La cererea insistentă a vizitatorilor (a se vedea cautarea cea mai frecventă pe site) vă învăţ astăzi metoda mea de adus maşini din Germania. Îţi promit că după ce vei citi acest îndrumar/tutorial (ca să-i spunem aşa) vei şti la fel de mult despre adusul maşinilor ca orice samsar uns cu toate alifiile din târgul auto.
Astăzi stabilim în primul rând de ce merită să cumpărăm maşini la mâna a doua din Germania.
În primul rând trebuie să te felicit cu aplauze că ai ales să cumperi maşină la mâna a doua din Deutschland. Cel mai probabil că, după ce ţi-ai bătut capul cu oferta de automobile noi ce se vând pe la noi ai ajuns la concluzia normală că, sincer, nu te califici la banii tăi pentru maşina visurilor şi vei fi nevoit să te mulţumeşti cu Logan, Polo, Megane sau mai grav Aveo. Îţi doreşti să conduci o maşină bună la bani puţini, că tu eşti plătit în lei nu ca nemţii în euro. Aşa că o să îi lăsăm pe ei (eu am făcut-o deja de trei ori cu mândrie) să plătească zeci de mii de euro pe maşinile noi, să le plimbe câteva zeci de mii de kilometri pe autobahn şi după doi, trei ani să ni le vândă în stare excelentă la sub jumătate de preţ. Eu am obţinut o reducere de 70% din preţul de nou pentru un BMW de doi ani şi jumătate, adică am l-am cumpărat cu 11.400 EURO. Nu e glumă. De banii ăştia îmi luam Polo, Logan, Symbol, Aveo, Kalos, Accent, Albea. Neinteresante pentru mine.
Cum de sunt aşa de ieftine maşinile la ei? Şmecheria este că în vest maşinile se revând la preţuri de catalog. Cel mai utilizat este Schwacke. Însă dealerii de marcă utilizează şi normative interne la buy-back. La carte spune că după x-timp şi y-kilometri un automobil adună z-uzură aşa că proprietarul primeşte un preţ-w. De obicei w iese mic aşa că maşinile revin pe piaţă la un preţ accesibil. Datorită volumelor mari re-vândute astfel clienţilor particulari, buy-back-ul reglează efectiv piaţa, aşa că particularii vor fi nevoiţi să revândă şi ei la preţuri mult mai mici decât sperau. Imaginaţi-vă, spre exemplu, ce se întâmplă când Deutsche Telekom înnoieşte flota de maşini de intervenţie aşa cum a făcut în ultimul an. Pe piaţă intră dintr-o dată mii de Opel Astra G Kombi 1.7 DTI albe. Telekom a luat pe fiecare aproximativ 4.000 – 4.500 EURO reducere la Opel Astra H Kombi (modelul nou). Opel le revinde apoi printr-o reţea de dealeri proprii sau independenţi pe la 5.000 – 5.500 EURO în funcţie de starea lor şi uite aşa ajung să se umple străzile de pe la noi de Opel-uri break albe. La fel se întâmplă cu cu Ford Focus sau Mondeo, VW Golf etc. Partea bună e că există şi flote de Volvo, Mercedes sau BMW car revin pe piaţă. Companiile mari, care se respectă, le reînnoiesc la 3 ani sau un rulaj de peste 100.000 km. Se poate întâmpla ca astfel să prinzi şi o maşină chiar şi cu 30.000 km, dar extrem de rar. Cel mai probabil vei găsi una accesibilă de la 120.000 km în sus. Şi aici ar trebui să te orientezi în special dacă îţi doreşti un diesel. După 100.000km maşinile sunt mult mai ieftine din cauza rulajului, evident. Avantajul tău este că vei obţine o maşină accesibilă, cu revizii la zi (companiile străine şi particularii respectă garanţia cu sfinţenie ca să nu o piardă bineînţeles) şi revizia majoră de la 100.000 km făcută. Asta înseamnă că în afară de ulei şi filtre nu mai schimbi mare lucru până pe la 200.000 km, iar maşina va merge făr probleme încă cel puţin 200.000 km. Dezavantajul estă că interiorul va arăta câte ceva despre munca prestată de maşină în cei 3-4 ani. Aici trebuie să te orientezi singur.
