau miile de calificative de cinci stele ale șoferilor. Motivele mele sunt destul de simple, și s-a plâns și Lorena despre ei acum câteva zile pe facebook. Am făcut-o și eu.

Da, îmi aduc aminte că acum câtțiva ani, pe la începuturile Cavaleria când s-a lansat Uber la noi nu mai puteam de nerăbdare să îl încerc și eu. L-am trimis pe Radu atunci să facă un articol despre el. Nu a ieșit mare lucru că și el și șoferul aveau prea multe emoții.

În ultima vreme lucrurile s-au schimbat, mult, și spre rău. Și este vina tuturor. Atât a lui Uber că permite astfel de lucruri cât și a șoferilor că fac astfel de lucruri și poate și puțin a noastră, a utilizatorilor.

Pe scurt, ce mă deranjează cel mai mult, pe lângă atitudinea și lipsa de respect a unor șoferi este faptul că aceștia refuză cursele. În grup, în același timp. Și astfel cresc tariful pe acea zonă. Sau pur și simplu observă că destinația nu este la 50 de kilometri și zic pas. Sau pur și simplu nu merg în aceeași direcție și când ajung peste drum de tine și le faci semn să întoarcă că nu mergi în Otopeni ci în oraș pur și simplu anulează și pleacă. După ce a ajuns în fața ta.

Sau pentru că te roagă mai puțin frumos să cobori din mașină când le atragi atenția că nu știu să citească un GPS. Nu i-a pus nimeni să învețe mai multe limbi și străzile pe de rost cum se face la Londra. Da, acolo îți ia vreo doi ani doar ca să ajungi să conduci un taxi.

Și mai sunt multe situații neplăcute pe care cred că le-ați experimentat și voi. Haideți să vorbim despre asta, să ne punem doleanțele pe hârtia electronică, aici în comentarii sau pe YouTube și poate cineva de la Uber și de la Taxify le vor și citi. Și poate vor face și ceva în privința asta. Poate. Eu sper.

Eu vă povestesc în clipul de mai jos experiența mea, și cum am ajuns să fiu mai plăcut impresionat de un șofer de taxi decât de Uber sau Taxify. Și da, am mers cu ele chiar ieri.

Ultimele articole

Articole recomandate

84 Comments

  1. Hmmm, nu cred ca soferii vad destinatia decat in momentul cand incepe cursa. Ai verificat informatia asta? Plus, le scade ratingul intern din cate-mi aduc aminte cand refuza, insa am impresia ca ii afecteaza prea putin asta.

    • Şoferii Uber pot vedea atât destinaţia, cât şi costul aferent, după ce au acceptat cursa. Doar şoferii de taxi nu pot vedea destinaţia, chiar dacă în aplicaţia Clever Taxi (singura din câte cunosc), setezi destinaţia şi în care, apropo, poţi plăti şi cu cardul, exact la la Uber.

  2. Păi ce ai făcut mă nene,ai anulat cursa că nu ți-a convenit tariful și te superi că ai fost refuzat la rândul tău de alți șoferi,stai și mantale cuminte,mergi cu cine vrei , lasă prostiile,te-am pus eu să îți cumperi casă în pădure, dacă nu știai există o ditamai parcarea cu plată la aeroport,ca să nu te mai superi ca aștepți după Uber sau taxi fy, ia-ți prietenul meu mașina și parchează acolo frumos.Unde ai mai pomenit mantale să mergi gratuit cu taxiul, că doar ești umblat prin lume,în uk nu te-ai plâns că este tariful/km cât litrul de carburant,ai venit aici să te plângi că a acceptat unul comanda ta în București și nu a venit după tine 15 km ca să mergi 10. Mă să știi că nu ai capul mare degeaba, ești și deștept.

    • Corect! Si eu fac uber si cateodata mai anulez curse, recunosc. Insa de foarte multe ori si clientii anuleaza curse. Apuci sa pleci, mergi spre ei, de multe ori pe strazi cu sens unic sau pe bulevarde foarte aglomerate si deodata te trezesti ca acel client a anulat cursa. E corect? La aeroport ar trebui sa se bage un tarif minim (30-40 lei minim) pentru ca soferul sa aiba garantia ca isi recupereaza macar banii pentru combustibil si timpul pierdut. Sau pentru cursele de pana in 10 km sa fie tarif dublu. Altfel nu merita efortul pentru sofer. Pai cum vine asta, (eu mai am si serviciu, uber fac in timpul liber) duminica seara in loc sa stau cu sotia sau sa ma odihnesc ies sa fac uber pentru un ban in plus, iar dumneata vrei sa vin din Bucuresti la aeroport sa vin sa te duc unde ai treaba pe 20 lei si si mai te si superi? Oricum lumea nu prea mai vine la aeroport decat cu client, faci mult mai multi bani in oras, mai ales duminica seara. Asa ca domnule George o sa ramai linistit cu taxiurile galbene… Vad ca ai ramas pe conceptia total gresita dupa parerea mea : CLIENTUL NOSTRU , STAPANUL NOSTRU ! Adica tu ai voie sa anulezi curse pentru ca nu iti convine tariful insa soferul nu are voie nu?

