De ce sunt supărat pe Uber și Taxify

Motive cred că ai și tu destule. Nimic nu este atât de frumos precum pare în poze și în sutele sau miile de calificative de cinci stele ale șoferilor. Motivele mele sunt destul de simple, și s-a plâns și Lorena despre ei acum câteva zile pe facebook. Am făcut-o și eu.

Da, îmi aduc aminte că acum câtțiva ani, pe la începuturile Cavaleria când s-a lansat Uber la noi nu mai puteam de nerăbdare să îl încerc și eu. L-am trimis pe Radu atunci să facă un articol despre el. Nu a ieșit mare lucru că și el și șoferul aveau prea multe emoții.

În ultima vreme lucrurile s-au schimbat, mult, și spre rău. Și este vina tuturor. Atât a lui Uber că permite astfel de lucruri cât și a șoferilor că fac astfel de lucruri și poate și puțin a noastră, a utilizatorilor.

Pe scurt, ce mă deranjează cel mai mult, pe lângă atitudinea și lipsa de respect a unor șoferi este faptul că aceștia refuză cursele. În grup, în același timp. Și astfel cresc tariful pe acea zonă. Sau pur și simplu observă că destinația nu este la 50 de kilometri și zic pas. Sau pur și simplu nu merg în aceeași direcție și când ajung peste drum de tine și le faci semn să întoarcă că nu mergi în Otopeni ci în oraș pur și simplu anulează și pleacă. După ce a ajuns în fața ta.

Sau pentru că te roagă mai puțin frumos să cobori din mașină când le atragi atenția că nu știu să citească un GPS. Nu i-a pus nimeni să învețe mai multe limbi și străzile pe de rost cum se face la Londra. Da, acolo îți ia vreo doi ani doar ca să ajungi să conduci un taxi.

Și mai sunt multe situații neplăcute pe care cred că le-ați experimentat și voi. Haideți să vorbim despre asta, să ne punem doleanțele pe hârtia electronică, aici în comentarii sau pe YouTube și poate cineva de la Uber și de la Taxify le vor și citi. Și poate vor face și ceva în privința asta. Poate. Eu sper.

Eu vă povestesc în clipul de mai jos experiența mea, și cum am ajuns să fiu mai plăcut impresionat de un șofer de taxi decât de Uber sau Taxify. Și da, am mers cu ele chiar ieri.

Ultimele articole

Articole recomandate

84 Comments

  1. Nu sunt pirati sunt taxiuti de otopeni care au licente propii deci sunt particulari si taxiuri la liber sunt in partea stg cu tarif maxim 1.99

  2. Aveți dreptate. Sunt șofer Uber și constat cu stupoare că ridesharingul a devenit ceea ce ați exemplificat. Aceste lucruri se întâmplă noaptea când așa zisii Uber vor din 3 curse să facă 200 lei,exact că pirații galbeni. Nu toți suntem așa. Trust Uber further!

  3. hmmm…. josnic pt. tine sa faci asa ceva… parca tu mergeai cu select, din ce imi amintesc… ai 1* de la mine! sa.ti fie rusine… voi ati adus uberul in starea actuala.

  4. Parerea mea : 6500 curse LA activ Uber.
    Tu si altii doriti sa platiti foarte putin. Din putinul ala eu raman fara 25%.
    Ia baga tu 13-15 ore pe zi pe benzina ta , cu masina ta, pentru ca sa meri 5 km sa iei in client ce coboara la 1 km.
    Iar ca sa iei in alt client mai adaugi aia 5+1 km la distanta pentru a prelua alt client. Dupa 10 deastia ca tine sa fac 50 ron in 5 ore?
    Cand o sa fi in pielea mea o sa vezi de ce nu vin sa iti iau fizicul de la aeroport.

    • Nu, greșit, sunt dispus să plătesc mai mult dacă știu că obțin servicii bune în schimb. Dacă aș ști că toți șoferii sunt corecțti, respectuoși și cunosc traseu au mașina curată etc, aș plăti sensibil mai mult.

      • Nu erai dispus sa platesti mai mult deoarece ai refuzat soferul taxify pentru 37 lei stiind ca doar Uber nu taxeaza in plus in afara oraselor Bucuresti si Otopeni . Ai vrut sa fi chitra si sa mergi pe 20 de lei in Corbeanca , stiind bine ca amaratul de sofer se intoarce pe gol si nu castiga nimic. Sunt curios daca lasi tips in aplicatie atunci cand soferul se comporta frumos cu tine si masina este imaculata !