De ce din Germania? Simplu. Sunt cei mai serioşi proprietari de automobile. Majoritatea respectă, întreţin şi exploatează corect maşina. Şofer de bun simţ + revizii la zi + carburant de calitate + drumuri nemţeşti = un automobil care duce fără probleme chiar peste 1.000.000 km. De partea cealaltă olandezii sau belgienii spre exemplu ajung uneori la service doar când maşina se defectează. Vă daţi seamă că nu au carnetul de service la zi. În Franţa, mai ales trebuie să iei în considerare clima – în special sudul foarte cald vara care coace vopseaua, furtunurile, plasticul etc. La fel e cu temperamentul şoferilor în Italia, Spania sau Portugalia care le mai lovesc şi repară la slabă calitate. În ţările nordice de obicei se revând maşinile cu kilometri mulţi, unde mai pui apa sărată care atacă mai rapid caroseriile şi lacul. Iar când tragi linie, sunt oricum mai ieftine maşinile de la nemţi.
Înainte să începem efectiv trebuie să îţi răspunzi la o singură întrebare.
Cât vrei să investeşti în achiziţia maşinii?
O dată ce ai un răspuns sigur citeşti foarte curând partea a doua ca să afli cum alegi o maşină care să îţi ofere cel mai bun raport preţ/calitate/maşina visată.
salut. mi-a promis cineva ca i-mi aduce din Germania un FORD Mondeo ,din 1998 break benzina motor 1,8, cutie viteze clasica la pretul de 400 euro. masina trebuie sa soseasca cu o platforma. chiar nu am experienta in evaluarea masinii. la ce naibii sa fiu cel mai atent inainte sa ma hotarasc sa o cumpar ? multumesc anticipat.
Buna seara,
Va felicit pentru postarile minunate.
Este prima data cand dau comantariu pe un blog.
Curiozitatea mea este urmatoarea:
La ce pret pot prinde (aproximativ) un BMW 520, model incepand cu 2007, care sa nu depaseasca 150.000 km reali? Sunt convins ca preturile variaza in functie de dotari. Nu ma intereseaza sa fie cu dotarile standard.
Si mai mult decat atat, in ce parte a Germaniei ar trebui sa merg pentru a prinde aceasta masina la un pret mai bun.
Astept cu nerabdare raspunsul dvs.
O seara minunata!
George, uite inca un motiv foarte simpatic pentru care nu mi-as lua niciodata masina din Romania si doar din Germania
http://www.economie.ro/mirajul-kilometrilor-reali-in-romania/
Salut. Eu am optat in 2008 pentru o masina noua (Kia C’eed). Inca sunt proprietarul acestei masini (de care nu sunt dezamagit), dar imi doresc ceva mai bun. Bineinteles ca nu-mi mai permit ceva nou si ma tot gandesc daca merita sa fac un drum in Germania, care implicit mai implica o persoana (ca nu ma pot duce eu, caine surd la vanatoare, in locuri despre care doar am citit).
Pe langa asta, mai am o nedumerire: mai este la fel de rentabil ca in 2008, atunci cand George a compus aceste opere?
Astept raspunsurile voastre (celor care stiu cum merge treaba si aduc inca masini din Germania)
Va multumesc!
la 5.ooo E iau un iveco dayli din 2005
Salut!
Am si eu o intrebare:
Daca te duci singur in germania cu avionul, cum te deplasezi acolo?
Sa zicem ca inchiriezi o masina si gasesti masina dorita la 150 km de locul inchiriere a masini.Cum faci sa vii cu masina cumparata la reprezentanta de inchirieri masini?Vine neamtul cu tine cu masina si ii promiti ca il duci inapoi ?:))
Vezi părțile următoare.
4000
Salut cam cat costa in germania un bmw 530d anul 2005 cu 150.000-200.000 de km la bord?
salut cat ma costa un bmw 316 sau 318 , an 2001 2004 benzinar cu pachet m full negru piele trapa automat
Foarte util articolul, in ultimul timp facem tot mai des tractari auto din Timisoara catre Germania, si prind bine informatiile. Numai bine!
salut george,as dori sa imi iau si eu un Audi A4, din 2010 cu euro 5,pana in 200 000 km,diesel,as dori sa merg personal in germania sa o iau,ce imi poti recomanda?
10.000-12.000 euro
am si u 2500e ce pot lua din germania?
am luat deja bilet ptr munchen pentr simbata imi da cineva vreun sfat cum procedez?
salut George,
Vreau sa plec in Germania sa caut o masina pentru bugetul meu .
In ce zona imi recomanzi sa caut ? Partea de nord, spre Olanda sau SE mai aproape de noi, inspre granita cu Austria ?
multumesc
NRW – adică aproape de Olanda.