„Clonarea” / Schimbarea motoarelor şi caroseriilor la maşini SH

O mulţime de oameni mă întreabă mai ales de când a început criza cum se poate face schimbarea motorului şi chiar a caroseriei unei maşini rulate cu componente similare de la o maşină „donatoare”. Am verificat şi se poate. Nu e complicat dar procesul e riguros şi este monitorizat pas cu pas de Registrul Auto Român.

Să luăm de exemplu un mesaj de la Beniamin:

Buna, am 18 ani, dau pt. permis si vreau sa aduc o masina de afara. Am gasit pe www.mobile.de mai multe masini asa cu 200-300 euro. De exemplu un daewoo espero – 300 euro. Insa vreau sa te intreb daca pot asa:

Am gasit aici in Arad, un daewoo avariat inmatriculat la un prieten. Vreau sa il cumpar pe asta si daewoo-ul din Germania, si sa pun piesele pe asta ca sa scap de inmatriculare. Se poate realiza, si mai ales se merita?

Răspuns de la un specialist al Registrului Auto Român:

1. Se poate pune alt motor pe o caroserie in doua cazuri:
a) daca a mai fost folosit pe acea carosesrie si are norma de poluare cel putin egala cu cel initial;
b) chiar daca nu se respecta pct a) cu exceptia poluarii, daca se trece de testele de omologare individuala.

2. Se pot pune componente de pe o alta masina fara probleme. Totusi nu se poate schimba si motorul si caroseria deodata. Practic, el vrea sa cloneze prima masina … lucru care (logic) nu este permis. Poate schimba motorul cu conditia respectarii pct 1. a), sau poate pastra motorul vechi se va schimba caroseria.

In oricare din cazurile de mai sus trebuie facuta omologarea vehicului, iar schimbarile au nevoie de acordul RAR chiar inainte de a incepe a fi facute, iar desfasurarea lor trebuie sa se intample obligatoriu intr-un service autorizat sa faca asa ceva, pentru respectivul tip de autovehicul. Asa ca uneori se poate ca schimbarile de care zice nenea acela sa coste mult mai mult decat taxele de inmatriculare.
In orice caz, cel mai bine, inainte de a se apuca cetateanul de oricare dintre aceste combinatii este bine sa treaca pe la cea mai apropiata reprezentanta RAR si sa se lamureasca bine.

Ultimele articole

Articole recomandate

11 Comments

  1. Ma tem ca taxele ce trebuie platite la RAR pentru toti pasii enumerati mai sus, ar ajunge sa egaleze pretul unui automobil identic in stare de functionare normala. Sa nu mai zic de eventualele probleme tehnice ce ar putea aparea ulterior, sau de timpul pierdut cu hartogariile si drumurile pe la RAR/service.

    Este doar o parere personala. Eu unul nu as opta pentru o astfel de varianta.

  2. 1.nu merita sa-ti iei espero din germania, gasesti destule inmatriculate in romania; chestia asta e valabila pentru multe masini.
    2. e bine sa te duci la rar doar daca esti obligat. pentru ca orice vizita la rar COSTA, in afara de intrebarile pe care le poti pune gratis :)

  3. Eu cred , indiferent ce spun unele legi aberante,ca este normal sa iti schimbi motorul foarte simplu fara prea multe acte in cazul in care este de acelasi tip cu cel original.Consider motorul piesa de schimb .

    In cazul de fata nu se merita pentru ca in service manopera este una foarte scumpa iar autoturismul nu mai are valoare mare fiind veche .

  4. un prieten a cumparat un bmw vechi rechin 316 functional dar jalnic si foloseste numerele pe o bestie de rechin aceasi culoare dar cu motor de 2800 benzina si preparat.a aceasi masina in 3 usi dar normal e ilegal.talonul e ok dar daca ridica capota nu pusca seriile.face rarul cu 316 sau itp si in garaj schimba numerele cand iese seara la ilegale

  5. eu trebuie sa schimb motorul ca mi-a crapat un piston, am intrebat la RAR costa cam 160 ron sa faca indentificarea pentru un motor identic, problema e ca ei cer adeverinta de la service-ul in care s-a montat, iar eu il schimb cu mecanicul meu in fata blocului, ca in service ma rupe la manopera, cica nu-i intereseaza factura de provenienta pe care o aduc eu (de la un depozit acreditat de dezmembrari – poate sa fie si furat) ci numai adeverinta de la service : eu consider aceasta o aberatie !!!

  6. Şi eu aş face o schimbare de caroserie dar mă gândesc cât costă.Vreau să-mi spună cineva ,dacă ştie, maşinile de tipul Opel vectra A care au motor 1,8 benzină pe injecţie construite în anul 1993 au serie de caroserie diferită?Doresc să primesc răspuns pe edresa de mail,, fanybadiu@yahoo,com,,

  7. Ai dreptate, de ex eu am vanit cu masina mea proprie din UE si m-am dus la RAR sa fac itp…culmea baietii stateau cu talonul masinii in mana si se uitau la el ca ….nui imp…. ,atunci le-am explicat ca in europa ,sau in tara respectiva NU SE SCRIE SERIA DE MOTOR!!!! ,acesta fiind considerat piesa de skimb….dar ce sa-i faci la Noi ca la nimenea . BRAVO ROMANIA!(tara UE)

  8. buna, vrea sa stiu daca s epoate schimba un motor la masina opel astra din 2003 ,2200 cm cu un motor maimic sa sa o pot omologa la rar pentru a plati taxa mai mica la impozit si pentru a o putea trece de pe firma pe persoana fizica ( pe numele meu( ,taxele la acesta ora sunt mai mari si vreau sa inchiod firma sa o radiez! merci pentru raspuns !

    • poti schimba orice pe masina atata timp cat ai bani sa le omologhezi si nu sunt ridicole modificarile… adica pui pe o masina cu motor de 2000cmc motor de 3000 sau 2500… automat nu iti mai ies noxele nu mai aceeasi siguranta, frane,suspensii, etc se uzeaza altfel… deci cand pui alt motor, tre sa pui si alte pompe, alte suspensii… alte prinderi daca e mai greu etc… dar in cazul tau zic ca ai putea pune un motor mai mic pe ea… fara alte modificari aduse in sistem… doar tre mers la ei si omologat noul motor si trecut in talon

    • dar sfatul meu? daca ai bani de manopera de schimb de motor si de omologare… vindeo si ia-ti alta… cu motor mai mic e plin de ele pe strazile din Romania… BMW, OPEL, SKODA, MERCEDES,VW si Alfa Romeo… masinile romanilor… nu vorbim de conducatorii de Dacie, Ford, Peugeot si Renault … ca aia nu sunt soferi… aia sunt soferi de weekend :)))))) glumesc… cu ultima parte… dar eu as vindeo si as lua alta… ai iesi mai ieftin si mai putine batai de cap.

Dă-i un răspuns lui fer Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.