  3. anul trecut am incercat sa dau comanda de uber de la Otopeni pana In Berceni (deci o cursa lunga) si undeva in cursul zilei la ora 15:00-16:00. la fel am patit si eu, imi acceptau cursa ca apoi sa anuleze.
    dupa vreo 10 min si cateva incercari esuate mi-am bagat picioarele, am coborat jos la autobuze si am plecat cu RATB-ul.

    cursa mea era o cursa de vreo 25 km, deci nici nu se punea problema sa fie o cursa scurta.
    soferii uber fac asta ca sa creeze surge prices si sa prinda curse la tarif mai mare.

  4. Am si eu o întrebare! În mod normal si legal,un șofer care este sub umbrela unei companii ce ofera servicii de tip taxi, indifirent ce nume poartă acea firmă, are dreptul de a refuza o cursa? Este ca si cum ai intra intr-un restaurant și ospatarul nu te servește dacă este să comanzi doar doi mici și o bere, în schimb te servește dacă, comanzi felul întâi, felul doi, desert și o carada de vin! Cam asa vad eu situatia! Seara buna îți doresc!

  5. Imi permit si eu sa ma bag in seama aici, in calitate de sofer uber cu SRL personal, care si-a dat start unei proprii afaceri din treaba asta si care zi de zi face si el uber cot la cot cu soferii din firma.
    Este innaceptabil si injositor atat pentru Taxi cat si pentru Uber/Taxify tariful concret pe km, diferenta consta in cunostiimta soferului despre cursa(strict in aeroport).

    Aplicatia Clever nu arata soferului de taxi Unde Mergi si Cat Face, ca probabil si taxi-ul ti-ar fi dat Cancel
    Aplicatia UBER are nesimtirea fata de soferi sa nu accepte tarif dinamic in aeroport, in schimb te “momeste” catre acesta inrosind orasul Otopeni, Corbeanca sj Balotesti spre dinamic 3.X, numai ca sa ajungi acolo sa ti se dea Aeroport pe tarif normal.
    Cred ca acum intelegi frustrarea soferului uber, si motivul pt care anuleaza curse de 4 euro dupa ce el a mers probabil 25 km din cine stie ce colt al orasului spre zona cu tarif ridicat, care e teapa. Ca sa isi scoata combustibilul, spera macar la o cursa de 45-50 RON, dintre care uber isi opreste comisionul de 25% si ramane si el cu 35 RON, din care scade motorina si are un profit de 20-25 RON. Acum fa acest calcul la cursa de 4 euro dupa 25 km pentru ca aplicatia uber l-a mintit. Sa vezi de ce soferii anuleaza.
    Taxify, pe de alta parte, accepta tarif dinamic la Aeroport (de acolo cei 37 RON, un tarif decent zic eu tinand cont ca nu exista Aeroport in europa cu toate ca avem acelas tarif/litru de combustibil cu ei de pe care sa pleci fara 20-30 euro. Aici te zbati sa pleci cu 10 euro de parca ar fi nu stiu ce premiu.

    Concluzia: Si taximetrul te-a injurat la final, daca nu i-ai lasat macar 10 ron peste aparat. Si da, el a gresit ca te-a injurat, asa cum soferii uber gresesc ca iti anuleaza in nas, si asa cum tu ai gresit sa refuzi cursa de pe taxify. Insa nu este vina unuia din noi, este vina tuturor!
    -Soferii Uber/Taxify/Taxi sunt de vina ca accepta sa lucreze pe un tarif de 2 bani
    -Aplicatiile Uber/Taxify/Dispeceratele Taxi sunt de vina ca mentin tarifele astea sub 2 lei/km, cand in mod normal si corect in momentul de fata ar trebui sa fie circa 2,99 lei/km (macar jumatate din litrul de combustibil)
    -Clientii sunt vinovati ca nu accepta un tarif crescut cu toate ca de obicei merg aproape gratis, si ca nu folosesc deloc functia de Tips (aplicatia uber sau cash catre sofer uber/fy/taxi)

    Cam asta e parerea mea, si mi-o asum.

