Dacia Duster – primele poze oficiale

Primele poze şi informaţii oficiale. Urmează şi opiniile…

DUSTER SPARGE TIPARELE 4X4

• După Sandero, Logan, Logan MCV şi vehiculele utilitare Logan VAN şi Logan Pick-Up, Dacia intră pe piaţa vehiculelor 4×4 cu modelul Duster.

• Dacia Duster este un model 4X4 robust, fiabil şi uşor de întreţinut, destinat clienţilor care au nevoie în utilizarea cotidiană de un vehicul cu capacităţi tot teren reale.

• Dacia Duster este un vehicul economic :
– la achiziţie : oferă un raport preţ/spaţiu interior/prestaţii imbatabil
– în utilizare : este echipat cu motorizări cu consum redus de carburant şi cu emisii scăzute de CO2. Versiunile diesel ale Dacia Duster emit sub 140 g CO2/km în versiunea 4X2 – primind astfel semnătura Dacia eco² – şi sub 150 g CO2/km în versiunea 4X4.

• Cu Duster, Dacia arată că este posibil să propui un vehicul de teren funcţional, abordabil şi ecologic. Marca Dacia, care a bulversat piaţa auto odată cu lansarea modelului Logan în 2004, dovedeşte acum, odată în plus, capacitatea sa de a răsturna codurile stabilite.

• Dacia Duster este fabricat în uzina din Mioveni. Începând din primăvara anului 2010, el va fi vândut în cele două versiuni, 4X2 şi 4X4, în Europa, în Turcia şi în ţările din Nordul Africii (Maghreb).

• Duster este un vehicul cu ambiţii internaţionale, atât comerciale cât şi industriale. Lansarea sa va avea loc progresiv în diferite regiuni ale lumii, sub mărcile Dacia sau Renault, aşa cum este deja cazul modelelor Sandero şi Logan.

GENEZA PROIECTULUI DUSTER

Proiectul Duster s-a născut pornind de la o constatare simplă : existenţa în lume a unei nevoi reale pentru modele 4X4 încăpătoare, robuste şi abordabile, nevoie care este prea puţin satisfăcută în prezent de oferta actuală. Pornind de la această constatare, grupul Renault a decis să dezvolte un model „tot-teren” destinat în primul rând pieţelor în plină creştere. Încă de la lansarea proiectului au fost luate în calcul şi necesităţile clienţilor europeni.
– În ţările emergente (Rusia, Brazilia,…), clasa de mijloc aspiră la posesia unor vehicule moderne, care să reflecte reuşita lor socială. În paralel însă, aceşti clienţi au nevoie de o maşină robustă, fiabilă şi polivalentă pentru a rezista la constrângerile climatice şi la condiţii de utilizare pe cât de severe pe atât de variate (distanţe mari ; şosele abrupte, chiar impracticabile; parcursuri în oraş, deseori în centrul marilor aglomerări urbane…). Ofertele actuale, reprezentate în majoritatea cazurilor de modele SUV de import, sunt deseori inaccesibile acestor clienţi.
– În Europa, succesul Dacia a demonstrat existenţa unei clientele aflate în căutarea unor vehicule moderne, fiabile şi abordabile. Or, oferta de modele 4X4 şi SUV, deşi vastă, nu include segmentul vehiculelor de teren funcţionale şi abordabile, privilegiind în schimb modelele SUV ostentative, scumpe şi, deseori, inadaptate la nevoile de utilizare „tot-teren”.

DACIA DUSTER, UN 4X4 VERITABIL

Un design de 4X4…

Dacia Duster se prezintă de la bun început ca un model 4X4 veritabil. Partea sa frontală se distinge prin impresia de robusteţe pe care o degajă: aripile largi, impozantul bandou cromat al calandrului precum şi bara de protecţie masivă nu lasă nicio îndoială cu privire la apartenenţa modelului Duster la universul 4X4. Din profil, garda la sol supraînălţată, pasajele roţilor bine marcate şi elementele de protecţie a caroseriei invită şoferul la asaltul şoselelor şi drumurilor cele mai dificile.

