Dacia Duster lansat oficial – de la 10.500EUR la 18.260EUR

Modele şi preţuri oficiale Duster

Fişa de echipare şi dotări

Cel mai scump Duster – 18.260EUR – NU are aer condiţionat automat, xenon, încălzire în scaune!

Iată primele date oficiale anunţate de producătorul Dacia Renault o dată cu lansarea de la Geneva.

DACIA DUSTER, un 4×4 veritabil.
De azi, de la 10.500 de euro cu TVA inclus.

La salonul de la Geneva, Dacia surprinde din nou lumea auto, prezentând al şaselea model al gamei, Dacia Duster, un veritabil 4×4, modern şi accesibil.

Începând de astăzi 2 Martie, Dacia Duster poate fi comandat in oricare din cele 100 de showroom-uri Dacia. Informaţii despre noul model sunt disponibile pe site-ul www.dacia.ro.

Dacia Duster este un vehicul accesibil şi economic:
– la achiziţie: Dacia Duster este disponibil în România de la 10.500 de euro (TVA inclus) în versiunea 4×2 şi de la 12.300 de euro (TVA inclus) în versiunea 4×4. Noul model oferă astfel un raport preţ/spaţiu/prestaţii imbatabil.
– în utilizare: Dacia Duster este echipat cu motorizări care consumă puţin, iar costurile de întreţinere sunt reduse.
Dacia Duster are emisii scăzute de CO2, respectând astfel mediul înconjurător. În varianta diesel, Dacia Duster emite de la 135 g de CO2/km pentru versiunea 4×2 – purtând deci eticheta Dacia eco² – şi 145 g de CO2/km pentru versiunea 4×4.

Dacia Duster este un veritabil 4×4, robust şi fiabil destinat tuturor categoriilor de clienţi, beneficiind de o garanţie de 3 ani sau 100.000 km.

Dacia Duster este fabricat la uzina din Mioveni. El va fi comercializat progresiv (în versiunile 4×2 şi 4×4) în Europa, Turcia, Africa şi în Orientul Mijlociu începând cu sfârşitul lui martie 2010.

Duster este un vehicul cu ambiţii internaţionale, atât din punct de vedere comercial, cât şi industrial. Lansarea se va face progresiv în diferitele regiuni ale lumii, sub marca Renault sau Dacia, aşa cum este deja cazul modelelor Logan şi Sandero.

Cu Duster, Dacia demonstrează că este posibil să propui clienţilor un vehicul de teren funcţional, accesibil ca preţ şi cu emisii reduse de CO2. Marca Dacia, care a lansat o nouă perspectivă pe piaţă, odată cu prezentarea în 2004 a modelului Logan, arată încă o dată, prin Duster, că poate surprinde lumea auto.

DACIA DUSTER, UN 4X4 VERITABIL

Cu o lungime de 4,31 m şi o lăţime de 1,82 m, Dacia Duster este o maşină compactă. Dimensiunile sale îi permit să evolueze la fel de bine în traseu urban, cât şi în off-road. Dacia Duster se prezintă ca un vehicul de teren cu linii seducătoare, fără a fi ostentative.

Un design de veritabil 4×4…
Partea faţă se distinge prin design-ul robust şi modern: aripile mari şi rotunjite, ornamentul cromat al calandrului, blocurile optice duble, barele de pavilion impunătoare, precum şi aspectul barei de protecţie, nu lasă nicio urmă de îndoială cu privire la apartenenţa modelului Duster la universul vehiculelor 4×4. Garda la sol înaltă, roţile de 16’’, pasajele roţilor şi elementele de protecţie a caroseriei invită şoferul să se aventureze pe cele mai dificile drumuri.
Clienţii vor putea opta pentru pachetul opţional „Pack Look”, acesta accentuând design-ul modern al noului vehicul. Pachetul cuprinde: jante de aluminiu de 16’’, geamuri cu tentă fumurie, bare de pavilion longitudinale, oglinzi retrovizoare, scut de protecţie faţă/spate şi protecţie praguri, toate cu aspect crom satinat. O gamă completă de accesorii completează această alură unică.

