VIDEO Cât de bun e pilotul din tine? E şi precaut?

E suficient un an maxim doi pe şoselele din Bucureşti şi România ca să te consideri un şofer bun. Inghiţim în subconştient reflexele greşite, ca mai apoi, când luptăm cu jumătăţile de secundă, să nu ştim ce să facem.

Drift cu BMW M3

Ştii să ţii corect de volan? Măcar ştii să stai cum trebuie pe scaun? Porţi centura? Cei mai mulţi îţi spun da, când în realitate fac pe dos. Ştiai că poziţia Superman te poate desfigura pe viaţă? Atunci când sare airbag-ul, mâna ta se îndreaptă precum un glonţ de AK47 spre piramida nazală.

Dă-le șoferilor care vor să fie piloți o mașină tare cum este un BMW M3, un circuit și un instructor. După ce se sperie de prima curbă descoperă că o curbă lentă este un tur de circuit mai rapid. A învăţat destule de la băieţii de la Guidare Pilotare. Super piloţi, campioni dar şi şoferi cu mintea la cap, înainte de toate. Pe Marian Andrei l-au învăţat că e obligatoriu să calci şi ambreiajul atunci când frânezi de urgenţă. Altfel, moare motorul în secunda următoare şi pierzi direcţia dar şi servofrâna.

Dacă eşti la un pas de accident, ai şanse ca şi acceleraţia să te salveze. În caz de derapaj sau chiar acvaplanare. Nu te învaţă la şcoală, dar pe asfaltul ud, nu porni pilotul automat. Urmăreşte câteva clipuri cu Marian la volan şi ia aminte la cuvintele preţioase ale piloţilor. Chiar dacă e un curs sportiv, ce a învăţat acolo e școală bună şi pentru stradă.

 

Sesiune circuit 1 cu BMW m3:

Sesiune circuit 2 cu BMW m1:

Sesiune circuit 3 cu BMW m3:

Supravirare / drifting cu BMW M3:

Test de frânare cu BMW Z4:

Skid test cu Mini Cooper S:

Ultimele articole

Articole recomandate

30 Comments

  1. Am si eu permisul din `08, avem aceiasi varsta, si eu am lucrat ca testdriver…
    Iti sugerez clasicul test pt „drift” (asa m`au pus pe mine), o parcare mare, 2 conuri de cauciuc si sa faci 8`uri…De la mari, la mici… sa legi viralele intre ele… ;)

  2. De ce face așa urât cand schimbi din a 1-a în a 2-a? Adică am vazut ca te cam zgaltaie bine in scaun(ma refer la z4). Asta se intampla de obicei la masinile care au diferența mare între rapoarte, fiind prost etajate. Cand am condus un Logan 1.4 si o Laguna 2 1.8 16v si am facut schimbul din a 1-a în a 2-a la 6000 ture tot așa urât au facut. Astea nu sunt masini sportive, dar la z4 ma asteptam la altceva. Ma gândesc ca daca era vina ta iti zicea instructorul.

  3. Din ce am vazut nu procedeaza corect cu „covrigul” .
    Metoda lui titi aur este cea corecta http://www.youtube.com/watch?v=ks8mJWJjdcE .
    Cursurile sunt bune intr-o oarecare masura. Daca incerci sa faci asa ceva cu o masina de strada o sa ai un soc pentru ca se va comporta total diferit.
    O alta problema o reprezinta obisnuinta cu masina. Si cel mai bun sofer din lumea asta trebuie sa se obisnuiasca cu masina, sa-i descopere limitele, sa o simta.
    Cel mai mare castig il reprezinta sfaturile pilotilor profesionisti si senzatia pe care o ai cand ajungi sa depasesti limitele acestor bolizi ( pe circuit desigur ).

  4. Sper ca nu esti printre acei „soferi” care stiu totul si lor nu li se poate intampla niciodata nimic pentru ca sunt prudenti. Vorbesti prostii cu pierderea aderentei, se poate pierde si la viteze mult mai mici, aceasta depinzand de mult mai multi factori : schimbari bruste si neasteptate de aderenta si suprafate de rulare, defectiuni tehnice, probleme de sanatate, etc. Poti derapa si la 50 de km/h neasteptandu-te oricat de prudent esti. Poti pierde aderenta unei masini sport la fel de usor cu cea a unui Logan. Diferenta dintre accident si a scapa dintr-un accident nu o face doar faptul ca esti prudent, ci mai ales cat de antrenat esti pentru a iesi din situatii limita si neprevazute.

  5. Mâinile încrucișare pe volan sunt o glumă cumva?
    Oare nu te contrazici singur: ” Ştiai că poziţia Superman, (mâinile încrucișare – imi permit sa adaug), te poate desfigura pe viaţă? Da, la deschiderea airbag-ului, mâna ta, (mâinile), se îndreaptă precum un glonţ de AK47 spre piramida nazală.” Inevitabil una din ele iti va crea probleme.
    Poate „ai timp” si de o manichiura rapida insa, riscul sa ți-o iei e iminent. Doar „AK47” nu întreaba daca e momentul sau nu.

    Începând cu „Supermanii” si instructorii de scoli auto, mai ales ei, si daca șoferii, la rândul lor, ar tine cont de recomandările lui Titi nu am mai avea dezbateri, si asta poate ar fi plictisitor pentru mulți, mai ales pentru pietoni :)

    Una peste alta felicitări, e un bonus, pe care daca ți-l permiți e păcat sa nu te premiezi. Cred ca a fost o experiența cu adevărat inedită dar in primul rând utila.
    Una e YouTube, pe margine, locul din dreapta, sau alte asemenea si alta e chiar locul Șoferului.
    Felicitări si noroc ca sănătate au avut destui si nu le-a fost îndeajuns, fie iertati.

  6. Hahaha, ai fost tare badie! :) Sper c-ai vrut sa dai o doza de sarcasm comentariului tau, cu „Trebuia sa faca pe Logan manevre de genul,nu pe masini de top ce costa zeci de mii de euro!” Daca nu, de curiozitate… ce cauti aici, te-ai ratacit? :(

  7. Si un sofer prudent poate sa aiba un moment de neatentie, iar daca se intampla si un eveniment neasteptat in fata lui, e foarte util sa detina asemenea abilitati.

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.