VIDEO Dacia Lodgy – Mama Dolores!

Mai ţineţi minte când a apărut SuperNova? Un fel de S în coada Iphone-ului 4 de atunci (Dacia Nova). Era senzaţie, şoferi bucuroşi că aveau maşina perfectă: preţ de Dacie şi motor franţuzesc. Atunci n-au mai ținut cont că se aflau la volanul unui autoturism ieftin. Gândirea celor de la Dacia nu s-a schimbat, reţeta a rămas aceeaşi şi iată că şi în 2012, Lodgy duce tradiţia mai departe.

Însă, românii s-au scumpit odată cu intrarea în Uniunea Europeană. Cu aer occidental, mulți au spus pas Loganului și au preferat altceva. Șezutul românilor s-a mutat din 1310 în Golf. Au avut de câştigat băncile, nu şi economia românească. Însă micul Logan a trecut testul pe care mulţi îl credeau picat de la început. Câte taxiuri aţi văzut cu peste 300 de mii de kilometri care încă mai aleargă vijelios prin Bucureşti?

A venit şi Sandero… Însă deja ceilalţi producători

s-au adaptat la piaţa schimbată de micul producător de la Mioveni. A urmat Dusterul, care a redat bărbăţilor categoria SUV-urilor mici. La scurt timp, crossover-ul de Mioveni a devenit cel mai bine vândut model Dacia. Şi iată, în 2012 şi Lodgy, un monovolum la preţ de Volkswagen Polo. E frumos şi e mai mare decât o garsonieră din ansamblurile rezidenţiale de la Glina. Ai dotări ok, confort de maşină spaţioasă şi nu o să ai stresul ratelor pe următorii cinci ani.

Sharan, Galaxy ori Grand Scenic sunt autoturisme de două ori mai scumpe. Gândeşte-te, oare merită diferenţa? Lodgy e un best-buy. Un african cu mâna de lucru ieftină.

Ultimele articole

Articole recomandate

66 Comments

  1. Nu vreau sa fiu carcotas dar Lodgy se vrea o masina de familie?Poai si atunci de ce nu se ofera macar optional, aibag-urile pentru locurile din spate.alea sensibile fiindca iti pui copii acolo.la un impact lateral , avand copii in spate, protectia e cam lipsa la apel.rusine dacia, la partea de protectie.asta e unul din motivele pentru care nu voi cumpara aceasta masina

  2. la ce te referi cand zici airbaguri in spate?
    – daca te referi la al 3-lea rand de scaune… sunt curios cine ofera airbaguri la al 3-lea rand de scaune?
    – daca te referi la al doilea rand, cat de mari sunt copii tai? ca din cate stiu eu pana pe la 5-6 ani ar trebui sa stea in scaun de copii, care de felul lui scaunul este conceput sa protejeze copii in caz de impact. nu zic ca nu ar fi fost o optiune interesanta…

    inca ceva: masina de familie NU inseamna numai airbaguri la locurile din spate(care nu le gasesti optionale pe multe masini ce se fabrica azi), masina de familie are o alta definitie(las pe altii mai cunoscatori ca mine, sa intre in detalii).

  3. O remarca scurta despre ergonomie.
    1. Cotiera de la Audi A3 e la fel de prost conceputa, poate mai rau. Chiar in conditiile unei cutii automate, care nu are un levier care sa se miste mult inspre in spate intre trepte, e inutilizabila. Iar ca sa ridici frana de mana cu cotiera lasata jos e imposibil.
    2. Reglajul pe inaltime al scaunelor fata la S40 Ph1/Ph2 e mai prost, cu ridicarea separata a sezutului si pernei de sustinere. deci se poate si mai rau.
    In rest as mai spune ca la capitolul design sunt ciudat de mari bosajele aripilor fata de dimensiunile jantelor. Dar per total pare o masina super ok la pretul ei si comparat cu alte optiuni din clasa.

