Buna George,
Sunt Raul din Cluj si as vrea sa iti cer un sfat in cumparatul unei masini second. Am un buget total de 5500 euro si imi doresc un citroen c4 diesel 1.6. 2 sau 4 usi imi plac amandoua dar sa nu fie alb.
Am fost la Bucuresti weekendul trecut si am studiat targul din Vitan dar si ceva targ mediatizat si pe la tv dar cam slabut: tash.ro de la baneasa. In final am vazut un anunt pe net la un c4 coupe albastru 2007 58000km 1.6hdi 110 cai – 5000 ultimul pret + taxa inmatriculare 400 ma incadram perfect. Se oferea garantie 6 luni vanzatorul fiind miniparc auto. Aducea masini din Franta de la licitatii cu carte service si tot.Baiatul parea serios si ca aspect si cum vorbea si tot. Inspira incredere la prima vedere. Totusi pentru a fi sigur de ce fac m-am hotarat sa fac un test la citroen.
Ei au zis ca totul e ok masina nu are nici o problema mecanica. insa am descoperit cu stupoare kilometrajul real care era cu 100.000 mai mare decat cel comunicat de vanzator. 100.000 !!!!!
Asadar masina din 2007 avea in jur de 170.000 km in 3 ani. Am fost dezamagit si am plecat trist de la Bucuresti gandindu-ma daca peste tot e asa.
Vreau sa te intreb daca din ce stii tu c4 sunt ok ca masini, cum sunt ca intretinere si daca am procedat corect ca nu am cumparat-o? Ce crezi?
Merci si poate ai timp sa imi raspunzi 2 randuri
O zi faina
––
Concluziile mele: am aflat ca masinile din franta cumparate la licitatii au multi km si au apartinut firmelor ( si nu doar cele albe) si ca inclusiv cartea service era falsa fiind facuta pe cei 58000km.
Răspuns:
Raul, trebuie să te felicit pentru că ai procedat ca la carte. Dacă nu verificai maşina, ai fi putut să te trezeşti că ai dat banii pe o maşină de produs pagube. Motorul de 1.6 diesel este foarte prost. Dacă a ajuns la 170.000 de km fără injectoare sau pompă de injecţie schimbate este o minune. Urmează apoi să cadă ambreiajul cu placă de presiune şi rulment. Unde mai pui şi volanta. Aşadar, după ce dai pe maşină un pumn de bani, mai pui în primul an cel puţin 1.500 de euro ca să o repari cu piese din dezmembrări. Mai bine pas. Eu aş da banii aceştia avans la o maşină nouă cu o rată de vreo 100 de euro. Aşa sunt sigur că am garanţie. Şi să nu fie diesel. Nu mai merită.
Buhnici te respect, dar cand am vazut articolul asta in care spui ca motorul facut de PSA e prost, am incremenit.
Vorbesti despre un motor care s-a pus pe o gramada de modele de masini ani buni, Ford, Volvo, Mazda, Peugeot, Citroen, e un motor foarte reusit o confirma si mecanicii si scoate consumuri extraordinare.
Salut George. Recent am achizitionat un peugeot 407 motor 2.0 hdi 136 de cai. Masina este din 2006 . Intrebarea mea ar fi daca am facut sau nu o alegere potrivita. Mentionez ca masina a costat 3900 de euro
Cum merge?
Detin de nou un Peugeot Partner VTC, produs in decembrie 2007. Rulat in România. Motor 1,6HDi tip 9HX. Revizii facute pe graficul de conditii dificile de exploatare (la 15.000 km).
Am 442.000 de km efectuati (la zi). Completez cu 1l de ulei la 5000 de km, nu cred ca este exagerat. Totusi, pentru linistea mea, voi schimba pentru a treia oara kitul de distributie mai devreme, iar nu cf graficului – la 450.000 in loc de 540.000 .
Daca se mai merita sa bag bani in distributie? Da. Masina mai poate face 100 – 120 de mii de km, daca mai ma tine tabla – dar asta e alta poveste.
Consumul mixt: 5,8 – 6,0l la suta (75% drum intins, 25% oras).
On topic – motorul este OK, cu conditia sa fie intretinut cf graficului. Nu am folosit alt ulei decat cel recomandat de catre producator. In 90% din cazuri am folosit filtre de origine. Conteaza mult si regimul de exploatare – faptul ca parcurg cca 1000 de km pe saptamana, o mare parte pe drum intins, ajuta cu siguranta.
Ce masina imi recomandati ca incepator? De preferat ceva micut, caci bugetul e de 3000 euro. Multumesc!
