Black Friday 2015 – LIVE BLOG

dealtaker.com
dealtaker.com

Salutare. O să scriu aici în momentele de respiro informații utile pentru Black Friday 2015. Circulă pe piață o listă de zvonuri, probleme reale dar și inventate, țepe și multă prostie. Pe Cavaleria este un video util despre cum să te organizezi, eu te învăț aici cum să cumperi cu cap și să nu te frigi cu țepe. (ca și cum țepele ar fi încinse :))

22:15 Elefant.ro a deschis Black Friday 2015 cu o serie de picaje în serie. E interesant cum la ei negrul e verde.

elefant

 

1. Prețul
Este ziua în care contează prețul dar nu intra în discuții inutile despre cum prețurile sunt prea mari la noi. Ai de unde alege așa că fă-o. A umflat cineva prețul, caută la următorii. Eu am comparat inclusiv prețurile de afară și suntem aliniați la majoritatea categoriilor cu site-urile mari americane. Ia doar un produs de marcă, adaugă expedierea, TVA și impozit iar șansele sunt foarte mari să ieși mai ieftin de la noi. E de vină cursul dolarului care a luat-o razna în 2015 dar și faptul că piața de la noi s-a maturizat.

De ce era mai ieftin acum o lună decât ieri? Pentru că MSRP sau RRP. Adică prețul minim recomandat de producător. La acesta se raportează campaniile de reduceri. Mai exact, dacă firma XYZ vinde o cutie de șuruburi cu 100 de lei la preț oficial, iar magazinul online ABC îl dă cu 70 de lei, atunci poate spune că l-a redus cu 10%. XYZ vânduse  oricum cutia celor de la ABC cu 60 de lei, dar asta e altă treabă. Dacă de Black Friday vezi așadar un preț de 80 de lei, e tot redus cu 20%. De aceea e important să te documentezi. De aceea e important să avem un monitor oficial al prețurilor. Există un proiect înghețat la Consiliul Concurenței. Poate îl dezgheață cineva. Alooo!

2. Plata
Plătește cu cardul ca să te asiguri că produsele vor fi ale tale. O dată achitată comanda și emailul de confirmare a plății primit, șansa să ți se mai anuleze comanda este mult mai mică. Nu dispare pentru că dacă baza de date cu stocuri a magazinului dă rateuri și li se termină produsele ei nu pot decât să încerce să mai facă rost de la importator același produs la preț redus (slabe șanse) ori să anuleze comanda. Cei mai neserioși vor anula. E bine să plătești cu cardul și când magazinul de la care cumperi nu îți inspiră maximă încredere. Plățile cu cardul pot fi anulate ulterior la bancă dacă nu ai primit marfa comandată sau dacă întârzie livrarea mai mult de 30 de zile, termenul legal.

Alege plata ramburs dacă nu ai card și dacă știi că sunt șanse mari să te răzgândești. Așa poți plăti doar când vezi cutia în fața ochilor și poți chiar să o deschizi.

3. Deschide cutia.

Ai dreptul să deschizi cutia, să verifici marfa și chiar să te răzgândești. Nu e o idee bună să abuzezi de treaba asta dar e dreptul tău legal. Dacă ai găsit altceva decât produsul comandat, atunci e de reclamație. Vezi mai jos recomandările ECC România.

Apropo de cutie. Nu ești obligat să ai cutia originală când returnezi produsul.

4. Retur în 30 de zile.

E dreptul tău, inclusiv de Black Friday dar, din nou, nu abuza de el. E o chestiune de încredere în tine din partea magazinului care va pierde bani dacă tu cumperi și returnezi degeaba, fără niciun motiv real. Însă, oricât de ciudat sună, poți returna un aparat și doar pentru că ai ales un uscător roz în loc de negru. Deși mie îmi place rozul. Așadar, dacă vânzătorul comentează, îi arăți mențiunile legale de mai jos.

