„Stimaţi clienţi, vă anunţăm că peste 30 de minute magazin se va ÎNCHIDE! Mulţuindu-vă pentru alegerea făcută, vă rugăm să vă îndreptaţi către casele de MAAARCAT!”
Muierile acelea plictisite care rag în microfonul „hipermarchetului” sintetizează remarcabil esenţa sentimentelor profunde ale mărcii Carrefour şi o transmit clientului sprecum prinosul de sentimente neţărmurite ale cetăţenilor către cel mai iubit fiu şi tovarăş. Nu îţi trebuie mai multă sensibilitate decât resimte vaca în momentul când ciurdarul a pus biciul pe ea. Ho, vită, din cumpărat! Marş afară urgent din magazin că ne încurci. Vrem să plecăm acasă mai repede. Poţi să vii cu bani la tocat şi mâine.
Să te ferească Dumnezeu să cauţi intrarea la 21.30 pe 12 iunie la Carrefour Ploieşti. Un băietan de ispravă de la pază, îmbrăcat în bermude, trage stingătorul în faţa uşii automate fix în faţa clienţilor. Se întoarce repede pe călcâie, ca să nu dea ochi cu animalele cărora le-a pus stavilă. Nu de alta, dar e plictisit să dea explicaţii fraierilor despre consemnele lui de dispozitiv, adică despre faptul că şăfuţu’ lui dă tură’ a luat o decizie strategică. A lăsat dechisă doar uşa automată alăturată, dacă te prinzi. Dacă nu, un fraier mai puţin de fugărit pe la ora 21.58.
Cumpărături alerte pe ritmul muzicii emisă din ţignalul unei fiinţişoare care nu ştie că „pedala”, adică accentul nu se pune decât pe un singur cuvânt din frază. De pe la 21.50 ne spune că „Stimaţi clienţi, vă anunţăm că magazinul s-a ÎNCHIS! Mulţuindu-vă pentru alegerea făcută, vă rugăm să vă îndreptaţi către casele de MAAARCAT!” Îi simţi greaţa accentuată de volumul ireal al difuzoarelor.
Începe goana către casa de marcat. Te aşezi la rând, iar după alte 3 minute cronometrate vânzătoarea ia decizia că nu exişti. Îi transmite clientului din faţa ta că e ultimul căruia îi face serviciul de a-i lua banii. Omul îţi transmite cu un richtus pe figură, fericit că nu lui i se aplică decizia. Tu rămâi interzis. După un schimb rapid de replici, fiinţa frustrată de la casă te convinge că nu te va servi. Vezi pe chipul ei antrenamentul de gherilă şi rezistenţa la bun simţ. Este pregătită să te sfideze cu foarte mult calm.
Încă trei casiere închid exact în faţa ta, după care rămâi pierdut. Din zecile de case, nu mai există decât una cu becul aprins în capătul celălalt. Fuga, fuga! Apoi caută ieşirea.
Revii în capătul pe unde ai intrat. Şi a doua uşă e de acum încuiată. Băietanii de la pază ridică din umeri şi te trimit pe la cealaltă intrare, că aici au închis. Incredibil. Se repetă schimbul de replici de la casă, fără succes. Speri că un reproş pentru sfidarea clientului şi bătaia de joc îi va reseta. Nici măcar ameninţarea cu o reclamaţie nu îi clinteşte. Evident şi angajata de la recepţie te ignoră. Se uită mută la tine şi aşteaptă să cedezi. Ei au închis. Marş prin capătul celălalt.
După ce faci din nou turul dus-întors ca să ajungi la maşina parcată evident în capătul opus îţi promiţi din nou că nu te mai laşi umilit şi data viitoare. Slavă Domnului pentru capitalism şi concurenţă. Oricum cerealele voastre sunt mai degrabă furaje pentru porci, iar apa plată are un sortiment a cărui varietate fluctuează după gustul tipului de la aprovizionare.
