V-am mai povestit că Alitalia mi-a pierdut bagajul. De două ori. Ultima oară de la Roma l-au trimis la Casablanca apoi Frankfurt şi în fine Bucureşti. Am fost furios pe ei şi îi ocărăsc de fiecare dată când am ocazia, însă azi am aflat că sunt numai o statistică şi că am avut noroc că mi l-au găsit în cinci zile. Ca să îţi faci o idee cum se procedează în astfel de situaţii, urmăreşte reportajul. Aşa am învăţat că lucrurile foarte valoroase nu se pun în valiză pentru că sunt şanse reale să nu le mai vezi niciodată şi că e o idee bună să vii devreme la check-in. Când ajungi pe ultima sută, s-ar putea ca bagajul tău să nu mai prindă avionul pe un aeroport aglomerat de curse. Nu pune în el brânză ori mâncare pentru că vor mirosi a mort dacă ajung să se rătăcească. E o idee bună totuşi să îl încui şi să îl tragi în folie cu asigurare, să te asiguri că eticheta este bine lipită. Statisticile sunt seci, dar arată cât de mari sunt şansele să rămâi fără schimburi curate la destinaţie.
Companiile aeriene rătăcesc între 7 şi 30 bagaje din 1.000 procesate. Spre exemplu Tarom pierde cam 8/1.000, British Airways 30/1.000 (diferenţa este că BA operează în principal pe Heathrow-cel mai aglomerat aeroport din lume şi pierde bagaje în special pe zboruri cu conexiune). Din proporţia de bagaje pierdute, numai 85% sunt recuperate în primele cinci zile. Diferenţa până la 95% în max. trei săptămâni. După 3 săptămâni poţi cere despăgubiri cu 20 euro/kg de bagaj pierdut.
Am rugat un reprezentant uneia dintre cele trei companii de handling de pe Otopeni – firmele care se ocupă de bagaje pentru o companie aeriană să intre în detalii. Iată răspunsul său.
Lost and Found este departamentul care se ocupa cu inregistrarea reclamatiilor pentru bagaje intirziate, bagaje deteriorate sau cu lipsa de continut. Intreaga activitate este computerizata, doar in cazuri exceptionale (pana curent, updatarea sistemului) inregistrarea se face manual, ulterior datele fiind inregistrate in sistemul de cautare bagaje (World Tracer). Lost and found este indispensabil pentru orice companie aeriana. Fara sistemul international computerizat de cautare bagaje, sansa ca bagajele intirziate sa ajunga la destinatia corespunzatoare este aproape zero.
De ce ne confruntam cu intirzierea bagajelor? Sint nenumarate motivele pentru care un bagaj nu ajunge odata cu pasagerul la destinatie. O sa vi le enumar pe cele mai frecvente:
– conexiune scurta – este nevoie de cel putin 1 ora si 30 minute (in anumite cazuri chiar mai mult si aici intervin si procedurile de securitate) pentru ca un bagaj sa fie procesat corespunzator de la o aeronava la alta;
– supracontrol de securitate – sint bagaje care necesita un control amanuntit;
– lipsa etichetei pe bagaj (este vorba de eticheta care se atasaza de bagaj in momentul inregistrarii bagajului la check-in)- se poate desprinde pentru ca nu este bine lipita sau se poate rupe minerul pe care a fost pusa;
– bagajul a fost incarcat intr-o aeronava cu alta destinatie decit cea a pasagerului;
– conditii atmosferice care ingreuneaza transferul bagajelor de la un avion la altul;
– pasagerul este rerutat, dar bagajul ramine cu vechea ruta pe eticheta;
– restrictii de greutate ale aeronavelor (greutatea pasagerilor si a bagajelor peste limita maxima admisa datorate unor restrictii)
– etc.
In mod normal, un bagaj intirziat ajunge in posesia pasagerului in maxim 48 ore. Majoritatea companiilor aeriene au serviciu de livrare la domociliu si pasagerul nu este nevoit sa se deplaseze la aeroport sa-si ridice bagajul. Acest serviciu este gratuit pentru pasager.
Din nefericire, o foarte mica parte din bagaje intirzie mai mult de 48 ore sau nu mai ajung in posesia pasagerului niciodata. Daca bagajul intirzie mai mult de 48 ore se introduce in dosarul computerizat al pasagerului continutul detaliat al bagajului. Multi pasageri devin sceptici atunci cind le cerem inventarul bagajului, dar trebuie inteles ca, daca bagajul nu prezinta nici un indiciu exterior care sa duca la gasirea posesorului (eticheta), bagajul respectiv nu-si mai poate gasi proprietarul decit pe baza continutului. Aceasta faza de cautare a bagajelor pe baza continutului, necesita mai mult timp si rabdare din partea pasagerilor. Conform procedurilor de lucru, bagajele fara eticheta de la check-in, se inventariaza de „statiile mama” dupa cel putin 5 zile de la data la care au fost inregistrate in sistem.
Bagajele pierdute (a se face diferenta intre bagaj intirziat si bagaj pierdut) sint acele bagaje care nu au mai fost gasite nici pe baza inventarului pina la o anumita data stabilita de compania transportatoare, care isi asuma responsabilitatea pentru bagajul pierdut si care va despagubi pasagerul pentru pierderea suferita conform conventiilor internationale. in acesta situatie ajund un numar extrem de mic de bagaje. Si aici putem discuta de motive pentru care se ajunge la despagubire. Nu de putine ori pasagerii completeaza liste de inventar false (mai ales obiecte de valoare) in speranta obtinerii unei despagubiri consistente. Evident, in aceste situatii, bagajul respectiv nu va mai fi gasit.
In luna decembrie au fost ratacite circa – numai pentru companiile deservite de noi – 2900 reclamatii din care peste 800 a avut numai o companie dar nu pot sa-i dau numele.
Ce avem nevoie din partea pasagerilor:
– sa nu sune sa intrebe, deoarece cind vin bagajele ii sunam noi;
– chiar daca avem mesaj in sistem ca vin bagajele, in jumatate din cazuri nu este adevarat ce scrie in sistem;
Am trimis-o pe mama la shoping in USA si la intoarcere pe 10 ian nu i-au venit bagajele de la cala. Cica astia de la AIR FRANCE te despagubesc la valoarea bagajelor, dar cine te despagubeste pentru biletul de avion, cazarea si tot stresul si alergatura? Culmea este ca dupa 2 zile de la sosire apare un bagaj – cel pentru care s-a platit taxa de supragreutate – iar pana in ziua de azi nu a mai aparut al doilea, care era plin numai cu lucruri noi cu eticheta, cred ca l-au furat astia de noi. Nu avea cum sa vina un bagaj si al doilea nu. Am patit aceeasi chestie in Thailanda in 2007 si dupa 48 ore mi-au adus ambele bagaje la hotel. Bagajele au plecat cu siguranta din LAX, au fost cooperanti si foarte draguti sa verifice, dar cei de la Charles de Gaulle din Paris care sunt recunoscuti pe plan mondial ca ratacesc bagajele, nu vor sa coopereze deloc . Eu zic ca am sa dau si compania in judecata pentru daune morale si materiale, era important si continutul bagajului dar avand in vedere ca nici macar nu raspund la telefon sau mailuri, atat cei din din Bucuresti cat si cei din Paris asta merita. Ma gandesc cu groaza cam cat timp ar trebui sa mai pierd pentru a recupera despagubirea, asa ca mai usor ii dau in judecata. Daca stiti care este termenul in care trebuie sa depui cererea de despagubire ? 21 de zile calendaristice sau lucratoare ca nu se specifica nicaieri asta.
Ryanair mi a pierdut un bagaj acum 4 luni de la madrid spre londra la care a trebuit sa platesc si 60 de euro ca depasea greutatea si i am tot sunat…email…degeaba nimic.spun ca daca nu am chitante sa demostrez valoarea gentii nu am nici o sansa sa mi recuperez lucrurile. si m au si mintit ca in 2 zile mi l trimit acasa…au trecut 4 luni…ce pot sa fac?
@mary – Trebuie sa trimiti o hartie cu amenintari de proces si apoi chiar sa ii dai in judecata daca nu iti dau banii.
ptr Bogdan
nu cei de la wizz ti-au rascolit in plicuri ci ungurii astia smecheri care tot ce trece pe la ei desfac etc, ex. un colet din U.S.A a trecut pe la ei inainte de a veni in romania,,a fost desfacut, tot ce era de stricat au stricat spart, sunt niste nenorociti vamesi unguri
Buna, tot ceea ce pot sa spun este ca nimeni nu va poate intelege durerea mai bine decat mine! acum 2 saptamani m-am intors din America si de atunci bagajul meu este pierdut! am avut traseul florida- atlanta- new york! am zburat cu compania Delta! mi-au urcat bagajul in avion pt care am platit si bani in plus ca aveam mai multe kg si eu nu mai aveam loc! bagajul l-au trimis cine stie unde si eu am ramas in florida! bagajul cica a ajuns la new york iar eu am ajuns cu cateva ore dupa! am facut plangere la ghiseu, au fost foarte prietenosi si au spus ca vor face tot posibilul sa imi gaseasca bagajul! si sa ma bucur de vacanta in new york! cum te poti bucura cand ramai fara haine si fara nimic? vacanta distrusa! in fine, a trecut cum a trecut timpul din new york si nu mi-au gasit bagajul! inainte sa ma intorc acasa am fost la sediul companiei delta din aeroport si mi-au spus sa am rabdare vreo luna sa-mi gaseasca bagajul ca daca nu ma despagubesc! sunt acasa de 2 saptamani si nu stiu nimic de bagaj! de sunat nu i-am sunat pana acum ca ma gandesc ca daca il gasesc ma suna ei! o sa-i sun totusi maine ! am auzit ca si daca te despagubesc nu iti dau valoarea care o aveai in bagaj! asta nu ma multumeste! in cazul asta sunt hotarata sa-i dau in judecata si sunt sigura ca voi castiga, o sa merg pana in panzele albe! e totusi trist ca se poate intampla asa ceva, ajunsa acasa fara haine, parfumuri….fara nimic! e dureros dar va veni si momentul meu de glorie dupa ce voi castiga procesul impotriva lor si atunci o sa plateasca mult mai mult, nu nimicul care l-as cere eu unei companii atat de mari! bafta tuturor si luptati pentru drepturile voastre!
Buna ma numesc Alina si am calatorit cu compania WIZZAIR.Pe data de 08.12.2011 am plecat din Bucuresti Baneasa spre Paris Beauvais.Cand am ajuns in aeroport a trebuit sa stau la o coada infernala sa ne controleze la acte si cand am vrut sa mi ridic bagaju cala nu l-am mai gasit.Am asteptat cateva min si am observat ca nu eram singura caruia i sa pierdut bagajul.Eram disperata credetima era pentru prima data cand calatoream cu avionul.Era un soc pentru mine.Toate hainele,produsele erau in geamantan.Ramasesem doar cu hainele care le aveam pe mine. Mam dus la un ghiseu de informatii binenteles dna mi a imanat o cerere sa o completez si mi a spus sa astept timp de 5 zile.Sincer nu stiu cum sa pocedez sa mi recuperez valiza.Sincer mi am pus tot ce aveam de valoare.Doamne nici aqm nu mi vine sa cred ce mi sa putut intampla. Daca cineva vrea sa-mi dea vre-un sfat,sau sa ma ajute va rog sa ma contactati.alina_alinutza1991@yahoo.com
eu am zburat sapt trecuta,spre madrid,cu escala la roma. in aeroportul din madrid,cand am luat bagajul de pe banda,am constatat ca era pe jumatate deschis,cerculetele acelea ale fermoarelor erau rupte,iar lacatul cu cifru era sucit,dat peste cap,ramanand agatat doar pe o parte. in urma socului,nu am realizat ce-mi lipseste,pe moment(ma gandeam la tot felul de lucruri care ar fi putut sa dispara),dar la hotel am constatat ca lipsea camera foto profesionala,in valoare de 500 de euro…tocmai de aceea am si pus lacat cu cifru,pt ca aveam si lucruri de valoare.
pe banda erau multe manere,incuietori rupte,fermoare,am ramas masca…niciodata nu vazusem asa ceva. dupa ce lumea si-a luat bagajele,mai ramasesera 2 pe banda,pt care nu venise nimeni,inca. un tip in vesta reflectorizanta se tot uita la ele si privea ba in stanga,ba in dreapta. la un moment dat si-a dat seama ca ne atrasese atentia si ca suntem cu ochii pe el,asa ca ne-a aruncat o privire de parca ne-a fulgerat. in urmatorul minut a si insfacat trolerul mai mare,care era infasurat si in tipla,si care avea si cifru,si l-a strecurat,rapid,pe o usa din spate. am ramas cu o scarba imensa!! nu mai zbor cu alitalia in viata mea! dar nici zbor cu escala nu mai iau vreodata!!
desigur ca nu am mai avut sorti de izbanda cu aparatul foto,deoarece am constatat abia acasa,nu am facut plangere pe moment,desi acum regret ca nu am fost pe faza sa fac plangere macar pt bagajul deschis,iar prietenul meu pt trolerul rupt(el a scapat mai ieftin)…..
nu spun ca nu se intampla si cu alte companii,dar atatea plangeri cate am vazut pe net,despre furturile de la alitalia,nici ca am vazut despre alte companii. am zburat cu atatea companii si nu am avut nici macar un incident de acest fel. cum am zburat pt prima data cu alitalia,mi s-a si intamplat….a naibii coincidenta!! tind sa cred ca toti sunt mana in mana pe acolo,din moment ce nu se iau masuri,dar plangeri exista cu duiumul. in concluzie : greseala mea!…nu trebuia sa pun aparatul in bagajul de cala,desi,de fiecare data l-am pus acolo…dar nici nu mi-as fi inchipuit ca s-ar putea intampla asa ceva,mai ales cu lacat cu cifru. la intoarcere ne-am „bandajat” gentile cu tipla alimentara,de nu mai aveau nici forma definita,nu li se mai observa nici culoarea,nimic….
Am zburat cu Swiss pe ruta Otopeni- Zurich – Paris (CDG) bilet pentru care am platit foarte mult fiind rezervat de pe o zi pe alta. Scopul zborului era unul de afaceri, trebuia sa prezint un produs (al carui pret a fost ok) unor parteneri francezi si daca totul era in grafic incheiam un contract de peste 1 milion de euro. Francezii chiar se grabeau.
In fine, produsul cu pricina nu a ajuns pe CDG iar partenerii francezii au fost foarte suparati (mai mult pe mine cu toate ca nu aveam nici o vina de pierderea bagajului)
Ma intriga faptul ca o companie mare, elvetiana, nu poate spune unde este bagajul. Macar sa spuna ca este in Tokyo si ajunge la anul. Nici un raspuns la mailuri, telefoane, etc. Foarte neseriosi.
Valoarea bagajului era mica, dar impactul lui ar fi fost mare.
Cum pot eu da in judecata compania Swiss pe motivul ca am pierdut un contract foarte mare din cauza lor?
La mine pierderea este foarte mare.
Cu tot sistemul de traking online (WordTracer – care culmea e pe SAS air) nimeni nu stie unde e bagajul. Sistemul este apa de ploaie daca ai probleme.
MESAJUL E SIMPLU: AI GRESIT PLATESTI
EU NU MAI ZBOR CU SWISS INTERNATIONAL NICIODATA.
FERITI-VA DE EI!
am venit de o zi dn madrid pre italia si atat mie cat si prietenului meu ni sa’au pierdut bagajele cand am ajuns in torino au spus ca au ramas in madrid si cu urmatorul zbor ni le vor aduce acasa sa stam linistiti ,apoi azi au sunat ca nu mai sunt si ca nu stiu unde se afla si sa trm o recomandata in irlanda ca de acolo e firma ryanair sa spunem exact ce contineau iar apoi sa asteptam …deci se pare ca vom ramane fara ele mai mult ca sigur
Cei de la wizz air mi-au pierdut bagajul.
Vreau adresa lor din Bucuresti,daca au un sediu pe aici
de curand mi s-a intamplat si mie sa imi piarda bagajul aceeasi companie de nimic WizzAir,am fost tratata fffff urat de toti reprezentantii companiei respective,dar si de cei ai aeroportului Henri Coanda.
In bagaj aveam fff multe lucruri (haine,parfumuri.telefon,pantofi,cosmetice )toate insumand aprox 3000 euro daca nu mai mult erau lucruri noi cadouri pt cei dragi dar si lucruri personale,iar cucoana de la informatii (scuzati-mi exprimarea) mi-a spus ca exagerez si ca mint fara sa stie ea ce este in bagaj ,fara sa ma cunoasca.
Tin sa mentionez ca m-au tratat fffff urat ,acum inteleg de ce suntem vazuti asa de prost afara,a fost ca un bun venit in romania dupa un timp de stat in Italia.
Au dreptate italienii Romania este tara tuturor posibilitatilor,nu cred k o sa ma mai reintorc vreodata dupa ceea ce am patit si sfatuiesc sa nu mergeti cu Wizz Air pt k au mi-am luat o mare teapa.
de 4 ani vin in tara si plec in Madrid cu alte agentii si nu mi-a lipsit nici un ac, si akm 4 zile am venit cu wiZz air, si mi-au trimis maleta la budapesta, nu se stie daca am sanse sa-i mai vad culoarea, noroc ca nu aveam lucruri de valoare, dar totusi… sunt incompetenti
am vorbit cu cineva de la aeroport din otopeni si ma amana de pe o zii pe alta sa-l sun ca poate afla ceva despre maleta.. :( ghinion
@mariana – ”maleta” nu e un cuvânt românesc.
Draga Andreea,in ceea ce priveste comentariul tau,nu sunt de acord…”Au dreptate italienii Romania este tara tuturor posibilitatilor,nu cred k o sa ma mai reintorc vreodata dupa ceea ce am patit si sfatuiesc sa nu mergeti cu Wizz Air pt k au mi-am luat o mare teapa…” Eu nu iti voi povesti despre o companie aeriana,dar iti voi scrie despre un incident foarte neplacut care mi s-a intamplat in Italia. Mie mi s-au furat inelele de aur,la acea verificare corporala,la Roma,pe aeroportul Fiumicino,au fost suficiente 2 sec pt a-mi pune ceasul la mana,dupa care urma sa-mi pun inelele,dar in momentul cand m-am intors sa le iau din acel lighean,pt ca asta aveau ei,nu mai erau.I-am intrebat pe italieni unde-mi sunt inelele si ca,vreau sa vad pe camera cine mi le-a luat.Am avut surprinderea sa constat ca sunt chiar mai hoti decat romanii.N-am rezolvat nimic,erau foarte indiferenti…timpul trecea si eu trebuia sa ma grabesc sa prind avionul…am renuntat,mi-am dat seama ca nu avea sens sa mai insist…in concluzie,si alte tari sunt cu tot felul de incidente…nu doar Romania…
Sotul meu a plecat din Bucuresti Otopeni spre Londra ,cand a cumparat biletul a platit pt o geanta mare la bord .Am inteles, ca este voie pe langa acest bagaj de mana achitat ,si o poseta sau laptop.In aeroport a fost pus sa achite inca 50 de lire pt bagajul deja achitat odata, sub pretextul ca are laptopul .Iar bagajul de mana a fost trimis la cala.Mentionez ca a zburat cu Wizz air .Eu am zburat in iulie si am avut bagaj de mana si poseta ,sau scimbat regulile in doua luni ? stie cineva ?
Buna. Mie mi s-a pierdut bagajul de cala zbor luton-otopeni Wizz. nu le pasa ci doar sustin ca nu stie unde e bagajul (posibil sa fie in polonia!!!) si c singura cale sa rezolv ceva este sa trimit un mail lao adresa care nu exista Sorry, we were unable to deliver your message to the following address.
:
Remote host said: 550 No such user (custumerservice@wizzair.com) [RCPT_TO]
are cineva idee ce as putea face?in afara de faptul sa ma resemnez :)
A doua oara cand mi s-a furat din bagaje cu Taromul.
Culmea este ca de data asta mi s-au furat si carti.
Ultima data mi-au lasat in bagaje ambalajul de la bomboanele de ciocolata pe care le cumparasem pt copii.
Este jenant ce se intampla.
Am citit pe forum si am vazut ca sunt oameni care pierd contracte sau lucruri extrem de scumpe…RUSINE!!!
Cred ca este o MAFIE!!!
Am vazut cand s-a dat SPAGA $20 in aeroportul Henri Coandă in Bucuresti.
Pot spune data si zborul,daca cineva este intresat!