––––––-
Introduc aici și recomandările Centrului European al Consumatorilor din România, o organizație non-profit care urmărește protecția intereselor noastre în fața comercianților.

Orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse sau servicii identice. Preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă (cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus).
Orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice:
• fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat;
• fie prin menţiunile „preţ nou”, „preţ vechi” lângă sumele corespunzătoare;
• fie prin menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat.
Se interzice ca o reducere de preţ pentru un produs şi/sau serviciu să fie prezentată consumatorilor ca o ofertă gratuită a unei părţi din produs şi/sau serviciu.

Dreptul de retragere

Dacă ai achiziționat un produs dintr-un magazin clasic, nu poți cere să fie înlocuit sau să ți se restituie contravaloarea lui decât dacă este defect. Unii comercianți au, totuși, o politică de returnare, dar trebuie să soliciți amănunte în scris și să păstrezi documentele care dovedesc acest lucru.
În cazul cumpărăturilor efectuate online, ai 14 zile calendaristice de la momentul primirii produsului în care poți renunța la achiziție, fără a oferi vreun motiv și fără costuri suplimentare. Îți poți exercita dreptul de retragere fie completând un formular pus la dispoziție de profesionist (de regulă, online), fie trimițând un mesaj din care să reiasă clar intenția ta și în care să specifici cel puțin identitatea ta, numărul și data comenzii, produsul, prețul plătit.
Produsul îl poți trimite înapoi pe cont propriu, conform instrucțiunilor de pe site, sau poți aștepta să fie preluat de către agentul economic, în unele cazuri gratuit (verifică atent politica magazinului legat de acest aspect). În cazul în care alegi să trimiți produsul pe cont propriu și plătești curierul pentru returul produsului, nu ai dreptul de a solicita rambursarea acestei sume. Comerciantul este obligat să returneze prețul pe care l-ai plătit pentru produs (inclusiv costurile de expediere) în termen de maximum 14 zile.
Există anumite cazuri în care contractul nu poate fi denunțat, cum ar fi pentru produsele care sunt realizate după specificațiile tale sau înregistrările audio, video ori programele informatice.

Termen de livrare

Dacă ai făcut comanda online, comerciantul trebuie să-ți livreze produsul în maximum 30 de zile sau mai puțin, dacă ați căzut de acord asupra acestui aspect. Dacă termenul de livrare nu este respectat, puteți stabili, de comun acord, o nouă dată de livrare. Dacă nici această dată nu este respectată, ai dreptul la rezoluţiunea sau rezilierea contractului. În acest caz, agentul economic este obligat să își returneze banii în cel mult 7 zile.
Dacă produsul este deteriorat sau distrus înainte de a ajunge la tine, legea îți dă dreptul să soliciți un nou produs sau să renunți la contract.

Sfaturi pentru consumatori

• Fă o listă cu produsele pe care dorești să le achiziționezi și cu prețurile actuale ale acestora. Acest lucru te va ajuta să eviți falsele reduceri de prețuri, de exemplu atunci când comercianții măresc prețul și aplică procentul de reducere la prețul astfel majorat.

• Verifică cu atenție modul în care este afișată reducerea pe site sau pe eticheta produsului.

• Nu cădea în capcana ofertelor care anunță mari reduceri de prețuri doar pentru a te atrage să intri în magazin.

• În cazul în care comanzi online, verifică, înainte de a trimite comanda, dacă prețul fiecărui produs din coșul de cumpărături este același cu prețul redus indicat atunci când ai ales produsul.

• Deschide coletul în prezența curierului și, în caz că acesta nu corespunde, trimite-l înapoi. Ai grijă să menționezi pe documentele de transport motivul refuzului.

• Utilizează cardul pentru a face plata. În unele situații, precum cazurile de fraudă, dacă ai plătit prin card, poți utiliza procedura refuzului la plată pentru a-ți recupera suma plătită – în principiu, în cel mult 30 de zile de la data plății. Procedura este simplă: dacă tranzacția s-a decontat (adică apare pe extrasul de cont), o poți contesta la bancă, iar banca va încerca recuperarea sumei de bani de la comerciant, prin intermediul băncii acestuia (operațiune numită „refuz de plată”).

