BMW 320xd Touring – almost perfect

Cum arată maşina perfectă pentru mine? Să fie puternică, fără să consume mult, să arate ca o sportivă, dar să îmi ofere spaţiu la interior, să aibă o valoare bună de revânzare şi costuri mici de întreţinere.

Greu de găsit aşa ceva, însă BMW 320xd Touring se apropie de ideal.

Să încep cu motorul. BMW 320d accelerează de la 0 la 100 km/h în 8,1 secunde, datorită puterii de 130 kW. Motorul atinge cuplul maxim de 350 Nm la 1.750 rpm. Modelul BMW 318d ajunge la 100 km/h în 9,6 secunde, cu o putere de 105 kW. Echipate cu tehnologia Common Rail, aceste motoare sunt cele mai puternice din clasa lor. Toate motoarele diesel BMW sunt echipate standard cu filtru de particule şi sunt în concordanţă cu standardele de emisii EU5.
Consumul mixt de combustibil anunţat de producător pentru acest motor este de la 4,8 la 4,9 l/100 km, însă în condiţii reale de drum de munte aproape îngheţat, cu aerul condiţionat pornit şi echipat cu transmisia integrală Xdrive, adică supusă la un efort consistent, maşina consumă în jur de 6 l/100 km.

La exterior, seria 3 Touring cu acest facelift arată excelent, chiar mai bine după părerea mea decât sedanul. Liniile tari şi clare, farurile şi stopurile înnoite, portbagajul, toate bine desenate, dau o alură sportivă şi elegantă maşinii.

Interiorul arată bine, în ciuda plasticului omniprezent, calitatea finisajelor este una excelentă, însă mare atenţie la schimbătorul de viteze, care se zgârie prea repede.

Scaunele şi poziţia joasă, ergonomică la volan te fac să te simţi aproape un pilot. Cutia de viteze manuală în şase trepte face o treabă excelentă, deşi motorul trebuie urcat binişor în turaţie dacă vrei ca maşina să fie sprintenă. Pentru o călătorie confortabilă, schimbarea în trepte poate fi însă o joacă, motorul elastic iartă şi acoperă chiar şi greşelile unui începător.

Spaţiu suficient în spate şi în portbagaj de asemenea cu multe dotări de bun simţ de acum. Două prize suplimentare de 12V pentru pasagerii din spate şi una pentru portbagaj, guri de ventilaţie şi o tapiţerie de bună calitate.

Am deţinut un BMW 320d din 2004 şi pot spune prin comparaţie că modelul nou este o maşină la fel de bună, cu mici îmbunătăţiri. Motorul mai puternic şi transmisia integrală instalate pentru prima dată pe un 320d sunt o combinaţie de mult aşteptată care concurează şi bate de la distanţă Passat 2.0 TDI 4 Motion, A4 2.0 TDI quattro şi alţii. Din păcate plusul de control adus de transmisia integrală ar trebui să rămână o opţiune de analizat cu atenţie. Propulsia spate este mult mai sportivă în absenţa Xdrive, maşina se mişcă mai repede şi consumă cel puţin un litru mai puţin /100 km. Xdrive aduce însă o senzaţie specială pe zăpadă, asfalt alunecos şi pe serpentine unde simţi că eşti pe şine. Sistemul controlează impecabil derapajele şi pare pregătit chiar şi de puţin off-road – nota bene, BMW 320xd este prima maşină din această clasă la care am întâlnit „down hill control”, adică asistenţa la coborârea în pantă. Acelaşi sistem echipează şi SUV-urile X3, X5 şi X6 şi, o dată activat preia controlul frânei pentru a coborî maşina cu 5 km/oră în pantă.

Una peste alta, BMW 320xd Touring este din puntul meu de vedere prima opţiune pentru o familie cu doar o maşină şi va oferi satisfacţii atât tatălui pasionat de motoare şi condus, mamei care caută confort şi siguranţă cât şi copiilor cu dotările pentru locurile din spate şi spaţiul pentru toate bagajele în portbagaj.

