Categorii: Editorial, General

Este adevărat în România? Da!

Să vii de la Lisabona până la Szeged fără oprire la vreun semafor pare un vis, însă este posibil, ca orice lucru normal într-o lume civilizată. Toată Uniunea Europeană este brăzdată de autostrăzi de la un capăt la altul cu excepţia României şi Bulgariei. Nemţii au anunţat oficial că ei au încheiat orice program de construcţie de autostrăzi pentru că nu mai au efectiv unde să facă. Aşa că se vor concentra pe întreţinerea reţelei lor uriaşe de Autobahn – 10.000 km. Cam cât SUA şi Canada la un loc.

România, în schimb se chinuie să termine şi să întreţină cu mare dificultate două autostrăzi facile, de şes – A1 şi A2. Bucureştiul este însă o capitală efectiv ruptă de reţeaua europeană de autostrăzi. Şi va mai rămâne aşa cel puţin 6-7 ani. Sună crud, însă, ca orice nebunie, este adevărat în România. În timp ce autostrada Bucureşti – Ploieşti este blocată din cauza exproprierilor întârziate, iar tronsonul de la Ploieşti la Braşov este încă în faza birocratică, te-ai fi aşteptat ca măcar acolo unde contractul pare a funcţiona să se facă ceva. Adică pe Autostrada Transilvania construită de la Braşov la Borş de americanii de la Bechtel. De bine de rău, ştiam că mişcă, însă aflăm că ne aşteaptă încă o decepţie. Slavă Domnului pentru scandalurile politice, că aşa mai scapă către presă astfel de rapoarte ale consultanţilor – companii angajate şi plătite de stat să urmărească lucrările pentru care plătim. Lectură plăcută.