Am citit-o pe Simona Tache pe nerăsuflate. Rar mi se întâmplă să rabd peste 1000 de semne, dar Simona spune bine ce zice în articolul ei de astazi despre înjurăturile nemeritate. E o problemă de care jurnaliștii de speță nouă, adică bloggerii, se lovesc suficient de de des încât să scoată peri albi pe cap și onomatopee din gură.
Împărtășesc supărarea ei, dar nu aș fi însă chiar atât de vehement. Am încasat și eu destule înjurături de la simple bobârnace anonime până la pumni, ochi vineți, tăieturi pe piele. Pe blog vin uneori mesaje care ar zbârlii pielea pe mama. Am făcut chiar și arest la bulgari din cauza avântului meu jurnalistic. Am motive să fiu frustrat de chinurile meseriei online și offline. Dar nu sunt.
Am stat și am cântărit cum să abordez problema și am ajuns la concluzia că un răspuns la fel de dur nu rezolvă conflictul. Guralivii sunt o minoritate toxică pe care o tratez după un principiu pe care l-am regăsit și la Chinezu. Suntem cu toții începători în domeniul acesta nou numit blogosferă și ar trebui să avem puțină răbdare înainte să ne smulgem jugulara. Trebuie să îi tratezi cu indulgență pe cititorii noi care fac scandal și să îi ajuți să schimbe tonul ori să le arăți ușa. Cred că îi poți face să înțeleagă că blogul este un spațiu de exprimare unde tonul este stabilit de blogger. Când bloggerul mai și înjură, nu poți aștepta mai bine de la cititor.
Acum vine pe tapet problema publicității. Mă adresez cititorilor, pe care îi îndemn să fie realiști. Oameni buni, săracul blogger cinstit… mai și mănâncă. Așadar nu e sfânt, că numai Iisus a postit, și numai 40 de zile. Nu voi începe o retorică lungă despre valoarea muncii și remunerație. Din nou, a spus-o bine Simona Tache. Gândiți-vă totuși că atunci când vă bucurați la vederea unui nou drivetest video la mine pe blog, eu am cheltuit deja bani destui din salariul de la Știri și timp liber din week-end. Dacă aș lua numai câte 1 leu de la fiecare cititor care mi-a mulțumit deja pentru ponturi sau m-a felicitat că l-am salvat de la o pagubă aș fi bogat și în bani, nu doar în laude. Am început prima campanie plătită pe blog cu cei de la AutoSoft și vă anunț că nu e prima. Am încercat să o fac interesantă pentru că despre anvelope sunt multe lucruri de spus și am ambiția să spun că episoadele sunt mai degrabă educative decât publicitare.
Ca să tragem linie, cred că aceasta este singura variantă viabilă. Nu e nimic pervers la mijloc. Mărcile pe care le folosești zilnic și poate ai ajuns să le apreciezi au ajuns la tine tot prin publicitate. Pur și simplu nu cunosc o soluție mai bună.
Tu iti ceri scuze pentru ca vrei sa fii profitabil? De la cine, de la cei care oricum nu conteaza? :)
Uite, poti face in viitor o optiune: „Inchiriaza-ma”. Asta inseamna sa mergi cu omul si sa asisti clientul in decizia unei achizitii auto. Iti faci o baza de date cu tipuri de masini si profile de oameni, unde mai pui si testele facute + alte informatii calde si in timp poate fii o afacere.
Eu daca vreau sa imi schimb masina trebuie sa stau 3 luni sa caut si chiar daca nimeresc marca si modelul poate nu nimeresc motorizarea.
Asa ca spor.
articolul tău are 2588 de semne :P
@adu – și tot l-ai citit? :O
@Claudiu – Mi-ai citit gândurile și mi-ai dat și o idee nouă. Mulțumesc!
tot
@adu – Bravo. Ai cheltuit niște minute pe aici.
George, pot doar sa-ti zic ca nu trebuie sa te justifici abs deloc pe aceasta tema, pentru ca cititorii care conteaza, stiu sau inteleg aceasta situatie. Luand cazul „tampit” in care un user crede 100% ce scrie pe un site/blog/revista/brosura/etc … si nu trece acea informatie prin filtrul personal/experiential, ne dam seama ca este gresit si chiar imposibil sa incerci te faci inteles pentru acestia. Tot mergand pe o extrema, sa zicem ca tu esti fan al unei marci si astfel din pasiune si fara nici un interes financiar, vei face reviewuri numai despre gama lor de produse, tot se vor gasi MULTI care sa zica ca „ti-ai luat banu” de la acel brand ca sa le faci lor reclama „mascata”. So, keep up the good work ca si pana acum si totul va fi bine ;)
@matei garici – Ai dreptate, dar cred că și începătorii într-ale cititului au nevoie de câte un sfat.
@George Buhnici: nu am cheltuit, am investit.
Bafta mai departe si la cit mai bine din toate p.d.v.
Mltumesc ca apreciezi timpul nostru prin faptul ca pastrezi curatenia pe blog. Ma refer la comentariile inutile care ne strica timpul tuturor.
uite , sincer, eu sunt dispus sa iti virez in cont 1 Ron ( atat mentionai mai sus ) pentru sfaturile scrise de tine pe blog, pentru achizitionarea unei masini din Germania, mi-a fost de mare ajutor in 2008 si de atunci pentru inca 2 masini pana in ziua de astazi . Multumesc Mult George
dom’le, pentru mine problema se pune in felul urmator: mi se pare ok ca omul sa ia bani pentru munca lui, ca principiu.
dar, mai cred ca intre omul care scrie fara sa aiba publicitate pe site si omul care scrie cu publicitate pe site este o minima diferenta.
pentru ca al doilea are de impacat mai multe capre si mai multe verze, chestie care este baza pentru pierderea obiectivitatii.
in rest, mie mi-a placut echilibrul cu care criticai o masina imprumutata pt drive test de la vreun dealer, ca-i prea scumpa etc, dar o dregeai ulterior sincer ca poate nu este pt tine.
Da, mi-a placut articolul. In meserie, pentru succes , pe linga ambitie si rabdare e nevoie si de sacrificiu. :)