La interior, poziţia înaltă la volan oferă şoferului cea mai bună vizibilitate şi confort la drum lung. Design-ul interior evoluează în funcţie de versiune de la ambianţa „Carbon Foncé” la cea „Brun Shiny”. Duster dispune de pachetul opţional „Pack Piele” având scaunele, volanul şi mânerul schimbătorului de viteze îmbrăcate în piele. O atenţie deosebită a fost acordată ergonomiei comenzilor. Comanda 4×4 intuitivă este amplasată ergonomic pe consola centrală conferind uşurinţă în utilizare.

…. şi capacitaţi reale de off-road

Duster a fost conceput pentru a înfrunta toate tipurile de drumuri, oriunde în lume. Pentru a răspunde unor nevoi de utilizare variate, Duster va fi disponibil atât în versiunea 4×4, cât şi 4×2. Versiunea 4×2 răspunde nevoilor clienţilor care se află în căutarea unui vehicul cu o gardă la sol importantă, cu o poziţie de condus înaltă şi sigură. Duster se adaptează tuturor condiţiilor de drum datorită:
– gărzii la sol importante, de 210 mm
– consolelor scurte (822 mm în faţă, 820 mm în spate),
– unghiurilor de trecere importante (30° pentru unghiul de atac şi 36° pentru unghiul de degajare).

Dacia Duster este un vehicul uşor de exploatat. Masa sa, deosebit de redusă pentru gabaritul pe care-l are, este de 1160 kg pentru versiunea 4×2 şi de 1250 kg pentru versiunea 4×4 . Având dimensiuni compacte, Dacia Duster este o maşină foarte agilă.

Dacia Duster este dezvoltată pe platforma Logan, cu o punte faţă de tip pseudo Mac Pherson cu braţe triunghiulare. La versiunea 4×4, puntea spate este multibraţ de tip Mac Pherson.
Atat pentru versiunile 4×2 cat si pentru cele 4×4, cursa mare a suspensiilor favorizează motricitatea şi confortul.

Dacia Duster 4×4 este echipată cu o cutie de viteze în 6 trepte cu o primă viteză scurtă (5,79 km/h pentru 1000 tr./min). Această soluţie simplă oferă posibilitatea deplasării la o viteză foarte redusă pe teren accidentat. Totodată, ea permite un demaraj uşor cu maşina încărcată sau atunci când se află pe o rampă foarte înclinată.

Comanda 4×4 situată la baza consolei centrale, îi permite şoferului Duster 4×4 să adapteze uşor capacităţile vehiculului la nevoile sale. Comanda are 3 moduri:
– În modul AUTO, repartizarea cuplului între puntea faţă şi puntea spate se face automat, în funcţie de condiţiile de aderenţă. Acest mod a fost dezvoltat pentru a garanta cel mai bun raport ţinută de drum/motricitate, indiferent de condiţiile de aderenţă. În condiţii normale, cuplul este transmis doar roţilor din faţă. În caz de pierdere de motricitate sau în condiţii de aderenţă precară, o parte din cuplu este transferat punţii spate. Această distribuţie este asigurată de un dispozitiv de cuplare electromagnetic de origine Nissan.
– În modul LOCK, conducătorul blochează electronic transmisia 4×4. În acest mod, controlul motor şi al sistemului de frânare sunt de asemenea adaptate unei utilizări 4×4. Acest mod este rezervat traversărilor dificile şi drumurilor neamenajate (suprafeţe accidentate, noroi, nisip).
– În modul 4×2, transmisia este blocată pe 2 roţi. Acest mod se pretează drumurilor uscate ce au aderenţă şi permite optimizarea consumului de carburant şi a emisiilor de CO2.

UN VERITABIL 4×4 DACIA CARE OFERĂ TOATE ATUURILE MĂRCII

Duster, al şaselea vehicul al gamei Dacia, rămâne fidel filosofiei şi valorilor mărcii. Dacia Duster propune un raport preţ / spaţiu imbatabil, costuri de utilizare şi întreţinere reduse, un nivel de siguranţă optim şi o fiabilitate care rezistă tuturor testelor. Duster reflectă perfect valorile mărcii Dacia: un brand european, modern si atractiv.