    • 50 lei în 5 ore – 10 lei/ora, care deja e mai bine decât o parte din populația României, dar atâta faceți în cel mai rău caz. Nu o luați în nume de rău punând în balanță preț/productivitate/nivel de pregătire, mi se pare un salar lunar mai mult decât decent. Așa că nu merge scuza că nu se fac bani. Dacă am de mers un 1km dar am bagaje după mine sigur nu o să pot merge pe jos da nici ”săracii” de voi nu o să veniți că nah cine e nebun să lucreze pentru evetual 10 lei/oră.

  5. Taty,cursa ta de 20 lei este exact muci pt un sofer uber. El vine sa te ia pe tine de la 7-8km pe gol,netaxabila,si te ia pe tine pt 20 lei ,din care uber trage 4 lei taxa de cursa de aeroport plus 25% taxa uber. Deci cu ce ramane soferul? 20-4-5=11 lei. Atat intra in contul unui srl sau pfa ,din care se mai scad 20% taxa de srl. Intr-un final soferul duce acasa la familie 7 lei. Acum vine o alta problema:din acesti bani se scade costul combustibilului,asigurate,itp,taxe si impozite,piese uzate la masina. Poate ca ramane si el soferul ci 1 lei. Castigul lui ca a fist amabil si l-a dus pe George Buhnici acasa in miez de noapte. Acum gandeste si tu de ce nu vine nimeni sa te ia de la aeroport. Oricum tariful e 1.30\km la uber fata de 1.39/km la taxi. Nu ai cum sa acuzi uber ca e scump. Mai informeaza-te inainte sa faci multe acuzatii. O zi buna

    • Nu am nimic împotrivă ca tariful să fie mai mare. Nu eu l-am setat la 1.39 de lei. În alte orașe este aproape 2 lei și mi se pare corect. Sunt dispus, atât eu cât și mulți alții să plătească mai mult pentru servicii bune și sunt perfect de acord cu ce spui. Problema este că Uber încă are nevoie de cifre, cât mai mulți șoferi ca să dea bine pentru investitori. Nu doresc să renunțe la jumătate din ei și să dubleze de exemplu tariful.
      Pe de altă parte, știu șoferi de Uber care fac și 5000 de lei pe lună, da muncesc, însă nu s-au plâns cel puțin în timpul cursei.

      • Nu „face” nimeni 5000 lei net muncind la Uber decat daca lucreaza pe masina de serviciu de la un alt job , iar daca mai prinde doi ca tine in ziua respectiva se duce acasa la nevasta cu o paine si un pateu Bucegi cu „fainosag” !!!

    • Păi si ce cauti in Uber daca stii ca e greu cu cursele scurte? Te obliga careva? Du-te domle si cauta alt job. Nu te tine nimeni cu forta. De ce te tii agățat de uber?

  6. La inceput ai zis ceva de genul ca daca tu n-ai patit nu inseamna ca e totul roz. Si la sfarsit ai spus ca ai circulat cu Uber si in alte tari si n-ai patit asa ceva. Ai inteles unde bat

    Problema e ca, daca vrei sa iei Uber de la Otopeni pana in Brasov, o sa anuleze toti… Exagerez, dar Corbeanca nu e tocmai aproape, si cred ca oamenii anuleaza pentru ca trebuie sa se intoarca fara client de acolo duminica la 1 noaptea. Hai sa ne punem si in locul lor

    Pana la urma e un serviciu de „ride sharing”, nu de taximetrie. Si asa cum tu poti sa alegi sa nu mergi cu o masina pentru ca are review de doua stelute, cred ca e fair enough ca si ei sa aleaga daca sa mearga cu tine sau nu.

    • Din aeroport in Corbeanca si cand e cel mai cel aglomerat (vineri la 18-19) faci maxim 10minute iar ca număr de km sunt undeva la 4-5. Ideea e ca toti cei din aeroport asteapta curse de oraș cu toate ca nu gandesc logic sa ia o cursă rapidă și sa se întoarcă fie si pe gol in 10min.

  7. Fără supărare și cu tot respectul, dacă tot faceți comparație cu Londra, de ce nu mergeți pana la capăt și sa spune-ți ca aceeași distanță la Londra este aproximativ 60£ și la București 6€???
    Știu o sa spune-ți ca la Londra e mai “expensive” însă va readuc aminte căci prețul carburantului este aproximativ același iar al autovehiculelor (câteodată mai mare la București).

    Așa ca atunci când alegeți sa plătiți mai puțin ca la un “Pelican galben”…..nu puteți avea pretenții de servicii “premium”

    P.S. Exista VMS exista BlackCab

    O zi buna!!!

