Cum recunoşti un taxi pirat!

În ciuda credinţei populare, taximetriştii pirat nu îşi atrag clienţii cu maşini scumpe, super-dotate, nu sunt îmbrăcaţi la costum şi nu trag obligatoriu de clienţi (spre deosebire de cei din aeroport). Să detaliem.

În poză aveţi un exemplu tipic de taxi pirat bucureştean. Îl recunoşti după trei elemente pe care le foloseşte pentru a se camufla printre taximetrele legale.

În primul rând tariful scris mic, plasat însă regulamentar pe uşă. Dacă te uiţi cu atenţie vezi că e 3,5 RON pe kilometru, mai scump decât la Berlin. De obicei au însă tarife de 7,8 RON/KM cu un 7 care seamănă izbitor cu un 1 ca să inducă în eroare un ochi insuficient de vigilent. Nu scrie însă tariful de staţionare pe oră.

Logo-ul este cel mai probabil „la mişto”, dar făcut să semene cu celelalte ale mărcilor recunoscute. Taxi-ul acesta nu are antena şi nu aparţine de vreun dispecerat. Dacă este independent, adică singur, cum de poate răspunde la fix?

Ultima şi cea mai importantă este licenţa aceea ovală dată de la Primărie. Este expirată din februarie şi nu este prinsă în nituri, cum ar trebui, ci doar lipită cu adeziv sau magnet.

Staţi cu ochii în patru!

Ultimele articole

Articolul precedent
Articolul următor

Articole recomandate

41 Comments

  1. Mersi de sfat. Cand o sa merg in Bucuresti chiar verific. Pana acum nu am luat nici o tzeapa de la taxiurile de acolo, dar nu e niciodata prea tarziu.

  2. Licenta de taxi se poate prinde pe usa in doua feluri(asta ramane alegerea celui care conduce masina, daca vrea sa-si gaureasca portiera cu nituri):
    1. Cu banda biadeziva groasa de 2-3 mm
    2. Cu nituri,varianta mai sigura, in sensul sa nu-ti dispara placuta de pe usa, sau sa nu o pierzi.
    Dar daca un taximetrist independent are o masina noua si este o marca strina, varianta aleasa de obicei este cea cu biadeziv.

  3. Cred ca voi face o lista neagra cu numere de înmatriculare. Cel mai periculos este B-06-LEO. Operează la Piaţa Romană şi Unirii. 8RON/KM, insa are si „maimuţă” adică un buton care dă aparatul peste cap.

  4. o sa radeti, dar mie chiar mi s-a intamplat sa nimeresc intr-un taxi din asta. era seara, tarziu si eram obosit – si daca mai pui si stilul meu aerian de gemeni – m-am urcat in primul taxi pe care l-am nimerit.
    deja de la start era 3.50 RON, dar m-am gandit ca era dinainte si ca o sa ii zic soferului sa nu ii puna si pe aia la socoteala.
    m-am uitat apoi mai bine si la taximetru scria 3.50 RON/ora. mi se parea tare ciudat pentru ca intotdeauna am crezut ca e ceva mai ieftin taxiul. oh, well am zis eu. e tarziu sunt obosit..
    mergeam noi cu masina si cifrele cresteau uluitor de repde. am mers de la intersectia dintre mihai bravu si bd ferdinand I pana la electronica in baicului. in mod normal plateam cam 5 lei, dar acum uite ca am platit 13 RON.
    i-am zis soferului ca nu ar trebui sa ii puna pe aia 3.50 RON, dar el a zis:plecatul dupa loc baiatul’.
    m-am uitat asa un pic. tipul era ditamai soferul, nu era genul de om cu care sa te iei la harta noaptea la ora 11.
    asa ca i-am dat banii si am zis: un pic cam scump taxiul asta.
    si el zice: da, sunt mai scump.
    apoi cand trec pe langa taxi, la firma scria ORIENTAL TAXI. foarte amuzant e ca soferul era tigan.
    ^_^

  5. si mie mi s-a intamplat.. dar acum 3 ani.
    eram la admitere la facultate si mi se facuse rau de am plecat mai devreme din sala. am zis sa iau taxi-ul sa nu mi se faca rau in metrou, ca abia mai puteam sa merg. de la romana pana la timpuri noi mi-a luat 170 de mii (vechi).
    asta era acum 3 ani, dar nici acum nu cred ca traseul face atat.

  6. deic in primil rand detineti datre eronate placuta taxi nu este expirata deoarece este in vigoare pana intra cea noua.2este un taxi perfect legal in bucuresti sunt 3500 de autorizatii independente si orice taxi este afiliat unui dispecerat si este tariful legal aprobat de primaria deci sper sa nu mai induceti in eroare.logaul chiar nu poti spuneca semana cu cel al unei firme anume si scrie foarte clar taxi independent.presa de multe ori nu isi informeaza corect ciittori sau asculatori

  7. Peter_yo, ai parţial dreptate din punct de vedere legal, însă nu şi moral. Un taxi independent are dreptul, conform reglementărilor, să ducă tariful până la 8RON/KM. Tariful ăsta a fost gândit pentru servicii de limuzine, iar Logan-ul nu este limuzină. Legal poate pune însă tariful maximal, din cauza carenţelor legii care nu prevede serviciile la bord, spaţiu interior etc… Apoi, licenţa expirată nu îi permite să presteze servicii punct. Şi încearcă să suni la numărul de pe uşă ca să ceri o maşină, să vezi ce se întâmplă… Dispeceratul acela este o fantomă care nu plasează comenzi prin staţie.

  8. Conform noii legi pentru taxi care o sa fie aplicata o data cu schimbarea licentelor, tariful maxim o sa scada destul de mult,asa ca domnii taximetristi,chiar daca sunt independenti nu mai pot practica tarife asa de mari. Tariful maxim o sa fie cam la jumatate fata de cat este acum. Ramane de vazut daca se va respecta acest lucru ca sa nu ramana fara licenta.

  9. deci revin cu ceva numarul este valabil numai ca nu sta nimeni la borou sa raspunda deoarece are si alte activitati in cadrul firmei /in al doilea rand chiar daka licenat este expiratase poate continua activitaea pe baza dosarului depus la primarie de unde primesti un bon de la registratura,pt ca noile licente nu sau eliberat.daka va uitati la la masinile de la firme veti vedea ca este aceeasi situatie si tariful maximal operat incepand din 1 aprilie este 3,5lei/km maxim repet.referitor la moralitate pretul benzinei este moral sa fie mai mare ca in vest este moral ca presasa dezinformeze mai mereu mai ales in privinat activitati de taxi si nu numai,sau mai exact ce este moral in tara asta?de aceea noile tarife vor fi afisate pe niste ecusoane foarte mai si pe uas si la interior si va asugr ca 8o%din cei care merrg cu taxiul mai scumpe de 1,7stiu si eu vor sa meargacu acest taxiu,deoarece este mult mai curat si nu te fura cum fura cei dd e al firme cum este posibil ca la un taxiu cu 2,99 /kmsa fac doar cu 40 000lei vechi ami mult ca si o cursa cu un tarif de1,7 la circa 8-10 km?din ce cauza?plusa ca nu te acoles si te duc multtt mai repede ca si ceio de firma care merg in aglomeratie si nu o iau chair si pe scuratturi chiar dak le stiudoar ca sa ia cevas bani in plus?asta mai este moral

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.