Un raport preţ / spaţiu imbatabil

Dacă preţurile Daciei Duster sunt comparabile cu cele ale maşinilor de clasă mică, dimensiunile sale exterioare şi interioare ţin mai degrabă de categoria superioară a modelelor compacte.
Dacia Duster oferă un spaţiu confortabil pentru 5 adulţi, comparabil cu cel al modelului Logan berlină.
Duster propune un portbagaj foarte încăpător în comparaţie cu cel al modelelor concurente. Volumul acestuia ajunge până la 475 dm³ (în funcţie de versiune). Cu bancheta rabatată, Dacia Duster oferă un volum de încărcare impresionant care ajunge până la 1 636 dm³ (în funcţie de versiune).

Motorizări fiabile, economice şi cu emisii de CO2 reduse

Dacia Duster va fi disponibil, în versiunile 4×2 şi 4×4, cu motorizări pe benzină 1.6 16v 105 cp şi diesel dCi 85 cp, dCi 110 cp, care au fost deja testate pe numeroase vehicule ale Grupului Renault.
Aceste motoare răspund perfect criteriilor de cost, robusteţe şi uşurinţă de întreţinere care caracterizează marca Dacia.
Duster are un consum redus, iar bilanţul ecologic este unul performant. Emisiile versiunilor dCi încep de la 135 g CO2/km pentru versiunea 4×2, care primeşte astfel eticheta Dacia eco² – şi 145 g CO2/km pentru versiunea 4×4.

Un model economic atât la achiziţie, cât şi la exploatare

Costurile de întreţinere au fost puternic diminuate prin prelungirea intervalului la care se face schimbul de ulei, al plăcuţelor de frână şi al anvelopelor. Înlocuirea filtrelor de aer se va face la 90 000 km/ 4 ani, iar cea a filtrului de carburant se va face la 60 000 km, şi nu la 40 000 km.

Siguranţa, un element absolut necesar

Dacia Duster beneficiază de experienţa recunoscută a Grupului Renault în domeniul siguranţei.
Modelul 4×4 de la Dacia este echipat cu un sistem ABS Bosch 8.0, cu un repartitor electronic de frânare (EBV) şi cu asistenţă la frânarea de urgenţă (AFU).
Dacia Duster este primul vehicul al mărcii care are opţional un control dinamic al ţinutei de drum (ESP) pentru anumite versiuni, la care se adaugă funcţia de control a subvirării (CSV) şi cel al anti-patinajului (ASR). Această opţiune permite de asemenea introducerea unui transfer al cuplului când o roată patinează în mod 4×4 pentru a îmbunătăţi motricitatea în cazul în care vehiculul trece peste denivelări.

În ceea ce priveşte siguranţa pasivă, Dacia Duster beneficiază, de două airbag-uri frontale şi de centuri în 3 puncte cu limitatoare de efort pentru locurile din faţă, care adiţional pot fi pretensionate pirotehnic. În funcţie de versiune, airbag-urilor pasager şi şofer li se pot adăuga şi două airbag-uri laterale faţă.

Atuurile mărcii Dacia: fiabilitate şi robusteţe

Asemenea tuturor vehiculelor dezvoltate pe platforma Logan, concepţia modelului Dacia Duster a fost ghidată de imperativul de robusteţe şi fiabilitate care au construit notorietatea mărcii.
Protecţia anti-coroziune a făcut obiectul unei atenţii speciale, în acest sens fiind implementate mai multe dispozitive:
– injectare de ceară în cavităţile caroseriei şi portierelor;
– etanşeizarea prin masticaj a îmbinărilor exterioare;
– folosirea de ceară suplimentară pentru piesele mecanice ale bazei rulante;
– o protecţie ranforsată a bazei rulante şi a pasajelor roţilor împotriva proiecţiilor de pietriş

Lanţul cinematic 4×4 se bazează pe elemente testate deja în cadrul Alianţei (punte spate şi cuplor Nissan, cutie de viteză nouă TL8, în 6 trepte, derivată din cutia de viteze TL4 care a fost deja folosită în gamele Renault şi Nissan).