  8. Buna George ! iti inteleg frustrarea. Uber intr-adevar gestionează prost. sa iti explic de ce se intampla asta. romanii mari hackeri au găsit un bug in aplicatie si vad destinația la care mergi inainte sa ajunga la tine, ceea ce normal nu se poate vedea doar după ce dai start la cursa. asta se intampla si in america si in londra. Imagineazati ca la heatrow la londra este o coada de așteptare de 300 de șoferii. durează cam 2 ore pana iti vine randul sa iei o cursa. dacă cursa e de 3-4 km este o totală pierdere de timp. după aceea vei fi plasat din nou la sfârșitul cozii. de aceea șoferii anulează cursele scurte. nu se intampla doar in romania. Uber ar trebui să aloce cursele scurte la șoferi care au venit ultimi. toti vor o cursa cel putin pana in centrul bucurestiului.

  9. George eu iti urmaresc review-rile cu placere,dar aici nu ai dreptate.Pirateria si hotia au fos eliminate la aeroport.Eu sunt taximetrist si vreau sa-ti spun ca cei care stau acolo sus au ecusoane si sunt cu bon de ordine la rand.cum scrie si in lege primul venit primul servit.eu de exemplu sunt la meridian.altii sunt de la cobalcescu,cristaxi,speed,etc.problema nu este asta.tu ai facut un review fiind suparat pe uber,taxify,dar in acelasi timp ai jignit si ai aruncat cu „piatra” in taximetristi fara informatii concrete.data viitoare intreaba autoritatile din aeroport si ai sa ramai uimit cat de repede gasesti taxi la sosiri in fata pe estacada si culmea nu sunt pirati si hoti.fara suparare.nu ai fost informat.

  10. Buna ziua,
    Sunt șofer de Uber, Taxify si Ola intr-o alta țara. Sunt șofer de ridesharing de aproape 3 ani si ce ați menționat despre aeroporturi si servicii de taxi in România este valabil si in țara in care îmi desfășor activitatea. Avem obiceiul sa exageram când vine vorba de România si serviciile oferite la noi in țara. Sunt de acord ca lucrurile pot fi îmbunătățite dar acest lucru e valabil peste tot in lume. Cu siguranța o sa ziceți ca la noi e cel mai rău. Va asigur ca nu este chiar așa.
    Acum sa va spun de ce anulez eu curse, lucru pe care nu îl pot face la aeroport pentru ca aici ca șofer Uber trebuie sa Ma alătur unei cozi virtuale si îmi ia cel puțin o ora sa primesc o comanda iar dacă nu accept cursa sau o anulez Ma duc din nou la capătul cozi.
    Ca si dumneavoastră si noi încercam sa ne maximizam veniturile. Dacă primesc o cursa la 11km distanța si accept cursa, Ma apuc de condus vreo 5km dar va treziți ca nu mai puteți aștepta încă 10 minute cu copilul si nevasta la ora 12 noapte si Anulați cursa. Ptr ca ați anulat-o in primele 5 minute nu primesc Bonus de anulare, știți clar cum funcționează. Sa zicem ca am ajuns la Client care urca in mașina obosit si enervat ca a venit din concediu si ghici ce?! Ne ducem la 3km distanța. Ce opțiuni îmi rămân decât sa anulez cursa de la început. Vestea buna ptr dumneavoastră este ca Uber de când au competitori le-au scăzut veniturile si au venit cu o idee minunata dacă anulam mai mult de 3% curse ni se blochează contul provizoriu după care mai facem niște traininguri si ne mai dau o Șansa. Dacă se repeta suntem dați afara de pe platforma.
    Dacă toți am fi Onești, clienți sau parteneri Uber si Uber ca si companie treburile ar merge struna. Conceptul la început a mers perfect dar toți ne-am trezit ca avem opțiuni si așa s-a stricat treaba.
    Si eu obișnuiam sa fac banii mai ușor dar din păcate acum e foarte greu. Din 5 curse 2-3 sunt anulate de client când ajung in fata casei.
    Multă bafta noua tuturor in cursa asta nebuna in care ne-am înscris cu toții iar premiul cel mare e de natura financiară, economisim un leu sau doi, sau câștigam un leu sau doi si la urma uitam ca suntem oameni si ne tratam unii pe ceilalți ca niște “mijloace” de a obține cei doi lei.
    Trăim intr-o lume unde avem de ales iar dacă rezultatul e cel așteptat e datorat mie dacă e contrar e vina altora.
    As putea continua la nesfârșit dar nu vreau sa va plictisesc.
    Va doresc mult succes si felicitări pentru casa, foarte utila, frumoasa si practica.

  11. Bună ziua,
    Va rog sa mă ajutați cu o informație suplimentară. Ce preț a avut costul călătoriei dumneavoastră cu respectiva companie de taxi.

    Cu stimă,
    Valentin Iordan

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.