Şi încă nu m-am pornit. Pe tine ce te frustrează la Carrefour?
citesc cu interes toate replicile voastre despre acest articol.
EU AM LUCRAT IN ACEST DOMENIU SI DIN PACATE STIU CUM ESTE .CAND MAI SUNT 10…5 MINUTE SA SE INCHIDA MAGAZINUL,ITI INTRA UN GURA CASCA SI VREA SI EL SA SE UITE DUPA UN…DUPA O…NICI EL NU STIE CE CAUTA,DAR CAUTA CU INFRIGURARE TIMP DE 20 DE MINUTE PRIN MAGAZIN.
NU GASESTE CE CAUTA SI PLEACA .PROGRAMUL SE TERMINASE LA ORA 20.EL IESE PE USA LA ORA 20 SI 20 DE MINUTE.
ACEST LUCRU S-A INTAMPLAT.POT SPUNE CA-MI VENEA SA-L IAU LA SUTURI PE ACEL „CLIENT”.
POATE…AVEM SI EU TREABA DUPA TERMINAREA PROGRAMULUI…NU STIU …SA MA DUC SA MANANC O PIZZA CU PRIETENA…SA MA DUC SA MA SPANZUR…ORICE ERA MAI BUN ,DECAT SA STAU DUPA FUNDUL CRETINULUI,CARE NU STIA CE CAUTA.
EU UNUL EVIT SA INTRU IN MAGAZINE,DACA SE APROPIE ORA DE INCHIDERE.
SI CEI CARE VAND SI CEI DE LA CASELE DE MARCAT SI CEI DE PE RAIOANE SUNT TOT OAMENI.
NU VA MAI OFUSCATI ATATA.PUNETI-VA IN LOCUL LOR.
OARE…VOI CUM ATI REACTIONA?
un singur lucru complet nelegat de subiect : spunea cineva mai sus ca el are studii superioare si concluziona ca asta il face istet …. tati , daca gandesti asa , sicer esti cel mai prost din curtea scolii ! , si altcineva spunea ca multe fete din cele care vand la case la market au facultati si masterate : si cu ce le-a ajutat ca au dat banu ca vitele la spiru haret ? asa ca mereti voi la facultati si faceti masterate , ca eu vreau sa fiu servit la casa de un om ” cu facultate domle’ ” ! UAU !
Pentru nea’ „felix”:
1. –> Daca „vroiai” confort si cat mai multi bani trebuia…. <–
VROIAI NU EXISTA IN GRAMATICA LIMBII ROMANE.
2. Inainte sa faci comentarii ca pe unii nu ii duce capul din cauza ca sunt acolo, gandeste-te ca unul care a terminat o facultate de informatica, l-a servit pe "domnul Buhnici" la casa (la un supermarket de cartier) cateva luni pana si-a gasit ceva in domeniul IT(acela sunt eu) asa ca nu tot timpul toti oamenii sunt prosti, pornim de jos si ajungem sus (asa se fac adevaratele progrese) si crede-ma ca nu o sa ajungi niciodata (Felix) la IQ-ul unui informatician/programator (apropo, ai scris "felix" cu litera mica, ceea ce este jenant pentru o persoana care pretinde ca are cultura).
Numele proprii se scriu intotdeauna cu litera mare, fie ca sunt la inceputul/mijlocul/sfarsitul unei propozitii/fraze.
Asta este o regula cum este regula la englezi sa se scrie "eu = I" cu "I" (i mare) oriunde s-ar afla in propozitie.
3. Si sa stii ca unii se cred mai "destepti", dar in realitate sunt slab pregatiti si o sa-ti dau cateva exemple cu niste oameni din "mondenismul romanesc" (daca exista asa ceva, deoarece eu nu l-am vazut) care de obicei nu stiu sa salute(sau sa spunem altfel uita sa salute), oameni de genul: 1Q Sapro, Bianca Dragusanu, as mai insira dar cred ca are vreun rost.
