Categorie: Auto

Cum combaţi nesimţirea vânzătorilor de maşini defecte

Un caz tipic de bătaie de joc în dauna clientului mioritic:

Domnule George Buhnici,

Am cumparat un chevrolet aveo platinum,in mai 2008,13miikm. Inca de la inceput s-a auzit un zgomot ciudat pe dreapta fata.Am fost la service GTT,str.T.PALADY si mi-a schimbat pe garantie caseta de directie.Zgomotul tot s-a auzit,am revenit la service si de data asta au constata ,ca am amortizorul drepata dus,l-a schimbat si pe asta,degeaba.Ma duc a treia oara ,imi spun ca are un defect de faricatie si de data asta imi schimba o bieleta antiruliu,degeaba ,A patra oara shimba flansa amortizor dreapta,in zadar,se aude in continuare acelasi zgomot.Cei de la service imi spun ca nu mai au ce sa-i mai faca.

Ma gandesc foarte serios sa actionez in instanta
G.M Romania.Ce PARERE AVETI?????
In speranta ca nu v-am plictisit cu problema mea va multumesc anticipat.

Aud a zecea oară probabil pe anul acesta despre acest gen de situaţii. Maşini cu defecte constructive scoase pe piaţă şi vândute unor oameni care se trezesc cu pacostea în casă.

E adevărat că toţi producătorii scot pe poarta fabricii un procent aproape bătut în cuie de rebuturi. De aceea există un sistem de management al calităţii. Când sistemul nu merge, astfel de maşini scapă în reprezentanţe. Este atunci datoria dealerilor să corecteze greşeala fabricii şi să retragă de pe piaţă astfel de exemplare. Şi aici intervine românismul. Clientul este amăgit, plimbat şi uzat psihic până cedează şi se împacă astfel cu situaţia. Asta dacă nu dă cu maşina într-un copac şi moare astfel definitiv problema. Ce faci în astfel de situaţii?

1. Citeşti bine de tot condiţiile de garanţie. Dacă simţi că ai citit de zece ori şi nu ai înţeles, apelezi la un avocat şi apoi mergi la service cu lecţia ştiută pe de rost.

2. Soliciţi înlocuirea pieselor defecte sau a întregii maşini în cazul unor vicii ascunse care nu pot fi corectate la service.

3. Când nu obţii răspunsurile potrivite la service, insişti ierarhic la directorul de service al reprezentanţei, apoi la directorul general, apoi la importatorul oficial.

4. Când astea nu au funcţionat, ameninţi cu… şi apoi apelezi la Oficiul pentru Protecţia Consumatorului. Dacă inspectorii nu au rezolvat problema, continui cu reclamaţie la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului, menţionând ce inspectori s-au ocupat prima dată de cazul tău. Dacă maşina este luată în leasing pe firmă sau este proprietatea unei firme, degeaba apelezi la OPC sau ANPC şi treci la punctul 5. Valabil şi pentru persoane fizice dacă au epuizat toate variantele de mai sus.

5. Treci la ameninţarea cu procesul. Dacă nu funcţionează, pui un avocat să meargă la ei să îi ameninţe cu procesul şi să stabileacă o întâlnire de mediere. Apoi mergi în instanţă.

Astea sunt soluţiile pe care le cunosc eu. Dacă mai ştiţi voi altele, legale şi de bun simţ, aştept să le adăugaţi mai jos.