  4. Am fost de curând la un test drive. Am testat tot versiunea de 110 cai, diesel, dar cu MediaNav.

    Îmi place designul, îmi place cum trage. Motorul nu cere să fie turat, de obicei schimbam pe la 2500 de turaţii, şi era de-ajuns. Ce pot critica, e că la 50 la oră, nici a 3-a şi nici a 4a nu e bună. A 3-a prea turată, pe la 2000 şi ceva, iar a 4a pe la 1500. Dacă vroiai să accelerezi într-a 4a, se simţea vibraţia motorului iar într-a 3-a, parcă nu-i prea plăcea.

    Ce am putut lăuda, a fost ţinuta de drum, foarte bună, vizibilitatea, dimensiunile şi MediaNav-u. Sunetul este bun, volumul este suficient. Navigare prin GPS în limba română, de apreciat. Se stă bine în maşină, îţi dă senzaţia că eşti în ceva mare şi pentru cineva căruia îi place să conducă maşini mai mari, cum e cazul meu (chiar dacă am o SupeRNova), este o opţiune foarte bună.

    Asta a fost experienţa mea cu Lodgy.

  5. Tot eu. Cea de la test-drive, m-a învăţat că cotiera se poate da pe spate. Aşa poţi ajunge bine la frâna de mână, care e totuşi cam jos.

  6. pentru BogdanMb
    familie pentru mine inseamna si parintii mei, si fratii mei (ca mai am inca 2).pentru bancheta din spate la o asemenea masina (ma rog, la orice masina) mie mi se pare cam necesar sa ai airbag-uri laterale.sint prea multe cazuri de smecheri care nu dau prioritate la semafor si la treceri.si te pomenesti ca intra un Q7 ,sau X5 sau Touareg sau orice alta masina peste tine din lateral.Chiar daca ai centura pusa, daca ala are mai mult de 40 la ora, supravietuitorii si rudele raman cu lumanarile de la biserica.si asta pentru ca dacia nu vrea sa imi ia 300 sau 500 de euro prin oferirea optiunii de protectie laterala sporita.si de aia nu voi cumpara Lodgy sau orice alta masina noua care nu imi ofera airbag-uri laterale pentru locurile din spate.Mi se pare penibil ca Megan-ul din dotare si care are 10 ani sa aiba 10 airbag-uri iar o masina noua sa aiba doar 4.
    cel putin asta e parerea mea.

  7. salut george. pe dacia lodgy s-a pus iar computer de bord cu consum instantaneu, ca stiam ca acesta sa scos de prin 2006-2007.s-au consumul pe care l-ai zis tu este cel mediu.

  8. Cica te simit ca intr-un autobuz. :)))) Atat te miri de lungimea lui. Passat-ul e cu 30cm mai lung, decat Lodgy (un exemplu simplu, la nimereala). Ala cum sa-l numim? Aeronava?
    Iar masini din acelasi segment (MCV) sunt muuuuuuuuulte, care sunt mai lungi: VW Sharan (35cm mai lung), Citroen C4 Picasso (10cm mai lung), Renault Espace (20cm mai lung), Ford Grand C-Max (10cm mai lung), etc.etc. Multe dintre aceste masini depasesc Lodgy-ul si la latime.
    Eu inteleg entuziasmul trecerii de la un Logan la un Lodgy, dar putina documentatie n-ar strica.
    Ma intreb ce fel de sofer de duminica e domnul Buhnici, daca se excita atat de tare la vederea unei masini, cel mult, banale…
    Restul ideilor din review nici nu vreau sa le comentez….

  9. Salut George !

    Foarte frumoasa lodgy mai ales acele faruri uriase :D

    Is curios sa vad si noul Logan Mcv ! e foarte frumos si as vrea sa stiu si parerea ta
    Multumesc , Bogdan

  10. Daca nu v-ati decis inca eu unul va recomand dokker-ul, masina este foarte utila cel puțin din punctul nostru de vedere lăsând la o parte faptul ca este și cea mai accesibila ca preț din gama ei.

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.