Nu la fel pot spune si de domnul Dan Helciug, care este o persoana foarte sociabila sau de Bahmuteanca, Ernest, etc.
Un tip putin mai rasarit mi s-a parut Viorel Gaita(stiti voi: "Lumea lui Gaita", "Tembelefonul lui Gaita"), o persoana destul de inteligenta, insa la intrebarea cu "moneda" ne-am contrazis putin deoarece el este de parere si acum ca "monezi" este singura varianta de corecta de plural(puteti sa-l intrebati, daca nu credeti), ocazie cu care tin sa-l contrazic deoarece DEX-ul îmi dă dreptate: plural monede, dar şi monezi (singura varianta acceptata de d-lui), insa DOOM-ul – nu ii da dreptate pe deplin deoarece sigura varianta de plural acceptata de doom este: monede (si cum DOOM-ul cam face regulile e bine sa retinem asta ca fiind forma corecta…). Insa ar mai fi si o a treia varianta (tot in DEX se regaseste, deoarece dupa cum se observa DEX-ul a inceput sa nu mai fie asa "stabil" in ultima perioada) si anume: "moneta" si vin in completare cu urmatorul exemplu: a bate moneta (a fabrica bani) o varianta de care domnul Viorel Gaita se pare ca n-ar fi auzit. In fine, nu mai conteaza acum…
4. Un tip care uita sa salute atat inainte cat si dupa ce este salutat cum se numeste? Eu ma abtin sa mai intru in detalii.
Ideea este urmatoarea: daca ai o zi mai proasta nu-i nici o problema, e logic sa uiti, dar poti raspunde macar la "salut", chiar daca s-a intamplat sa uiti sa saluti sa zicem ca n-ar fi atat de grav (cu toate ca tu ai venit la casa si tu esti obligat sa saluti primul) dar cand zilele tale sunt proaste zilnic, eu zic ca ceva nu merge bine ori din narcisism ori din alta cauza(vb unei colege de acum foarte mult timp – "Incerc in zadar sa bat saua sa priceapa calul, dar cand calul este nesimtit, n-ai ce face!"). Asadar nu va mirati cand un casier va arunca produsele aiurea pe banda. Inseamna ca poate nu i-ati raspuns la "salut" si ca il tratati ca pe un gunoi, apoi urmeaza sa va raspunda si el cu aceeasi moneda: "- Magazinul nostru s-a inchis!" ori sa va arunce produsele in "bataie de joc" pe banda, deoarece are si el modalitati sa va "dezguste" in a cumpara si sa va faca sa va simtiti prost.
Apropo, mi-e greata sa citesc comentariile voastre agramate.
Tot lucratorii hypermarketului sunt persoane needucate si lipsite de respect? Dar o persoana care vine la ora inchiderii cu chef de cumparaturi? Si de ce a venit la ora inchiderii? Pt ca a avut un program stabilit inainte. Asa cum au si angajatii Carrefour. Si acestia din urma au nevoie, poate, sa ajunga intr-un loc anume dupa terminarea programului. Este o totala nesimtire, nepasare si lipsa de respect sa apari in ultimele minute intr-un magazin, stiind, mai ales, ca atunci cand tu vei fi ajuns la casa de marcat, ora inchiderii s-a cam dus.
Azi merg ca de obicei sa îmi fac cumpărăturile cu fetele mele de nici 2 ani și una de 4 ani, cum sunt copii pun în cos tot ce prind, Junsa la cSa vad un produs în cos pe care îl pun separat, lipsa de respect și faptul ca permit sa fii jignit, nu sunt slugi și de ce mi-am făcut copii dacă nu pot sai cresc bineînțeles comentau și clienții respectiv fata spate, vi se pare normal mie mi se pare inuman și revoltător nu voi mai pași acolo cu siguranță deși este mai aproape specific ca era ora 17.00 aveam timp sa aranjeze tot ce era lăsat de alți clienți care probabile au pai t ceva asemănător sa au nu Lea ajuns bănuții, revoltător, rușine.