Cu o lungime de 4,31 m şi o lăţime de 1,82 m, Dacia Duster afişează dimensiuni compacte. Gabaritul său îi permite să evolueze la fel de bine atât într-un mediu urban cât şi în utilizare off-road. Ancorat evident în lumea vehiculelor „tot-teren”, Dacia Duster prezintă linii seducătoare dar fără ostentaţie.

….cu capacităţi reale de trecere în teren accidentat

Dacia Duster a fost conceput pentru a înfrunta toate tipurile de şosele şi drumuri, oriunde în lume. Pentru a răspunde acestor nevoi variate, Dacia Duster va fi disponibilă în toate ţările de comercializare în versiunea 4X2 – pentru clienţi care doresc un vehicul cu gardă mare la sol, cu o poziţie de conducere înaltă la volan, dar care nu au o nevoie reală de patru roţi motrice în utilizarea cotidiană – şi în versiunea 4X4 pentru o utilizare mai largă.
Baza rulantă ranforsată a modelului Dacia Duster este adaptată pentru o utilizare atât în afara drumurilor amenajate cât şi pentru o utilizare off-road datorită unei gărzi la sol înalte (de peste 200 mm) şi a unor unghiuri de trecere importante (30° pentru unghiul de atac şi de peste 35° pentru unghiul de degajare).
Dacia Duster este un 4X4 uşor de utilizat care nu este destinat exclusiv experţilor în şofatul off-road. Greutatea sa limitată la 1 180 kg în versiunea 4×2 şi 1 280 kg în versiunea 4×4, combinată cu dimensiunile sale compacte, fac din Duster un vehicul deosebit de agil. Datorită unei comenzi unice şi intuitive (de provenienţă Nissan) situată în habitaclu, la baza consolei centrale, şoferul unei Dacia Duster poate selecta cu uşurinţă modul de tracţiune al vehiculului. Această comandă permite alegerea între 3 moduri de selecţie:
– În mod AUTO, repartizarea cuplului între puntea faţă şi spate se face automat în funcţie de condiţiile de aderenţă. Conceput pentru a garanta o motricitate optimă indiferent de condiţiile de aderenţă, acest dispozitiv conferă modelului Dacia Duster capacităţi 4X4 reale. În condiţii normale, cuplul este transmis doar roţilor din faţă. În caz de pierdere de motricitate sau în condiţii de aderenţă precară, o parte din cuplu este transferată punţii spate. În condiţii extreme, cuplul este repartizat în proporţie egală, de 50%, pe fiecare punte. Această distribuţie este asigurată de un dispozitiv de cuplare electromagnetică de provenienţă Nissan.
– În mod LOCK, şoferul închide electronic modul 4X4 şi transferă în permanenţă 50 % din cuplu punţii spate. Această utilizare este recomandată pe suprafeţele cu aderenţă scăzută (zăpadă, noroi, pământ, nisip) şi la viteză redusă.
– În mod 4X2, transmisia este setată pe 2 roţi motrice. Acest mod se pretează şofatului pe şosele în stare bună şi permite reducerea consumului de carburant.

UN 4X4 100% DACIA CARE OFERĂ TOATE ATUURILE MĂRCII

Duster, al 6-lea vehicul al gamei Dacia, rămâne fidel filozofiei mărcii : un raport preţ/spaţiu interior imbatabil, un cost de utilizare redus, un consum limitat, un nivel de securitate optim şi o fiabilitate garantată.

Un raport preţ/spaţiu interior de neegalat

Dacă preţul său aminteşte mai curând de cel al modelelor de clasă mică, prin dimensiunile sale exterioare şi interioare Dacia Duster se înscrie în mod clar în clasa compactă.
Dacia Duster oferă locuri confortabile pentru 5 adulţi. Modelul asigură ocupanţilor acelaşi nivel de spaţiu interior ca Dacia Logan berlină.
Capacitatea portbagajului modelului Dacia Duster este fără concurenţă ţinând cont de dimensiunile compacte ale vehiculului. În funcţie de versiune, portbagajul oferă până la 475 dm³ ISO. În cazul în care bancheta spate este rabatată iar şezutul acesteia este basculat, Dacia Duster oferă un volum de încărcare impresionant care poate depăşi 1 600 dm³ ISO (în funcţie de versiune).

Motorizări fiabile, economice şi cu un nivel scăzut de CO2

Dacia Duster va fi disponibil, în versiunile 4X2 şi 4X4, cu o motorizare pe benzină – 1.6 16v 110 CP precum şi cu două motoare diesel – 1.5 dCi de 85 CP şi 1.5 dCi de 105 CP, prezente deja pe numeroase vehicule din gama Renault.
Aceste motoare răspund perfect criteriilor de cost, de robusteţe şi de uşurinţă în exploatare care caracterizează marca Dacia. Ele permit modelului Duster să afişeze un consum redus şi un bilanţ ecologic performant având în vedere că versiunile diesel dCi emit sub 140 g CO2/km în versiunea 4X2 – beneficiind astfel de semnătura Dacia eco² – şi mai puţin de 150 g CO2/km în versiunea 4X4.

Siguranţa, o prioritate

Dacia Duster beneficiază de expertiza recunoscută a grupului Renault în domeniul siguranţei.
Modelul beneficiază de sistemul ABS Bosch 8.1 echipat cu un repartitor electronic al forţei de frânare (EBV) şi cu asistenţă la frânarea de urgenţă (AFU).
În planul siguranţei pasive, Dacia Duster beneficiază, în versiunea de serie, de două airbag-uri frontale (în funcţie de piaţă) şi de centuri de siguranţă în 3 puncte cu limitator de efort pentru locurile din faţă. În funcţie de versiune sunt disponibile două airbag-uri laterale cap/torace pentru locurile din faţă. Acestea asigură o protecţie suplimentară pentru ocupanţi în cazul unui şoc lateral. Sistemele de pretensionare pirotehnică pentru locurile din faţă (în funcţie de versiune) îmbogăţesc dispozitivul de reţinere al Dacia Duster, asigurând o menţinere optimă a toracelui şi, în caz de şoc frontal, limitând deplasarea corpului către înainte.

Fiabilitate şi robusteţe

Asemenea tuturor vehiculelor dezvoltate pe platforma B0/Logan, concepţia modelului Dacia Duster a fost ghidată de imperativul de robusteţe şi de fiabilitate care au construit notorietatea mărcii. Protecţia anticoroziune a făcut obiectul unei atenţii speciale:
– injectare de ceară în cavităţile caroseriei şi portierelor,
– etanşeizare prin aplicare de mastic,
– folosirea de ceara complementara pe piesele mecanice ale bazei rulante,
– protecţie ranforsată a bazei rulante şi a pasajelor roţilor împotriva proiecţiilor de pietriş.
Aceeaşi grijă pentru fiabilitate a fost acordată arhitecturii sistemelor electrice şi electronice, arhitectură deja verificată pe mai multe modele ale gamei Renault.
Dacia Duster va fi disponibilă pe majoritatea pieţelor europene cu o garanţie de 3 ani sau 100 000 km.

UN VEHICUL CU VOCAŢIE INTERNAŢIONALĂ

Duster are o ambiţie mondială, atât în plan industrial cât şi în plan comercial. Lansarea sa va avea loc progresiv în diferitele regiuni ale lumii, după modelul Logan şi Sandero.

Dacia Duster va fi lansată pe principalele pieţe ale mărcii în primăvara anului 2010
Dacia Duster va fi lansată în primăvara anului 2010 în Europa, în Turcia şi în Maghreb (Algeria şi Maroc). Modelul va completa gama Dacia, aflată în expansiune pe majoritatea acestor pieţe. Pe lângă cele trei vehicule de persoane pe care le comercializează în prezent – Sandero (cu versiunea Stepway), Logan şi Logan MCV, Dacia s-a instalat deja şi în segmentul vehiculelor utilitare cu modelele Logan VAN şi Logan Pick-Up.

Începând din iunie 2010, Duster va fi lansat, sub marca Renault, în Ucraina, în Orientul Mijlociu (Israel, Iordania, Siria, Liban), în Egipt şi în unele ţări din Africa.

Uzina de la Mioveni, uzina de referinţă a programului Entry (gama de vehicule bazată pe proiectul X90 – proiectul Logan), va produce vehiculele destinate tuturor acestor pieţe, atât cele sub marca Dacia, cât şi cele sub marca Renault. Uzina, a cărei capacitate actuală de producţie este de 350 000 vehicule/an, va continua să producă celelalte modele ale mărcii.

Renault Duster în Rusia, în Brazilia şi în Ţările Golfului Persic în 2011
Expansiunea Duster va continua în 2011. În Ţările din Golful Persic modelul va fi disponibil sub marca Renault începând din acel an, vehiculele urmând a fi produse de uzina de la Mioveni.
Duster va fi produs şi în Brazilia, în uzina de la Curitiba, alături de modelele Sandero, Sandero Stepway şi Logan. Vehiculele fabricate aici vor fi vândute în Brazilia, în Argentina, în Mexic şi în Chile.
Ulterior, Duster va fi industrializat şi produs în Rusia, în uzina Avtoframos din Moscova.

DACIA DUSTER PILOTATĂ DE ALAIN PROST PE PISTELE DE GHEAŢĂ ALE TROFEULUI ANDROS
Versiunea sportivă a modelului Dacia Duster, pilotată de Alain Prost, a pornit la asaltul pistelor de gheaţă ale competiţiei Trofeul Andros 2009-2010 al cărui start a fost dat la Val Thorens în zilele de 5 şi 6 decembrie. La volanul unei maşini Dacia Duster, Alain Prost a obţinut locul al doilea în clasamentul general al acestei curse.
Viitoarea manşă se va derula în zilele de 12 şi 13 decembrie în Andorra pe circuitul de la Grandvalira.

sursa: Dacia

Ultimele articole

Articolul precedent
Articolul următor

Articole recomandate

14 Comments

  1. @anothergxg Era Aro 10 pentru piata din Marea Britanie si se numea exact Duster. Evident ca numele i se potrivea de minune, pentru ca era o masina…na, inchipuie-ti un Aro 10 :)

    Acum, englezii aproape se roaga de Renault sa aduca Dacia si pe piata lor.

  2. Si pana la urma, cat o sa fie halatul, doamna, cat e halatul?
    Ne laudam ca e economic, dar cat costa?
    Daca imi cer mai mult de 12000 EUR-TTI pt 1,6/16V 4×2 cu AC, ABS si 2 geamuri electrice respectiv 14000 EUR-TTI pt 1,5DCI 4×4 cu AC si 2 geamuri electrice mai bine risc si-mi cumpar un Subaru Forester SH, un Suzuki SX4, un RAV4, un CRV, sau altceva de la un producator consacrat.

  3. Urata, frumoasa……..vorbim prin iunie 2010, dupa primul semestru de vanzari. Sa vedem care o sa se vanda mai bine. Duster sau Tucson? Duster sau kia sportage?
    Masina va fi un succes real in segmentul ei de piata.

  4. daca imi voi permite imi voi lua, clar.
    mai ales dupa experienta ultimelor zile prin zapada…
    da, stiu, unii vor zice ca avem doar trei zile de zapada pe an, dar mi s-a pus pata.

Dă-i un răspuns lui anothergxg Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.