Buna ziua
Comentariul dvs. privind calitatea C4 si faptul ca este parerea altora nu va indreptateste fara dovezi sa raspanditi mai departe aceasta opinie. Si eu pot afirma pe baza parerii altora ca dvs. ati fi o persoana nu stiu cum. Dar ar fi total nedrept pt. ca nu va cunosc si nici nu am dovezi in acest sens. Ar fi nedrept chiar si in conditiile in care acele persoane ar avea dreptate, dar eu nu as putea sa-mi sustin aceasta opinie decat cu afirmatiile altora. Mie imi miroase a reclama ascunsa in favoarea altor producatori.
Pentru a fi foarte explicit am sa va prezint un caz tipic romanesc: in anii comunismului exista parerea ca Dacia chiar daca era asa cum era calitativ , totusi era o masina de preferat Oltcit-ului. Varianta franceza ca si cea produsa dupa 1991 cand s-a revenit in cea mai mare parte la componentele originale a fost o masina net superioara Daciei. Prima diferenta mentionata de „mecanici” era reala in sensul ca la Dacie spatiul de lucru era genearos. Dar acest argument astazi ar fi usor ilar: de ce am nevoie sa repar ? mai bine ar fi ca masina sa fie fiabila, ceea ce OLtcitul si era. Al doilea lucru reclamat era consumul: datorita solutiilor constructive alese masina putea uneori sa consume foarte mult , dar asta datorita intretinerii necorespunzatoare. Problema pornea de la ruptor al carui contact (popular „platina”) se deteriora foarte repede. Uneori contactele romanesti trebuiau curatate sau inlocuite si la cateva sute de km, in timp ce un contact Bosch mergea si 50 000 de km. Multi romani in timpul temperaturilor scazute iarna obturau complet aerisirile prevazute pentru compartimentul motor ceea ce conducea la acumularea de gaze de la imbinarile esapamentelor (de contructie mai deosebita) care la temperatura ridicata accentuau deterioararea acestor contacte. Sa nu uitam ca doar foarte putini mecanici facusera o specializare (unii chiar in Franta) reala. Asta a creat in service-urile romanesti o atitudine anti. Dar toti cei ce au condus-o au fost impresionati de comodotatea postului de conducere si de solutiile moderne de plasare a comenzilor, de stabilitatea masinii in viraje, repriza de accelerare si de capacitatea de franare. Dar daca nu stiai niste trucuri sa poti sa intretii singur, la service-uri te rupeau baietii la pret.
Am dat numai 2 exemple despre „folclorul” automobilistilor.
Daca ar fi sa adaug un exemplu putin altfel as reaminti ca in anii ’80 a aparut un model foarte modern in gama Renault si anume R14. Masina a inregistrat un esec comercilal total in timp ce R5 continua sa se vanda foarte bine desi era vechi si cu o estetica indoielnica. R14 a stat la baza modelelor de mai tarziu din gama Renault.
In concluzie cred ca mai ales astazi a spune despre un model ca este rau sau foarte bun este ceva relativ. Colaborarea in industria auto a ajuns foarte departe. Raman preferintele noastre pentru o marca sau pentru un model din motive personale. Vezi exemplul VW, care desi a avut probleme, romanii continua sa le prefere multor altor modele si marci.
Dvs. fiind o persoana cunoscuta si un formator de opinie, ar trebui sa fiti mai atent cu afirmatiile categorice. Va multumesc.
ieri am lasat un comentariu mai amplu. Comentariul era pe site cu mentiunea ca asteapta moderare. Azi nu mai apare. Ca romanii intotdeauna cand nu ne convine ceva stergem sau „cenzuram”. Chiar daca articolul va aparea consider ca se va intampla sub presiunea randurilor prezente. Va credeam alta persoana si asteptam altceva de la dvs.
Acum macar m-am lamurit. Va doresc ganduri mai bune ! Cu bine!
Nu înțeleg exact la ce vă referiți.
