Salutare! În episodul de astăzi, mă așez la masă cu Dan Boabeș, antreprenor în serie, fost „rege” al plăților prin SMS, care și-a luat inima-n dinți și a cumpărat o companie de taxi (Meridian). Da, știu, sună nebunesc – cum să te apuci de taximetrie în epoca ride-sharing-ului? Dar stai să vezi de ce nu e doar despre „roți și volan”, ci despre software, big data și, până la urmă, despre cum își împart Uber, Bolt și companiile de taxi străzile unui oraș sufocat de trafic.
Discutăm aplicat despre comisioanele la card, oare de ce se cer ~1% per tranzacție, cine asigură securitatea plăților și dacă avem alternative locale (de la scheme naționale de plată la sisteme de tip QR-code? Ajungem și la subiecte mai delicate, precum dispariția profitabilității în ride-sharing, problema gigantului Uber care tot e pe minus, dar și cum ai putea reinventa un business tradițional într-o lume care „alerga” spre smartphone.
Mi-a plăcut să-l aud pe Dan descriind cum plănuiește trecerea taximetriei la mașini electrice – da, are deja 8 Tesla pe galben! – și cum vrea să ofere șoferilor soluții de finanțare atractive. E posibil să-ți schimbi percepția despre „omul care a parcat cu roata pe trotuar”… dacă vin suficienți investitori (vezi Autonom) să pună umărul la modernizare.
De ce să citești / să asculți episodul?
Taximetria digitalizată – Poți să afli de ce POS-urile sunt obligatorii pentru a atrage clienți și cum, încet-încet, crește calitatea serviciului.
Comisioanele cardurilor – O discuție mai amplă despre cum funcționează Visa/Mastercard și ce alternative avem, inclusiv exemple cu scheme naționale în alte țări.
Limitele ride-sharing – De ce sunt peste 35.000 de mașini în București și cum poluează ori aglomerează străzile un sistem cu prețuri prea mici ca să reziste?
De ce au eșuat proiectele de car-sharing – Lecții din CityLink și Spark: oamenii nu prea merg 18 minute pe jos până la mașina din aplicație – e nevoie de 1.000 de automobile cel puțin.
Mașini electrice pe taxi – Află cine are curajul să bage Tesla pe galben și care-i calculul financiar real la 7.000 de kilometri parcurși lunar.
Dacă vrei să vezi cum se poate digitaliza o industrie aparent „învechită”, vei înțelege de ce o aplicație de taxi nu mai e doar un dispecerat. E o platformă de plată, logistică și big data. Dan Boabeș ne arată că tehnologia poate salva și taximetria, iar concurența cu ride-sharing-ul s-ar putea să fie mai interesantă decât ne-am așteptat. Sper să-ți placă discuția asta la fel de mult cum mi-a plăcut mie!
Poți asculta interviul în format audio chiar aici pe blog sau îl poți descărca:
Membrii care ne susțin cu donațiile lor lunare au văzut și acest clip în avans. Mai sunt multe în secțiunea dedicată lor. Toate clipurile pentru membrii de pe YouTube sunt aici!
Platformele mele sunt susținute de oameni ca tine, care aleg să se aboneze și să devină membri, dar și de companii ce investesc în publicitate. Nu doar prietenii tăi, ci și potențialii tăi clienți urmăresc #IGDLCC. Trimite un email la contact@buhnici.ro pentru a solicita o ofertă personalizată pentru afacerea ta.
Devino membru în comunitatea Buhnici.ro pe YouTube și vezi toate podcasturile în avans.- https://www.youtube.com/channel/UCNz5n8PoSGYSwkOH_SMnl2A/join
Urmărește-mă cu @gbuhnici pe Instagram, Facebook, Twitter, TikTok-@georgebuhnici
Montaj: Daniel Ivan – @danielivanm1 pe Instagram
Dacă ești încă aici, poate arunci o privire pe magazinul nostru de gadgeturi, Gadget Boutique – www.gb.ro
Buna ziua,
Am urmarit dialogul cu d-nul de la Meridian Taxi. Am instalat imediat aplicatia si in data de 17.02.2025 am facut prima comanda, la ora 06,30am.
Intradevar cursa a fost mai ieftina decat firmele de ridesharing, masina si soferul foarte OK. Dar atat. Soferul nu avea POS, plata cu cardul , pe aplicatia, nu a functionat.
Norocul meu ca aveam 21Lei cash. Cursa a fost 20lei, din fericire.
V-am auzitde mai multe ori afirmand ca nu va place plata cu cash. Ce va faceati in cazul meu? Automate pentru a putea sa scot cash erau destul de departe de locul unde a trebuit sa ma deplasez.
Cam atat deocandata.
Toate cele bune.