Sunt trei metode simple ca să stabilesti norma de poluare a masinii.
1. Când maşina este cumpărată din ţară vă uitaţi pe talon sau cartea de identitate la numărul de omologare. În coadă se specifică norma de poluare. În cazul nostru EURO 4.
Când nu vedeţi un E şi o cifră vă uitaţi pe tabelul acesta:
Dacă maşina este achiziţionată din străinătate, ea va avea înscrisă în talon şi/sau cartea de identitate norma de poluare. Aceasta înscriere a fost introdusă progresiv de prin 2000 încoace, iar acum apare în toate ţările UE. Pentru că pe noi ne interesează mai mult Germania, iată unde trebuie să ne uităm.
În primele două poze vedeţi o rubrică cu o înscriere „SCHADSTOFFARM EURO2” sau „SCHADSTOFFARM EURO3”. Adică tipul de catalizator de tip EURO. În a treia poză apare „SCHADSTOFFARM D3”. Aici apare bătaia de cap. D2, D3 sau D4 sunt normele germane echivalente pentru norma EURO şi au fost folosite până prin 2004 însă nu se suprapun întodeauna. Adică acest D3 are şanse mari să nu fie un EURO3.
2. În acest caz dăm fuga la pagina de internet a Registrului Auto Român care ne oferă un tabel complet pe mărci şi modele cu seriile de şasiu ale modelelor EURO3. Luaţi de citiţi de aici.
Lista autoturismelor care corespund normelor de poluare EURO 3
Dacă nici metoda asta nu a dat roade aveţi o altă soluţie. O cerere către Registrul Auto Român care vă va oferi un răspuns oficial, utilizabil inclusiv la calculul taxei de prima înmatriculare. Ideea este că ei pot cere de la producător documentele de omologare şi pot stabili clasa de poluare chiar şi dacă nu este înscrisă în documentele cu care a venit autovehiculul.
Modelul cererii de consultanta
3. Dacă toate acestea nu au reuşit mai există o ultimă soluţie. Însă ustură. Se numeşte „testul dinamic” şi presupune testarea maşinii timp de câteva ore de către inginerii RAR care vor stabilii cu echipamente speciale emisiile autovehiculului. Ustură pentru că testul este complex şi costisitor – costă cel puţin 2.200 RON. Din informaţiile mele, verificarea este atât de scrupuloasă încât şansele ca maşina să îţi iasă în clasa de poluare visată sunt extrem de mici, mai ales în cazul maşinilor cu rulaj mare al căror catalizator „a cam trecut prin viaţă”. Mai mult, RAR nu poate efectua mai mult de 6 astfel de testări pe zi. Dacă asta a rămas totuşi ultima soluţie adresaţi-vă cu încredere Registrului Auto Român la:
Telefon informaţii: 021/318.17.30
Fax: 021/318.17.54
Adresă: Calea Grivitei, nr. 391A, sector 1, Bucuresti, cod 010719
am uitat sa specific , masina este din Spania
am un opel vectra 16 din 2001 la ce euro se incadreaza
3 sau 4
masina este adusa din germania
am un lexus din 2010 cu filtru de particule este inmatriculat in spania si vreau sa aflu ce euro are ca in acte nu este specificat sa vad cat ma costa sa il inmatriculez in romania
Am si eu un Bora an 08.2000 in talon scrie D4 .. Mașina este din Germania .. M-a interesează dacă se încadrează e3?serie wvwzzz1jzyw734598..ast un ras mulțumesc !!
Buna George,
Am si eu o intrebare. Am cumparat o masina din Belgia(de la dealer, nu persoana fizica) pe al carei Brif scrie mare EURO 5. Dupa testul de la RAR masina a iesit EURO 4. Este vorba despre un Volvo S40 cu motor de 2D, din 2009.
Imi poti spune cum este posibil ca masina sa fie EURO 5 in Belgia, dar la noi EURO4?. Nu se aplica aceleasi norme in toate tarile Uniunii Europene?
Multumesc, Daniel.
Ba da. Belgia este UE.
Buna,
Am si eu o problema asemanatoare, am cumparat din Germania un BMW X1 e84 fabricat in 04.2015 cu 16000 km si pe brif scrie mare si clar EURO 5 iar cei de la R.A.R. au constatat ca este NON EURO! Mentionez ca masina a fost fabricata pentru Rusia, dar eu am cumparato de la un neamt, inmatriculata in Germani ca si EURO 5!
Ce sa fac?
Multumesc!
Salut,vreau sa.mi cumpar un megan3 de 110cp,din Germania dupa 2009,cum pot sa aflu ce euro are? Nu de alta dar poate il i.au cu e5, acolo ,iar aici am auzit ca este incadrat la e4… msi
buna ziua asi vrea sa cumpar si eu VOLKSWAGEN PASSAT BREAK 1.9 TDI 131 CAI*
*AN FAB 2002* si mar interesa sa stiu si eu ce euro e ? Masina e adusa din Italia
Pentru un corvet din 1977 ,5,7 lt V8 350Cu ….cum pot calcula impozitul anual
Salut George ,
Vreau sa achizitionez o caruta cu un cal cu 4 picioare .
Poti sa imi spui , te rog , ce euro iese ?
Oameni nebuni , omul v-a dat un exemplu si l-ati terorizat cu intrebari idioate .
Pt calcul euro v-a dat omul mura in gura ce trebuie sa faceti…
Bună …doresc sa cumpăr o mașină alfa romeo 159 an 11 2009 1.9 diesel ce euro ar putea fi. Mulțumesc
Nu ți-aș recomanda din start, doar dacă ai prieteni buni la un service de alfa și vrei să te vezi cu ei mai des.
Buna ziua am si eu o întrebare cat ajunge taxa de îmatricularea la un golf 4 1.4 16v an 1999 adus din germania va multumesc
Fericire pe noi ca s-a scos taxa de prima inmatriculare.. sa vedem acum ce facem cu celelalte taxe.
pensionar (78 ani) rulez maxim 1000 km. pe an.doresc un autoturism mic,usor ( aprox.1200 cm cubi, 2 usi). ,benzina, euro minim 5 nu prea scump.platesc ches.