Nivelul înalt de calitate al modelului Duster este ilustrat şi de garanţia de 3 ani sau 100 000 km, care va fi disponibilă pe majoritatea pieţelor europene.

UN VEHICUL CU AMBIŢII MONDIALE

Duster are ambiţii mondiale, atât din punct de vedere comercial, cât şi industrial. Lansarea sa se va face progresiv în diferitele regiuni ale lumii, aşa cum s-a făcut în cazul modelelor Logan sau Sandero.

Din primăvara 2010 modelul va fi comercializat pe principalele pieţe ale mărcii

Modelul Duster va fi lansat sub marca Dacia în primăvara anului 2010 în Europa, Turcia, Africa şi Magreb. El va completa gama Dacia, aflată în expansiune pe majoritatea acestor pieţe. Pe lângă cele trei vehicule de persoane pe care le comercializează în prezent: Sandero, Logan şi Logan MCV, Dacia s-a instalat deja şi în segmentul de vehicule utilitare cu modelele Logan VAN şi Logan Pick-Up.
Începând din iunie, Duster va ajunge, sub marca Renault, şi pe pieţele din Ucraina, Orientul Mijlociu (Iordania, Siria, Liban, Egipt) şi în unele ţări din Africa.

Uzina de la Mioveni, uzină de referinţă pentru gama Entry (gama de vehicule bazată pe proiectul X90 – proiectul Logan), produce vehicule destinate tuturor acestor pieţe, atât cele sub marca Dacia, cât şi cele sub marca Renault. Uzina, a cărei capacitate actuală de producţie este de 350 000 de vehicule/an, va continua să producă celelalte modele ale mărcii.

În 2011, modelul Duster va începe să fie produs, sub marca Renault, în uzina din Curitiba (Brazilia), uzină unde se produc deja modelele Logan, Sandero şi Sandero Stepway. Vehiculele fabricate aici vor fi vândute în Brazilia, Argentina, Mexic şi Chile. Modelul Duster va mai fi industrializat şi produs în Rusia, în uzina Avtoframos din Moscova. În ţările din zona Golfului Persic, modelul va fi disponibil, tot sub marca Renault, începând din 2011, vehiculele urmând să fie produse în uzina de la Mioveni.

GENEZA MODELULUI DUSTER

Un proiect mondial pentru a răspunde unor aşteptări concrete

Proiectul Duster s-a născut ca urmare a unei constatări simple: există în lume o nevoie reală pentru vehicule 4×4 spaţioase, robuste şi accesibile. Cu toate acestea, în prezent nu există un răspuns adecvat la această cerere.

În baza acestei constatări, Dacia a dezvoltat un vehicul de teren ce are ca destinaţie, în primul rând, pieţele în dezvoltare. Încă de la începutul proiectului, s-a ţinut cont şi de nevoile clienţilor europeni.

– În ţările cu o piaţă în dezvoltare (Rusia, Brazilia, ….), clasa de mijloc aspiră la vehicule moderne care să reflecte reuşita lor socială. În paralel însă, aceşti clienţi au nevoie de o maşină robustă, fiabilă şi polivalentă pentru a rezista constrângerilor climatice şi condiţiilor de exploatare pe cât de severe, pe atât de variate (distanţe lungi, drumuri abrupte, chiar impracticabile, trasee în zone urbane…). Ofertele actuale, reprezentate cel mai adesea de SUV-uri de import, sunt deseori inaccesibile acestor clienţi.
– În Europa, succesul Dacia a arătat că există clienţi potenţiali pentru vehicule moderne, fiabile şi accesibile. Oferta de vehicule 4×4 şi de SUV-uri, chiar dacă e semnificativă, nu include segmentul vehiculelor de teren funcţionale şi accesibile, privilegiind mai curând modelele SUV ostentative, scumpe şi, deseori, inadaptate la nevoile de utilizare pe orice tip de teren.