Ultimele articole

Articolul precedent
Articolul următor

Articole recomandate

28 Comments

  1. 90% sunt deacord cu George insa ma dezamageste interiorul si felul in care arata masina din lateral. Fata dupa facelift arata chiar bine, este foarte sportiva si din spate e OK, dar in lateral :((

  2. respect firma BMW pentru motoare, si performantele „sportive” ale masinii, dar in rest dupa parerea mea nu e mai frumos decat un A4 B8 avant. nici exterior , lateral, spate, fata, si nici interior. cel mai mult si mai mult ma dezgusta la BMW acel bord de informare ( respectiv turometru, vitezometru si restul acelor de acolo. mi se pare foarte urata si culoarea de fundal ( portocaliu )

  3. Cred ca e cea mai frumoasa masina. Mie imi plac masiniile combi dar masinile premium combi ca daca vad un golf 4 combi mi se pare urat.
    Dar daca ar fi sa imi cumpar un bmw combi l-as cumpara e foarte frumoasa masina.
    Cele limusine mi se par chiar urate

  4. aaa am uitat si ce ii mai lipseste la acest model este navigatia chiar daca nu e disponibila in romania dar iDrive-ul are si alte functii frumoase plus ca la un diesel de aces calibru nu ii inteleg cutia manuala, sunt pro pentru cea automata numai ca mai consuma un pic mai mult.
    culoarea este super si un combi e o masina cu stil
    toti italieni care sunt italieni nu ma refer la romani detin masini combi si scumpe.
    cele limousine eu zic sa le lasam pentru cocalari din Romania care isi mai cumpara bmw si cei mai rasariti sa se diferentieze printr-un combi

  5. Din criteriile dumneavoastra…bmw-ul iese invingator…mai ales trecerea de la sportiva honda la altceva…care trebuie facuta usor:)…fara discutii o masina frumoasa…dar intrebarea mea este: de ce combi? si nu ma refer doar la bmw, ci in general…pentru ca la ora actuala majoritatea sedan-urilor ofera un loc mai mult decat generos…atat pentru pasageri cat si pentru bagaje…daca banii nu sunt o problema atunci bmw-ul este o masina demna de luat in seama…personal mi se pare cam mult (dar asta e parerea mea), dar sunt sigur ca isi merita banii motoru de 2L (pentru performante) cat si finisajele…cu stima si respect

  6. The ultimate driving machines…pacat ca au renuntat la acest logo, era chiar reprezentativ pentru marca.
    Frumos si reusit model, as indrazni sa zic fara sa exagerez, ca si restul modelelor produse de bavarezi. Am avut ocazia si onoarea, sa vizitez vara trecuta BMW Museum si BMW Welt in Munchen, o experienta pe care sigur nu o voi uita niciodata, si pe care sper sa o mai repet.
    Vad ca unora nu le place design-ul,altora culoarea bordului,acele din bord, etc. Domnilor, BMW nu pune accent pe luminite, briz-briz-uri, culori si design spectaculos. BMW pune accent pe sportivitate, performante, fiabilitate si pe placerea de a conduce. Cand cunosti aceste senzatii conducand un BMW oricare ar fi el, uiti de design,luminite, culori…Desi conduc un vw bora acum,si subiectiv daca as fi as considera ca vw face cele mai bune masini, as gresii amarnic, trebuie sa dam Cezarului ce-i al Cezarului, si sa recunoastem suprematia bavarezului in fata multor marci europene si de peste Ocean.
    In speranta ca nu v-am plictisit inchei aici, si va doresc o seara placuta tuturor, si nu in ultimul rand multumindu-i autorului articolelor pentru noutatile aduse, nu doar din domeniul automotive. Sa auzim de bine!

  7. pentru florin: daca iti alegi combi in varianta unei marci premium cum ar fi bmw, audi , mercedes atat masina cat si tu inspiri mai mult stil pentru ca limousina e mai „taraneasca” insa ma bucur ca majoritatea oamenilor gandesc ca tine in aceasta privinta ca limousina e mai frumoasa decat combi deoarece pot sa imi cumpar linistit un combi si sa ma diferentiez de restul oamenilor cu aceasi gandire setata pe modul „efectul de turma”
    iti multumesc ca mai inteles… daca mai inteles

  8. ytbu , eu zic ca faci aici afirmatii nefondate, ca sedanurile sunt pentru cocalari si prostii din astea , parerea mea este ca iti cumperi ce iti place, si fiecare are gusturile lui. Acuma sa fim seriosi , daca cineva vine la mine si imi spune ca BMW nu si-a schimbat acel bord de 2 lei, si ca este portocaliu din ziua in care m-am nascut pana in zilele noastre , pentru ca ei s-au axat pe sportivitate, sa ma lase. puteau sa lucreze mai mult la capitolul asta , si nu cred ca le cerea cine stie ce resurse financiare pentru a face asta.

Dă-i un răspuns lui Gore Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.