Categorie: General

Cum trebuie să arate și să se miște un site (P)

bcr_scr_old

Nu toate site-urile sunt la fel. Din fericire. Cele mai multe sunt însă proaste, lente, complicate. Dar ce face un site cu adevărat bun?

În primul rând respectă utilizatorul, timpul și răbdarea lui.

Ce vinzi? Oferă-mi o vânzare rapidă fără dureri de cap până la livrare

Ai un blog? Să fie ușor de citit, fără fundaluri colorate și fonturi mici.

Administrezi un site guvernamental? Adu profesioniștii și scoate-l din secolul trecut.

Ai prins ideea?

Hai să vedem acum care sunt acele reguli pe care trebuie să respecți înainte să faci public site-ul tău.  Poza de mai sus este o captură a site-ului BCR din 15 aprilie 1998. Hai să vedem cum se mișcă azi.

Să listăm întâi regulile:

  1. Cunoaște-ți utilizatorii – Trebuie să știi cine intră pe site-ul tău și care este scopul lui acolo ca să îl poți direcționa către ce are nevoie.
  2. Păstrează lucrurile simple și eficiente – Cât mai puțin text, poze mari și link-uri către orice informație. Nu trebuie să ai nevoie de o hartă ca să deslușești site-ul.
  3. Ierarhie vizuală – Siteul trebuie împărțit pe elemente distincte pentru a face diferența între secțiuni. Se poate face foarte simplu prin culori sau nuanțe de culoare diferite.
  4. Păstrează același font. – E mai important decât crezi. Nu vrei să arate ca un pliant de circ din care să nu înțelegi nici ora sau ziua la care e spectacolul.
  5. Viteza de încărcare. Ar trebui să fie prima și ultima variabilă a unui site. Dacă eu aștept mai mult de 3 secunde să încarce site-ul m-ai pierdut. Nu am timp și nu vreau să aștept.

Pentru că m-am plâns de asta în mod constant în discuțile cu prietenii, cei de la BCR m-au rugat să arunc o privire și peste site-ul lor, să îl iau la bani mărunți. M-am gândit că sunt lucruri pe care v-ar plăcea să le știți și voi. Ce a ieșit, vedeți în clipul de mai jos.