Faza de concepţie – colaborare Franţa-România

Cu proiectul Duster, Renault Technologie Roumanie (RTR) a intrat într-o nouă etapă de colaborare cu centrul Losange din Franţa (noul nume al Tehnocentre Renault). Concepţia modelului Duster a demarat la Losange. Capacităţile de inginerie ale Renault Technologie Roumanie şi-au adus încă de la început contribuţia la proiectul Duster: Renault Losange şi Renault Technologie Roumanie au lucrat în strânsă colaborare pentru a asigura industrializarea vehiculului.

De la al doilea val de prototipuri (o avanpremieră a lansării modelului Duster), proiectul a fost mutat în România pentru a fi mai aproape de uzină.
Designul a fost făcut de către Losange Renault în colaborare cu Renault Design Central Europe (centrul de design satelit de la Bucureşti).

Industrializare în România, la uzina mamă a gamei Entry

Modelul Duster şi-a făcut intrarea la uzina din Piteşti în aprilie 2009, o intrare facilitată de o linie de montaj prototip specială, care permite fabricarea tuturor versiunilor de serie şi care este gestionată în mod direct de către Renault Technologie Roumanie. Această linie are avantajul de a se afla în uzină, fapt care facilitează formarea personalului din producţie. Cu ocazia industrializării modelului Duster, la uzina de Mioveni au avut loc o serie de evoluţii: astfel, în departamentul de caroserie a fost creată o linie specifică acestui model, în timp ce în departamentul montaj general linia de asamblare a fost adaptată pentru a permite instalarea unor motorizări noi şi a unui lanţ cinematic 4×4. În total, pe aceeaşi linie de montaj sunt fabricate 6 tipuri de caroserie diferite.

Investiţiile – exact atât cât este necesar

În total s-au investit 290 milioane de euro pentru dezvoltarea şi industrializarea la Mioveni a proiectului Duster, inclusiv pentru noua cutie de viteză (TL8 cutie mecanică 4×4, 6 viteze) şi pentru toate motorizările Euro 4 şi Euro 5 care vor fi lansate în curând. Din această sumă, în uzină s-au investit aproximativ 70 milioane de euro.

Preluarea unor piese de la alte modele a permis optimizarea investiţiei: în total, peste 50% din piese sunt preluate de la alte vehicule din gama Dacia şi Renault (motorul şi cutia de viteze, de exemplu).
Capacitatea de producţie maximală instalată la Mioveni este de 25 de vehicule Duster pe oră. În timp, modelul Duster ar putea reprezenta peste o treime din producţia de la Mioveni.

**********

DACIA DUSTER PILOTAT DE ALAIN PROST PE PISTELE ÎNGHEŢATE DE LA TROFEUL ANDROS
Versiunea sportivă a Daciei Duster, pilotată de Alain Prost a fost lansată pe pistele de gheaţă ale Trofeului Andros 2009-2010, a cărui primă cursă a avut loc la Val-Thorens în 5 şi 6 decembrie 2009. La volanul Daciei Duster, Alain Prost s-a clasat al doilea la finalul celor 7 probe ale sezonului.

ANEXE

Vânzări programul Entry (Sandero şi Logan) în perioada 2004-2009
Marca 2004 2005 2006 2007 2008 2009
Dacia 22 833 135 184 184 472 230 294 257 013 311 448
Renault – 9 915 63 134 137 022 252 438 223 751
Total 22 833 145 099 247 606 367 316 509 451 535 199

Rezultate 2009 gama Entry
Top 5 Ţara Marca 2009
1 Germania Dacia 84 875
2 Brazilia Renault 79 525
3 Franţa Dacia 66 531
4 Rusia Renault 53 869
5 România Dacia 41 862

sursa: comunicat Dacia

Ultimele articole

Articolul precedent
Articolul următor

Articole recomandate

6 Comments

  1. Am vazut conferinta de presa si am citit comunicatul. Expresia „4×4 veritabil” e doar de amorul artei. O exagerare piaristica, fara acoperire.

    Si eu ma astept ca Duster sa se comporte decent in teren mai greu, dar de aici si pana la la „4×4 veritabil” e cale foarte lunga.

    Daca Duster este un 4×4 veritabil, ramane de vazut ce-o fi un Land Rover Defender…

Dă-i un răspuns lui George Buhnici Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.