Pfff, Buhnici e cel care zicea ca si Bmw X6 este o masina de c***t. Am vazut review-ul tau la C4 si spuneai ca schimba prost vitezele, dar ce ai uitat sa zici e ca nu stiai tu sa schimbi :)) Sunt enorm de multe masini ce au problemele pe care le-ai enumerat tu mai sus, iar modelele nou super „plasticoase” la interior iti lasa impresia caci constructorii nu dau 2 bani pe clientii lor, pui o tableta obosita si plastic reciclat, daca se poate trisezi si testele de consum si poluare, cate masini poti enumera care au un cost relativ mic la piese, consum de 3.7 l/100 km extraurban si 5.8 l/100 km in mediul urban, cam tot ce vrei in materie de tehnologie, gps, navi, incalzire auxiliara, scaune piele cu velur si plus sa nu transpiri vara la care adaugi 5 stele Euroncap siguranta, 6 airbag-uri in modul standard, nu exista c4 cu mai putin de 6 airbag-uri, usi mari, late si la unele modele in 2 usi sunt ranforsate si au padding pentru impact lateral, la capitalul siguranta domina C4-ul sa nu mai zic de dieselul care nu ia foc de la o scateie ca benzina, asta asa sa vezi in ultima vreme cati au ars de vii in masina cu tot cu benzina ta ce se aprinde si de la un stranut. Pffff daca nu iti pasa de siguranta, problema ta, dar sa spui ca e o masina de rahat cand la un buget second hand de 4000-5000 euro iti iei una decenta, eu mi-am gasit un model 1.6 hdi 110 cp cu 6 trepte de viteza, cutie secventiala/robotizata, si padele pe volan, ne-am dat naibii pentru anul 2009 sa ai asa ceva pe masina la un buget mic ca se uira si prietenii care au masini second scumpe de peste 15.000 -20.000 euro si le pica falca caci cum e posibil sa am atatea dotari, as mai mentiona si de un hdd de 30 GB si telefon integrat si cele doar vreo 20 de comenzi de pe volan, in modul automat schimba singura vitezele pana o aduci la viteza programata, inca o data se uita cei cu masini super scumpe si iar le cade falca, si mai am si o masina noua tot diesel si hai sa iti zic ceva: probleme au toate, nu exista masiba carw sa te tina 200.000 – 300.000 km la care sa nu schimbi piese, si daca printr-un miracol dai peste masina aia nu uita ca esti in trafic, mai se zgarie la unii le fura oglinzile sau le-o sparge si cate si mai cate. Per total citroen c4-ul e mult sub o masina de lux sau una de pretentii dar se tine tare si iti pune mereu zambetul pe buze numa cand te uiti la modelul in 2 usi cat de frumoasa e, platforma asta de c4 a rupt WRC si a castigat nenumarate concursuri si sa nu mai spun de premiul pentru cel mai bun design al anului si locul 2 la economie cand pe 1 loc a iesit un Hybrid. Pana la urma fiecare om isi cumpara ce ii place si ce il face fericit, ca piese si ulei si motorina plus altele vor intra in absolut orice masina, indiferent ca e noua sau second.
Vreau sa achizitionez un citroen c4 2014 motor 1.6 e-hdi automat robotizat masina este full arata foarte bine . Ce parere ai e un motor bun ? O cutie buna ? 7500 euro pretul
Bună. Vreau să cumpăr un CITROEN C5 1.6 HDI 110cp an 2009/12 se cere 3300 probabil se vinde cu 3000 euro Masina se află în franta ce părere aveti . SINCER VĂ ROG
Am bagt benzina in loc de motrina. Pe unde se scoate. Ast rasp.ms
Apelează la un specialist, la un service, și sub nici o formă nu porni mașina.
Nu va mai speriati de 1-2 sute de mii de kilometri la un motor diesel. Ar trebui sa va ingrijorati si sa va interesati daca masina a avut toate reviziile la zi, plus alte verificari. Eu am luat citroen c4 1.6hdi cu 170 mii km si acum am ajuns la 410mii. Masina a avut toate reviziile la zi si eu am continuat sa am grija de ea. Nu stiu daca o sa ajung la 1 milion de kilometri, asta pentru ca nu sunt (nu mai sunt) mecanici buni in Romania, in special pentru Citroen. De cate ori am fost la service ba nu au strans o piulita, ba au rupt ceva, ba au uitat ceva.
Deci, nu va speriati de sutele de mii de kilometri, pentru asta sunt motoarele diesel (locomotive diesel, tiruri diesel, vapoare diesel, turisme diesel), pentru sute de mii de kilometri!
Buna . Am un citroen Coupe C4 an 2008,110cp, Vreau sai adaptez o navigatie cu rama cu tot de la stereomag COD PRODUS: 44989 NAVIGATIE CITROEN C4
2649,0 Lei
Comanda telefonica: 0744.357.664
Unitate compatibila cu urmatoarele marci auto:
Citroen C4 2010
As vrea sa stiu daca e vreo problema a mea e din 2008 …va multumesc .cu respect
Buna ziua doresc sa achiziționeze un citroen C4 1.6 diesel hdi din 2011 cu 220.000km la bord masina este adusă din danemarca cu carte service la zi, AS dori sa stiu ce părere aveți daca e o achiziție bună sau mai putin bună masina estetic arată foarte bine
Ma uit aici pentru ca cineva m-a intreaba cum este C4-ul. Insa ma scarbeste prostia si infatuarea unui Buhnixi, mester in tot si toate specializat in Tesls si cam orice basini cu staif, de profesie niciuna. Jet, mah!