    Mentionez ca inainte de asta nu am avut un job propriu-zis(eram prea tanar) dar eram si sunt pasionat de tehnologie ocupandu-ma in permanenta de Smartphone-uri si Calculatoare (am avut ROM Custom Cooked de mine pentru Samsung S1, am avut Nokia 6680 ca prim smartphone, am avut primul Nokia cu TouchScreen (5800XpressMusic and so on) prin cunostiinte care habar nu aveau sa isi repare telefoanele ce mergeau din ce in ce mai greu, before it was cool, sa zic asa! :)

  6. SFAT: Nu o fac pt reclama la taxi dar va spun ca aveti sanse extrem de mari sa aveti rapid un taxy la aeroport folosind aplicatiile firmelor mari, acolo nu se permit magarii. Daca nu puteti face comanda la tonomatele de la aeroport, faceti comanda prin aplicatie si veniti in fata rondului de la parcare Sosiri sau veniti la Plecari, specificati cu mesaj unde veti fi gasit si BINGO 3-5 min aveti taxy.

    Pont: clientii au invatat ca pot lua repede un taxy daca se pozitioneaza la PLECARI.

    In final, cel mai bine este sa folositi aplicatiile si scapati de toate rahaturile. 95% din taximetristi nu va vor face pret sau magarii.

    Si nu in ultimul rand … daca aparatul taximetrului este orientat asa fel incat clientul sa nu vada sau sa vada extrem de greu afisajul …EVITATI SA LUATI ACEL TAXI.

    Si chiar in ultimul rand…sunt sofer de taxi si ma bucur cand iau fiecare client.

  7. Esti cel putin rău intenționat sau mai sigur sunt de fapt ca ai fost plătit sa faci o recenzie pozitiva taxiurile si a taximetriei. Se vede clar ca nu Stii exact cum este algoritmul Uber, cine sunt multi dintre suferii din București si mai mult decât atat, nici măcar nu Stii cum este treaba cu preluarile la Uber. Dar sa revenim la recenzia făcută de tine. Cat bani ai primit pentru ea?? Am auzit ce sumă ai primit de la o companie din România pentru a face o recenzie pozitiva produsului lor. Cred ca asa făceai cu tot ce prezentati, dar altfel cum altfel sa susții proiectul asta si la urma urmei…?!?
    Si încă un lucru! Numai pentru felul în care Esti tratat de taximetriști în București si cum arata cotetele cu care fac taximetrie…si cum miros…si cum te trag în piept cu maimuțica si realizezi de fapt cat de superior este serviciul asta…dar noh, eu te încurajezi sa folosești în continuare si sa faci reclama cocalarilor, ghertoilor si imputitilor suferi si deținători ai companiilor de taxi!!!

  8. Ma duc la reparat / intretinut / verificat masina.
    Macanicul imi spune una sau mai multe din acestea:
    schimb de ulei si filtre, distributia, baia de ulei, bujiile, fisele, cutia de viteza, directia, cauciucuri, probleme pe partea electrica, toba sparta, parbriz de inlocuit, aer conditionat defect, alternator, baterie, etc…
    Ma opreste politia si imi spune:
    talonul dumneavoastra, itp, asigurare, rovinieta, cauciucuri, luminile, trusa de prim ajutor, triunghi, vesta, sufla in fiola… etc
    Duc pe cineva cu masina si imi spune:
    iti dau bani de benzina / motorina.
    In concluzie, iti dau si eu 5 litri de benzina. Pana unde ajungi cu 5 litri de benzina / motorina in traista.
    Nici mecanicul nici politistul nu m-au intrebat daca am benzina.
    Nu sunt taximetrist, nu am folosit Uber, dar mi s-a stricat cutia de viteze la masina, printre alte interventii minore si necesare din trecut.
    Toata lumea vrea sa plateasca doar carburantul.
    Gandeste-te cat costa doar sa speli o masina interior / exterior si parfumul din ea.
    Si referitor la Uber si Taxi inclin sa cred ca unele persoane din Taxi (un numar considerabil la momentul actual) s-au mutat la Uber, ca tot stateau in masina si pe strazi. Lupul schimba parul dar naravul ba!
    Greseala celor de la Uber ca nu aplica acelasi standard peste tot in lume. Dar probabil mai bine sa il vezi ca se intoarce decat sa te intrebe unde mergi, si sa plece din fata ta… conform comportamentului de taximetrist… se adapteaza si Uber dupa „forta de munca” si dupa obiceiuri. Astfel nu dai vina direct pe Uber, ci pe sofer.
    Acarul Paun e de vina!
    :)

