VIDEO Cât de bun e pilotul din tine? E şi precaut?

E suficient un an maxim doi pe şoselele din Bucureşti şi România ca să te consideri un şofer bun. Inghiţim în subconştient reflexele greşite, ca mai apoi, când luptăm cu jumătăţile de secundă, să nu ştim ce să facem.

Drift cu BMW M3

Ştii să ţii corect de volan? Măcar ştii să stai cum trebuie pe scaun? Porţi centura? Cei mai mulţi îţi spun da, când în realitate fac pe dos. Ştiai că poziţia Superman te poate desfigura pe viaţă? Atunci când sare airbag-ul, mâna ta se îndreaptă precum un glonţ de AK47 spre piramida nazală.

Dă-le șoferilor care vor să fie piloți o mașină tare cum este un BMW M3, un circuit și un instructor. După ce se sperie de prima curbă descoperă că o curbă lentă este un tur de circuit mai rapid. A învăţat destule de la băieţii de la Guidare Pilotare. Super piloţi, campioni dar şi şoferi cu mintea la cap, înainte de toate. Pe Marian Andrei l-au învăţat că e obligatoriu să calci şi ambreiajul atunci când frânezi de urgenţă. Altfel, moare motorul în secunda următoare şi pierzi direcţia dar şi servofrâna.

Dacă eşti la un pas de accident, ai şanse ca şi acceleraţia să te salveze. În caz de derapaj sau chiar acvaplanare. Nu te învaţă la şcoală, dar pe asfaltul ud, nu porni pilotul automat. Urmăreşte câteva clipuri cu Marian la volan şi ia aminte la cuvintele preţioase ale piloţilor. Chiar dacă e un curs sportiv, ce a învăţat acolo e școală bună şi pentru stradă.

 

Sesiune circuit 1 cu BMW m3:

Sesiune circuit 2 cu BMW m1:

Sesiune circuit 3 cu BMW m3:

Supravirare / drifting cu BMW M3:

Test de frânare cu BMW Z4:

Skid test cu Mini Cooper S:

Ultimele articole

Articole recomandate

30 Comments

  1. A fost o buna experienta ce o sa- l ajute in viata de zi cu zi si chiar il poate salva de la unele accidente mai ales in conditi de slaba aderenta. Dar probabil o lectie mai importanta a fost cea moral-comportamentala. Contactul cu cat mai multe persoane competente, profesionisti de afara este pentru multi Romani o experienta revelatoare. Acolo descopera ca a fii un profesionist european cat si o persoana respectabila nu are nimic de a face cu smecheria sau fudulia asortata cu glume nesimtite si de prost gust sau cu tupeul acela vulgar si obraznic practicat de multi dintre conationalii nostrii care se cred vedete sau mai stiu eu ce. Exista si in europa ironia dar este una fina si trebuie sa fii destul de, dezghetat sa-ti dai seama cand este practicata pe propria ta persoana. Daca invata sa se abtina de la anumite iesiri si comentarii nefericite cu iz de aroganta sau desconsiderare atunci cand vorbeste in general despre orice ar putea avea oarecare succes dar trebuie slefuita si temperata inca destul de mult personalitatea de care da dovada.

  2. Salut. Ma mir ca niciun instructor nu i-a spus ca la rotirea volanului, mainile nu trebuie sa ajunga in X.
    In alta ordine de idei, vad ca cei de la Guidare nu mai fac inscrieri pentru conducerea defensiva. Stii ceva despre asta?

  3. Foarte ciudat. Eu am participat la un curs cam la fel si mi s-a spus ca mainile nu trebuie sa ajunga in X complet. Adica, la o curba medie mainile vor ramane in pozitia 3-9 insa mai mult de 5 secunde nu poti sta asa si va trebui sa muti mana opusa directiei curbei cateva grade.

    Oricum, destul tare testul de frana si cel de drift

  4. Trebuia sa faca pe Logan manevre de genul,nu pe masini de top ce costa zeci de mii de euro! Un sofer prudent nu prea o sa ajunga in situatii in care sa piarda aderenta, sa fim seriosi! Pierzi aderenta cand mergi cu 160 pe drum ud, cand fortezi limita masinii intr-o curba. Iarna aceeasi situatie. Soferii romani in general, sunt acei comunisti, au avut dacia 1100, acum au un megane sau vreo skoda, in care se vad piloti, sa nu mai caracterizez romanul cu bmw, cam 90% dintre ei!

  5. Pentru o distractie de un weekend merge. Dar nu mi se pare ca te.au lasat sa te joci prea mult. Cel putin la drift n.ai ce sa faci cu o singura curba cu apa. Mai tare te distrezi iarna intr.o parcare goala cu zapada.

    • In caz ca pierzi aderenta, ai timp sa retragi mainile la pozitia initiala. E sanatos la tractiune spate. Daca masina era tractiune fata, procedam ca la Mini. Ei spun ca esti pe apex atunci cand ajungi cu mainile aproape de x in maximul curbei, sau ceva de genul asta.