”Selectează, înainte de Black Friday, produsele pe care vrei să le cumperi și notează prețurile înainte ca acestea să fie reduse. Verifică dacă, în afara perioadelor de reduceri, beneficiezi sau nu de vreun discount și informează-te asupra produselor pe care vrei să le cumperi: site-urile specializate sunt un start bun pentru a vedea comentariile altor consumatori legat de eficiența produselor. Nu cumpăra un produs doar fiindcă este redus!”

Ultimele articole

Articole recomandate

38 Comments

  1. citeste pana la capat:

    „Utilizează cardul pentru a face plata. În unele situații, precum cazurile de fraudă, dacă ai plătit prin card, poți utiliza procedura refuzului la plată pentru a-ți recupera suma plătită – în principiu, în cel mult 30 de zile de la data plății. Procedura este simplă: dacă tranzacția s-a decontat (adică apare pe extrasul de cont), o poți contesta la bancă, iar banca va încerca recuperarea sumei de bani de la comerciant, prin intermediul băncii acestuia (operațiune numită „refuz de plată”).”

  2. Ma asteptam de la Pro sa fim informati corect, chiar daca vorbim despre publicitate!
    Vad ca se promoveaza, prin intermediul reclamelor, firme care fac reduceri cu ocazia Black Friday la tv, dar acestea nici macar nu sunt inscrise in campanie …. tareee!

  3. George asteptam oferta de la emag. O intrebare din culise ,pentru ca am vazut oferta flanca si in opinia mea e jalnica, ca sa nu pierdem timpul si fara sa-i faci si tu reclama ,probabil ca ai mai auzit de ofertele si altor comercianti on line,repet ca sa nu pierdem timp ce site ne-ai recomanda cu precadere pt black friday cu reduceri atractive

  4. Salut. Sunt in cautarea unui TV mare cu diagonala de peste 120 cm , cu calitate super , SmartTV NU este obligatoriu, 3D la fel NU am nevoie…doar de un TV pe care ma pot baza multi ani , calitate la filme si la conectarea consolei PS4. Am gasit acest Panasonic care dupa cate am inteles la calitatea imaginilor este foarte bun. http://www.altex.ro/televizor-led-smart-full-hd-3d-126-cm-panasonic-tx-50cs630e Mai mult de 3000 de ron nici nu vreau sa dau. Sunt sanse sa il gasesc maine la un pret mai redus? Sau imi recomanzi tu un alt TV pentru nevoiile mele pana in aceasta suma. Mersi ;)

  5. Vrem ranking list pe categorii de ex ( Top10 oferte telefoane/ Top 10 oferte laptop…etc). Cred ca o astfel de informatie ar exploda traficul pe pagina respectiva…

  6. Nu ti-a explicat george mai sus de ce ? si de ce ai vrea cu verificare colet cand cumperi produse noi , sigilate? si chiar daca ar avea ceva … politica de retur este destul de buna la magazinele mari.

  7. In cele mai multe dintre cazuri, au prioritate clientii care au achitat deja produsele (plata cu cardul). Astfel, daca un produs este intr-o cantitate mica in stoc/depozit, exista riscul sa nu-l mai primesti desi ai apucat sa-l comanzi, asta pentru ca prioritari au fost cei care au platit online. La fel si in cazul transportului. Primele pleaca cele achitate. Cum vanzarile explodeaza in aceasta perioada, la fel o fac si retururile. Daca este platit, probabilitatea de retur este mai mica.

  8. Salut George! Cezi ca vor fii la reducere telefoanele SONY M4 AQUA . SONY C4 . HTC 820 ? In ultima luna le-am vazut la reducere pe foarte multe site uri si asta imi da de banuit ca si asta seara vor avea ceva reducere

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.