    • In Romania face bani doar cine vrea guvernul,dar daca nici dumneavoastra k banisorii din you tube si alte afaceri nu va permiteti… sorry younare very greedy man

  9. Zici că povestești experiența prin care am trecut și eu, cu diferența că eu am stat si la coada la aparatul de taxi, unde cu greu am reușit să obțin un bon de taxi care ajungea în 12 min, dar in același timp făcusem și comanda la Uber care ajungea în 15 min. După 8 minute de așteptare pe peron, am văzut că se apropia Uber-ul și am decis sa ofer bonul de taxi unei persoane care stătea la coada. Când am întrebat dacă vrea cineva, nici nu am terminat sa zic ce, ca au sărit vreo 3. Am ieșit afara în așteptarea Uber-ului, și surpriza, comanda a fost anulată, iar de aici distracția a continuat exact cum ai povestit tu. Vreo 30 de minute in care am încercat toate variantele de aplicații, comenzi anulate după mult timp de așteptare, am ajuns la disperare și credeam că nu mai plec de acolo până dimineața. Eram de acord cu orice soluție, am căutat și select și tot ce se putea. In final am reușit să iau un Uber doar datorită faptului că am setat ca destinație piața Victoriei, iar după ce am urcat în mașină am schimbat destinația cu cea necesara. In timpul cursei, șoferul a avut o discuție la telefon după care mi-a lăsat impresia că ei la aeroport operează în grup, exact ca rechinii.

  10. George,de acord cu tine…
    La Uber toti vad cat face cursa…asteapta un tun…de obicei sunt cel putin 25 de masini in asteptare…
    La taxi fy nu se vede cursa dar toti astepta acelasi tun.
    Nu avea cum sa iti dea aplicatia ca vine in 3-6-9 min…atata timp cat sunt masini la aeroport…
    De aceea s-a dus dracu Uberul…
    Eu fac si Uber si taxi fy…dar nu refuz curse deoarece ma pun in locul clientului.
    Cu stima.
    Daca vrei sa afli mai multe …pe mail…

  11. Evident, șoferii de UBER încep să își calculeze corect fiecare cursă și să vadă că în realitate nu există profit, la tipul ăsta de curse.

    Evident, taximetriștii au migrat pe UBER.

    Vina e doar a UBER, care țin tarifele mult prea jos si permit fel de fel de șoferi.

    Dar dacă ar fi să mă pici cu ceară, nu aș apela la taxiuri din N motive evidente. De la mirosul de usturoi, la manele.

    Dreptatea e o noțiune cam relativă, aici.

  12. Salut, eu lucrez la Roma in același domeniu (transport persoane -la cerere) ! Serviciile pe care le ofer clienților sunt transferuri și dispoziții orare sub denumirea de “Rent a car with driver” dar sunt afiliat și la UBER cu care colaborez in momentul in care am o gaura mai mare de timp între serviciile prenotate in avans de către clienții mei ( agenții de turism, diferite societati, ambasade etc etc …) Confirm faptul ca UBER , in momentul in care accepți o cerere din partea unui client , nu îți comunica destinația decât in momentul in care dai “start the trip” ! Probabil acesta este motivul ptr care acei “UBER-isti” la București au anulat cursa …
    Ce vreau eu sa întreb este următorul lucru , in țara (București) nu poate fi creat un astfel de serviciu? Prenotare in avans, șoferul știe la ce ora trebuie sa fie la pick-up location , prețul stabilit tot in avans… serviciu de calitate …sau poate chiar exista așa ceva și nu știu eu?

  13. Domnule buhnici la sosiri sus pe estacada nu este nici un taxi pirat. Sunt taxi la liber si pleca intotdeauna doar prima masina, taxi care urca la comanda facuta la totmatul din aeroport si taxi cu tarif de 3.5 lei/km. Daca taxiu comandat ptin aplicatie nu a urcat pe estacada la sosiri nu avea legitimatie de acces aeroport si acela putea fibun pirat.
    Va rog sa va documentati si sa nu mai faceti postar cu ceva neadevarat. Verificati.
    Iar uber si taxify sa dispara.

Dă-i un răspuns lui Claudiu Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.