Categorie: Auto

VIDEO Cât de bun e pilotul din tine? E şi precaut?

E suficient un an maxim doi pe şoselele din Bucureşti şi România ca să te consideri un şofer bun. Inghiţim în subconştient reflexele greşite, ca mai apoi, când luptăm cu jumătăţile de secundă, să nu ştim ce să facem.

Drift cu BMW M3

Ştii să ţii corect de volan? Măcar ştii să stai cum trebuie pe scaun? Porţi centura? Cei mai mulţi îţi spun da, când în realitate fac pe dos. Ştiai că poziţia Superman te poate desfigura pe viaţă? Atunci când sare airbag-ul, mâna ta se îndreaptă precum un glonţ de AK47 spre piramida nazală.

Dă-le șoferilor care vor să fie piloți o mașină tare cum este un BMW M3, un circuit și un instructor. După ce se sperie de prima curbă descoperă că o curbă lentă este un tur de circuit mai rapid. A învăţat destule de la băieţii de la Guidare Pilotare. Super piloţi, campioni dar şi şoferi cu mintea la cap, înainte de toate. Pe Marian Andrei l-au învăţat că e obligatoriu să calci şi ambreiajul atunci când frânezi de urgenţă. Altfel, moare motorul în secunda următoare şi pierzi direcţia dar şi servofrâna.

Dacă eşti la un pas de accident, ai şanse ca şi acceleraţia să te salveze. În caz de derapaj sau chiar acvaplanare. Nu te învaţă la şcoală, dar pe asfaltul ud, nu porni pilotul automat. Urmăreşte câteva clipuri cu Marian la volan şi ia aminte la cuvintele preţioase ale piloţilor. Chiar dacă e un curs sportiv, ce a învăţat acolo e școală bună şi pentru stradă.

 

Sesiune circuit 1 cu BMW m3:

Sesiune circuit 2 cu BMW m1:

Sesiune circuit 3 cu BMW m3:

Supravirare / drifting cu BMW M3:

Test de frânare cu BMW Z4:

Skid test cu Mini Cooper S: