Carrefour te urăşte

„Stimaţi clienţi, vă anunţăm că peste 30 de minute magazin se va ÎNCHIDE! Mulţuindu-vă pentru alegerea făcută, vă rugăm să vă îndreptaţi către casele de MAAARCAT!”

Muierile acelea plictisite care rag în microfonul „hipermarchetului” sintetizează remarcabil esenţa sentimentelor profunde ale mărcii Carrefour şi o transmit clientului sprecum prinosul de sentimente neţărmurite ale cetăţenilor către cel mai iubit fiu şi tovarăş. Nu îţi trebuie mai multă sensibilitate decât resimte vaca în momentul când ciurdarul a pus biciul pe ea. Ho, vită, din cumpărat! Marş afară urgent din magazin că ne încurci. Vrem să plecăm acasă mai repede. Poţi să vii cu bani la tocat şi mâine.

Să te ferească Dumnezeu să cauţi intrarea la 21.30 pe 12 iunie la Carrefour Ploieşti. Un băietan de ispravă de la pază, îmbrăcat în bermude, trage stingătorul în faţa uşii automate fix în faţa clienţilor. Se întoarce repede pe călcâie, ca să nu dea ochi cu animalele cărora le-a pus stavilă. Nu de alta, dar e plictisit să dea explicaţii fraierilor despre consemnele lui de dispozitiv, adică despre faptul că şăfuţu’ lui dă tură’ a luat o decizie strategică. A lăsat dechisă doar uşa automată alăturată, dacă te prinzi. Dacă nu, un fraier mai puţin de fugărit pe la ora 21.58.

Cumpărături alerte pe ritmul muzicii emisă din ţignalul unei fiinţişoare care nu ştie că „pedala”, adică accentul nu se pune decât pe un singur cuvânt din frază. De pe la 21.50 ne spune că „Stimaţi clienţi, vă anunţăm că magazinul s-a ÎNCHIS! Mulţuindu-vă pentru alegerea făcută, vă rugăm să vă îndreptaţi către casele de MAAARCAT!” Îi simţi greaţa accentuată de volumul ireal al difuzoarelor.

Începe goana către casa de marcat. Te aşezi la rând, iar după alte 3 minute cronometrate vânzătoarea ia decizia că nu exişti. Îi transmite clientului din faţa ta că e ultimul căruia îi face serviciul de a-i lua banii. Omul îţi transmite cu un richtus pe figură, fericit că nu lui i se aplică decizia. Tu rămâi interzis. După un schimb rapid de replici, fiinţa frustrată de la casă te convinge că nu te va servi. Vezi pe chipul ei antrenamentul de gherilă şi rezistenţa la bun simţ. Este pregătită să te sfideze cu foarte mult calm.

Încă trei casiere închid exact în faţa ta, după care rămâi pierdut. Din zecile de case, nu mai există decât una cu becul aprins în capătul celălalt. Fuga, fuga! Apoi caută ieşirea.

Revii în capătul pe unde ai intrat. Şi a doua uşă e de acum încuiată. Băietanii de la pază ridică din umeri şi te trimit pe la cealaltă intrare, că aici au închis. Incredibil. Se repetă schimbul de replici de la casă, fără succes. Speri că un reproş pentru sfidarea clientului şi bătaia de joc îi va reseta. Nici măcar ameninţarea cu o reclamaţie nu îi clinteşte. Evident şi angajata de la recepţie te ignoră. Se uită mută la tine şi aşteaptă să cedezi. Ei au închis. Marş prin capătul celălalt.

După ce faci din nou turul dus-întors ca să ajungi la maşina parcată evident în capătul opus îţi promiţi din nou că nu te mai laşi umilit şi data viitoare. Slavă Domnului pentru capitalism şi concurenţă. Oricum cerealele voastre sunt mai degrabă furaje pentru porci, iar apa plată are un sortiment a cărui varietate fluctuează după gustul tipului de la aprovizionare.

Şi încă nu m-am pornit. Pe tine ce te frustrează la Carrefour?

Ultimele articole

Articole recomandate

20 Comments

  1. Nu numai Carrefour te uraste. La fel este si la Metro. Si la Cora. Peste tot se racneste in microfoane. Se debiteaza vrute si nevrute. Poate ar trebui sa li se puna o „cenzura”.

  2. Nu ma frustreaza, dar ma enerveaza ca la case sunt intrebatde 2 ori(prima data cand incep produsele sa fie calculate apoi cand achiti nota): card cora!?

    Pai as lua si eu un card cora, ca la cat cotizez in lujerului poate iese ceva. Dar ei imi ofera niste chesti refrbrished, uzate moral si inutile in contul acelor puncte. Nu tin neaaparat sa fiu premiat, dar daca tot o faci nu iti bate joc.

  3. in principiu si cumparatorul ar putea avea bunul simt sa nu dea „navala” in magazin cu 10 minute inaintea inchiderii.

    daca ai lucra tu acolo,pun pariu ca ai fi preluat la casa ta toti clientii intarziati……ai fi deschis usa celor lenesi care nu au chef sa strabata parcarea de la un capat la altul…..si tot asa.

    ca sa nu mai spun ce gust de miere ar avea apa plata.

  4. eu am jurat sa nu mai calc in Metro, dupa ce intr-o zi nu m-au lasat sa intru in magazin, pe motiv ca nu am legitimatia vietii. bun, vreau sa imi fac legitimatie..paaaai…nu se poate, decat pe persoana juridica, adica „pe firma”. plin de calm, am intrebat: si atunci cum fac sa intru in magazin? „nu se poate” a fost replica seaca a unei domnisoare idem. deci nu aveti nevoie de banii mei? „imi pare rau, asa e politica firmei”. bun, daca banii mei nu sunt buni, sa muriti in chinuri. la revedere.

  5. Poate ca sunt putin subiectiv, dar mie Carrefour-ul imi place incomparabil mai mult decat Real-ul, de exemplu. De ce showuri am avut parte in Real… Daca stai sa le privesti, atitudinea fata de client, nu e foarte deosebita. Raman la ideea ca „omul sfinteste locul” si indiferent de brand, atitudinea fata de client a firmei e de fapt reflexia caracterelor din acea unitate.

  6. Nu fi atat de drastic , nu ti sa intamplat niciodata sa fi tinut peste program din cauza unor gura casca ?
    Si mie imi place , ca atunci cand mi se termina programul sa alerg spre casa la copil si ma enervez f rau daca nu o pot face din cauza unor persoane care nu vor sa stie ca toti avem o viata si dupa uniforma de la serviciu.

  7. mi se pare normal ca usa de la intrare sa fie blocata cam cu 10 minute inchiderii. Daca programul se termina la ora 22 si casele se inchid tot la ora 22 altfel toata lumea ar sta dupa cine stie ce ametit care a venit el in ultima clipa sa faca cumparaturi. Apropo nimeni nu te plateste daca stai peste program,

  8. in toate hypermarketurile e asa. acum depinde si de zona in care e amplasat si de oamenii care lucreaza. e normal ca angajatii sa isi doreasca sa plece mai devreme acasa. intr-un fel ii inteleg si eu. nu trebuie sa fim nesimtiti sa intram in magazin cu 10 minute inainte de inchidere. ca intrii cu 30 de minute e dreptul tau si nu esti lipsit de bun simt. iti iei ceva rapid si pleci. oricum e urat din partea agentilor de paza care inchid usile si nu te mai lasa sa intrii. asta si pentru ca majoritatea sunt tarani fara prea multa scoala si nu stiu sa se comporte frumos.

  9. Nu mai fac cumparaturi la Carrefour de aproximativ 5 ani pentru ca ma enervez numai cand aud numele oricum pronuntat gresit de marea majoritate a romanilor si anume, numele englezit.
    Ma enerveaza parcare care spre deosebire de Metro si SelGros te face sa cauti ca un bou un loc pe care nu-l poti vedea decat dupa ce ai intrat pe un anume rand. Marea majoritate a locurilor au tot felul de ghivece imprejmuite cu bare fapt ce te impiedica sa parchezi dupa dunga trasata si astfel ocupi mai multe locuri de parcare.
    Legat de cumparaturi: daca te pune naiba sa vrei factura fiscala pentru cumparaturi trebuie sa te inarmezi cu multa rabdare pentru ca dureaza crunt de mult.
    Iar ecusonul angajatilor cu zambesc sau hahai sau hohotesc cu placere sau ce altceva mai pot face ei ma scoate din pepeni. Toti au niste fete de persoane bagate in CRB cu cel putin 3 credite cu giranti morti.

  10. @Maria: nu inteleg care ar fi problema daca intru in magazin cu 10 minute inainte? D’onsoara de la casa cat si gardianul, sunt platiti pana inclusiv ultimul minut al orei 21. Atata timp cat ei sunt platiti realmente din banii pe care eu ii „consum” in cascarabeta lor, pe produsele lor, am si eu un cuvant de spus. Pot sa intru la fara 3 minute si sa-mi cumpar un pachet de biscuiti. Nu vad problema, atata timp cat ma incadrez in timp. Marea majoritate a personalului din magazine in general (nu ma refer doar la hipermarketuri) , au acea expresie de sictir, acel aer de respingere combinata cu usoara superioritate, ca d’eh…esti la cheremul lor, daca ei nu vor, nu esti servit. Stai d’onsoara linistita ca mai sunt alte zeci de magazine care se roaga sa aiba clienti. Pot frumos sa fac fictiv un lucru in magazinul tau si sa plec. Nu am nevoie de amabilitatea unor oameni care oricum, daca nu o au la servici, nu o ai nici acasa.
    Cat despre partea cu: „sa-i intelegem ca stau atat de mult saracii in picioare”: fratioare…asta ti-e soarta, de atata esti in stare. Daca vroiai confort si cat mai multi bani trebuia sa trudesti sa fii altceva. Cand te-ai angajat acolo ca vanzator pai stii de la inceput ca in afara de beneficiul salariului, mai ai si indatoriri nene…nu toate pot sa-ti pice in traista fara pic de efort. Iar daca nu-ti place sa muncesti asa cum trebuie, sa fii amabil si sa stii sa faci un lucru asa cum trebuie, fugi la furat. Ca s’asa suntem condusi tot sub o forma de „hotie” si daca ei fac, noi de ce n-am face-o. In fond ei ne sunt un exemplu de urmat pentru noi.

  11. Draga Felix (si altii ca tine )

    Acesti angajati sunt platiti pana la o anumita ora ,ora cere coincide cu terminarea turei adicatelea la 22 trebuie sa pleci pe usa institutiei nu de la casa.
    Din pacate tot cei ca tine ne fac sa ne comportam asa.Ai bani?Ai pozitie sociala?esti un *** ,un vizitator de mall-uri care nu are viata personala si o arde aiurea prin magazine.nu aveti timp toata ziua?nu ai timp sa-ti faci cumparaturi?te duci la un non-stop.
    *****!

  12. Draga domnule Pandele

    Nu stiu cum ai ajuns la o asemenea concluzie si cum, din comentariul meu, au reusit sa-mi faci un profil social. Sincer nu prea ai nimerit-o. Nu am nicio pozitie sociala innalta si nici bani de aruncat. Sunt un tip simplu, un cetatean modest ca si marea parte a romanilor. Dupa cum poti vedea(asta daca poti sa ai rabdarea de a citi si intelege ADEVARATUL sens al unei formulari), am specificat „Pot sa intru la fara 3 minute si sa-mi cumpar un pachet de biscuiti. Nu vad problema, atata timp cat ma incadrez in timp”.
    Esti cam pe langa subiect, pentru ca atat in articolul scris de George cat si in commentul meu, nu era vorba de timpul de dupa ora 22. Probabil esti un angajat al vre-unui market/supermarket/hipermarket de genul acesta. Tot respectul meu pentru tine si munca pe care o faci, dar ar trebui sa privesti din ambele perspective uneori.

    O zi buna!

  13. Prieteni din toate lucrurile pe care le-am citit am constatat ca voi toti ganditi foarte superficial si ca atare va propun sa stati voi cei care aveti o problema cu inchiderea magazinului si cu anuntul care este standar si nu este dat de nici o fata de nicaieri si ca atare chiar va rog sa veniti si sa stati voi macar 8 ore in locul lor si sa ai in decursul unei zile de lucru parte de toti clienti care mai de care cu diferite atitudini si nemultumiri si atunci cand este cu 3,5,7,9,10 minute sa inchizi sa se ingramadeasca la casele de marcat in ciuda anunturilor care se dau de la 9,30 ca este ora de inchidere. voi cei care sunteti nemultumiti de acest lucru cu inchiderea ar trebui sa va faceti cumparaturile in italia unde la ora 9,30 cand se inchide se stinge toata lumina in magazin ramanand niste beculete si sageti aprinse care te indruma spre casa sau iesire,cred ca asta vi s-ar potrivi mai bine voua insa in romania nu ar merge si stiti de ce pentru ca multi dintre voi sunteti niste oportunisti si ar face ceea ce ar fi inevitabil si anume sa sustrageti produsele de pe rafturile magazinelor
    si inca ceva de spus este faptul ca noi inca mai avem magazinele deschise duminica si sambata nu ca afara unde sunt inchise duminica iar sambata la 2 sau inchis toate magazinele de acest gen
    asa ca inainte sa fiti nemultumiti ganditiva bine si puneti-va in locul celor pe care ii dezagreati intr-un asa hal

  14. parerea mea este ca nu in toate aceste ”magazine” este la fel! sunt fel si fel de angajati….de ex. in Brasov sunt doua locatii Metro dar o pot spune cu mana pe inima ca intre cele doua este diferenta de la cer la pamant!!! in cel situat pe calea Bucuresti majoritatea angajatilor sunt super ok pe cand in cel care este situat la iesirea inspre Sibiu este exact opusul celuilant! si sa nu uitam ca si noi cumparatorii suntem poate prea plini de noi uneori si prea indiferenti fata de ceilanti semeni ai nostri! salutare

  15. domnilor si mai ales tuturor celor care nu suporta oamenii din supermarketuri,
    pentru informatia voastra fetele de la casa majoritatea au o facultate si un master si fac acest lucru pentru ca nu au unde sa se duca si nici o relatie care sa le ajute sa se angajeze pe calificarea pe care o au.magazinele sunt deschise pina la 22 , de ce vii sa-ti faci cumparaturi la 21.45? pina atunci nu ai avut timp? noi nu plecam la 22 pe usa spre casele noastre ci dupa ce se face gestiunea iar daca tu vii la casa dupa ora 22 atunci se pleaca in jurul orei 23 acasa cind nu mai ai mijloc de transport.daca ai fi in locul nostru si vezi ca atrecut ora de plecare ca nu mai ai cu ce ajunge si stii ca acasa ai copii pe care nu ii vezi decit dormind si nu ai avut timp sa vezi daca au mancat ,si-au facut lectiile , oare cum ai gandi?
    e foarte usor sa gandesti in locul altora dar lucrul cu oamenii cer oamenii deosebiti iar noi asta suntem :deosebiti care lasam problemele noastre acasa si le rezolvam pe ale voastre cu o vorba si un zimbet.sunteti clienti dar sunteti in primul rind oameni sa nu uitam asta.si noi vrem sa fim tratati ca niste oameni.
    acum in perioada sarbatorilor avem deschis pina la 24 si chiar pina la 2 noaptea,credeti ca nu vor fi clienti care vor fi si dupa aceste ore in magazin? eu cred ca da !sa nu uitam ca si noi avem familie ,copii care ne vor alaturi de craciun ,parinti la fel cum aveti si voi! nu dorim decit sa fim tratati ca niste oameni nu niste marionete mereu si oricind la dispozitia dvs! avem si noi sefii nostri ,colegi care stiu foarte bine ce trebuie sa facem si ce nu!
    va doresc o zi minunata si va mai asteptam pe la noi la supermarket!

Dă-i un răspuns lui me Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.