      Pe circuitul de la TUnari e complicat, pentru ca virajele sunt stranse.

      Cu puţin antrenament ajungi sa stăpâneşti şi virajele, mâinele ar trebui sa se mişte instictiv pe volan, si simt ca am nevoie de ceva antrenament.

  6. Foarte interesant!
    Cred ca era si mai folositor sa faca si instructorul o tura, un fel de exemplu „asa da”, cum a facut Vali Porcisteanu cu George intr-un video de anul acesta.

  7. Sper sa invete si romanasii nostri smecheri cu BMW-uri din ’90 ca asa se conduce cu adevarat o masina si asa se invata sa o controlezi…Doar o mica corectie, nu are cum sa fie BMW M1, eventual 1M, M1 nu mai exista de mai bine de 25 de ani si la vremea lui concura cu masini precum Ferrari, in prezent costa milioane sa ai asa o masina. :)

  8. Sunt sfaturi folositoare dar cu utilizare limitata pentru ca in caz de accident lucrurile se petrec atat de repede incat e greu sa faci ce si cum trebuie. Lucrezi numai prin instinct. Derapajele pot fi lente sau bruste, unele iti dau timp sa te redresezi altele nu, iar la altele nu poti sa faci nimic, doar te-nfigi in scaun si te tii de centura. Pentru ca in trafic sunt obstacole peste tot unele fixe altele in miscare, nimeni nu merge pe piste. Oricum fiecare trebuie sa-si cunoasca masina cat mai bine.

  9. Salutari la toti, in primul rand dati-mi voie sa ma prezint sunt alex si sant de ceva ani in Portugalia tara ce a aderat la EU cu multi ani inainte de noi s avisam macar, o tara cam asemanatoare cu Romania mica dar a fost puternica la vremea ei si care acum are ceva greutati cum e normal in economia de fata, dar asta nu e important aici avem autostrazi de foarte buna calitate dintr-un punct in altul al trarii aproape in orice directie, investitii seriase facute de ministerurile transporturilor la vrema lor si fara afacerile milionare care se fac in Romania prin desvierea de fonduri adica banii au fost folositi pentru ceea ce au fost primiti.Ceea ce doresc sa spun fara a divaga prea mult e ca de fapt aici se poate conduce cam ca in germania pe riscul tau bineinteles pentru ca legea permite limita normala in ue 120km/h, dar este posibil sa faci circa de 3oo km in 90 de min sau cum am facut personal pe o nationala 62 de km in 45 min, pe un drum asemanator in anumite portiuni cu drumul Brasov,Predeal, Sinaia spre Bucuresti nu este foarte important ce fel de masina ai poti face rali pe starzi cun un Renault 5GTI sau cu un BMW 325i de 192 Cp cum sunt fericitul propietar ideea e ceva ce in scolile de conducere acasa nu te invata dar aici se dau notiuni despre asa ceva, si o spun din propie experienta am dat de carnet si acasa si aici pentru categorii diferite, important de stiut si luare aminte e sa cunoastem in primul rand limitele autoturismului pe care il conducem, si apoi limitatiile noastre atat fizice cat si psihice(mentale), e foarte importanta starea in care conducem daca santem stresati, nervosi tristi sau alta stare emotionala la fel de periculoasa si preocupanta pre fericiti, euforici plini de energie adrenalina in exces in corp, care ne pot duce la disgratie la fel ca cele anterioare.Vad persoane care intr-un fiat punto sau alt autoturism de genu fac depasiri periculoase, la limita de timp si spatiu pentru ca au calculat gresit sau masina care o depasec e mult mai puternica, sigura sau stabila dintr-o clasa superioara ca model, marca motorizare etc..Cat de curand voi inicia ca o afacere paralela si pentru a impartasi experienta care am acumulat-o in cursurile de drift ce le-am mai multe preluat de la piloti in circuite nationale portugheze. pe youtube dar si pe propia pagina.George nu in ultimul rand te felicit pentru acest blog in care acoperi aproape orice domeniu atat din punct de vedere technologic cat si din alte prisme.Sper ca acest post sa fie acceptat de tine si sper ca nu am ofensat pe nimeni, si in acelasi timp am contribuit putin, in formarea de idei mai deschise si sa nu uitam ca vom face progrese numai cand interactionam cu persoane mai inteligente ca noi si ascultam opinii diferite de ale noastre, la fel ca un joc de sah devenim din ce in ce mai astuti doar cand jucam contra un oponent mai bun ca noi si cu aceasta inchei micul meu post.Va salut pe toti cu stima si respect.

  10. Mariane, de vrei sa te faci drifter, nu mai brusca acceleratia si volanul… lasa masina sa contravireze singura putin, dupa aia tu corectezi traiectoria masinii contravirand… ;) :P

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.