Dacia Duster – slăbuț/decent la EuroNCAP

Au ieșit rezultatele testelor la EuroNCAP pentru Dacia Duster. Prima reacție ar fi să zici că trei stele este slăbuț și, până la un punct, chiar așa este. Dacă te uiți mai cu atenție, mașina a fost însă penalizată la unele chestiuni marginale de siguranță. Desigur, mă deranjează că protecția tetierelor la „whiplash” este marginală și că o ușă s-a deschis, dar nu înseamnă că asta te va ucide sau răni grav. Dacia Duster este oricum făcută cu zgârcenie la costuri, pentru a ține prețul jos. Citesc că structura a rezistat, dar manechinul a înregistrat răni la coaste. Asta nu sună bine.

Nu înțeleg totuși, de ce nu au reușit să îi testeze sistemul de stabilitate, deși scriu că există ca opțiune. Până nu văd poze și video, nu mă pronunț. Nu sunt un fan al mașinii, dar trebuie să recunoaștem că este un succes și suntem datori să fim atenți când criticăm, mai ales o mașină care dă de lucru câtorva sute de mii de români.

Ultimele articole

Articole recomandate

12 Comments

  1. Slabut dar totusi nu foarte. Bineinteles, da de gandit, dar cum stiu ca destul de recent au „inasprit” testele (metoda de testare), 3 stele acum inseamna ca 4 in trecut. Oricum, nu e un rezultat cu care sa se mandreasca, asta e clar…

  2. Au aparut si pozele si filmuletele cu duster-ul pe site-ul celor de la EURONCAP. Observ ca la impactul frontal, din cauza inaltimii masinii, capota nu absoarbe nimic din forta acestuia.

  3. Totuși e un rezultat slab, având în vedere că absolut TOATE mașinile în 2011 au 5 stele. Dacia trebuia să fie mai cu moț puțin decât TATA, dar sub orice alt autoturism. Autoturism, nu căruță.

    Plus zvonurile cum că se va trece la 10 stele EuroNCAP în loc de 5 pentru că practic nu mai poți diferenția mașinile când toate au 5 stele.

    Ouf.. Dacie Dacie :(

  4. O explicatie referitoare la punctele pierdute la ESC:
    Consequently, ESC fitment varies greatly between different European countries and between different vehicle categories. To drive greater levels of fitment, in 2009 Euro NCAP has begun awarding three Safety Assist points to a car if ESC is fitted as standard across the model range, or if it is an option on every variant and the manufacturer also expects to sell at least 95 percent of cars with the system as standard equipment.
    Presupun ca Duster-ul nu se incadreaza in cea de a doua categorie…

  5. Ma inteb doar cat de prost si avid de „jip” sa fii sa cumperi cotetul asta de duster cand la aceeasi bani iei de la dealeri ford mondeo mk4 cu sub 50k km, sau astra/focus/golf noi.

  6. In afaceri se discuta in urmatorul fel – „Iti asigur o anumita calitate, la un anumit pret”. Prin urmare, Dacia a evoluat totusi de la tehnica anilor ’60 (Dacia 1310) la tehnica anilor ’90 (Dacia din prezent). Are un bun raport pret-calitate, si multi oameni cu posibilitati reduse pot sa-si cumpere o masina ieftina dar noua. In plus, multi oameni traiesc in Romania de pe urma Daciei.

    Nota bene: In 1995, un Daewoo Cielo costa cam 10 000 dolari, adica echivalentul de acum de 8000 euro al unei Dacii. Teoretic ar trebui sa aiba cam aceeasi calitate. Dar nu prea au, asta e smecheria. Apoi Cielo avea un design mai bun la vremea ei, fata de designul actual al unei Dacii. Deci iar nu e corect. Nu in ultimul rand, multa lume nu-si permitea macar un Cielo in 1995 (care costa cat un logan actual la vremea aceea), iar acum toti derbedeii au pretentii si critica Dacia. Saracul e si-al dracu, mai pe romaneste.

    In concluzie, e ok ca se produce ceva in Romania, e ok si acest Duster. Dar am o asa ciuda pe francezii astia….inca nu au invatat sa faca masini frumoase. E asa de greu sa construiesti o masina frumoasa sau frumusica? ;P

  7. marius…francezii fac masini frumoase, vezi peugeout si citroen ultimile modele.Cei de la renault NU fac masini frumoase deloc.Dusterul mie sincer imi pare uratel…daca tot faci o masina ce te costa sa trafi niste linii mai fluide, dar poate au facut-o pornind de la niste piese si table comune cu loganul sandero….usile cred ca sunt de sandero.
    Oricum sunt masini bune…singurele caare ne reprezinta pe afara, daca ar avea si una mini de oras ar fi avut succes.

  8. referitor la aceste test (NCAP) este facut la viteza de 48 km/ora la impactul frontal cu un zid,deci nu cu un vehicul in miscare care are o inertie foarte mare (masa+acceleratie),deci nu este relevant in trafic .un inginer auto in anii „70” a spus ca nici un producator de automobile nu poate asigura clientii in cazul unui accident la peste 100/km ora frontal ca vor scapa cu viata,chiar in cazul unui blindat militar ,socul ar fi teribil pentru corpul omenesc .deci trebuie reconsiderat testul,nu de altceva ,dar nimeni nu circula cu viteza de 50km/ora in afara localitatii ,si se pot intampla multe in Romania

Dă-i un răspuns lui m Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.