Benzina vs. Motorină – 1:1 la pauză

Domnul Otto ne-a învățat că mașinile trebuie să facă pâr-pâr pe bază de benzină. Și așa a fost multe zeci de ani până când omul de rând a descoperit că îl costă mai puțin la pompă… motorina. Domnul Diesel îi zăpăcește de peste zece ani pe europeni și de vreo 5-6, și pe români.

Prima mea maşină a fost pe motorină. A doua şi a treia la fel. Până de curând eram fanul numărul 1 al combustibilului de tractor pe care îl vedeam drept soluţia la problema compromisului veșnic dintre consum şi putere.

Francezii i-au învățat și pe nemți să facă motoare bune pe motorină și acum toate mărcile europene se laudă în consumuri și putere. Fabricile s-au reprofilat și produc azi în marea majoritate motoare diesel. Cele mai vândute SUV-uri au motoare de 3 litri motorină. Clasa medie 1,5 – 2 litri. Chiar și pentru cele mai mici există propulsoare de 1,4 sau 1,5 litri foarte eficiente. Apar tot felul de concepte ecologice bazate pe motorină, însă, în final toate ard gazul. Motorina a ajuns un fel de „fac totum” în lumea auto. Nu pentru că le-ar plăcea constructorilor aşa de tare, ci pentru că în cele din urmă clientul decide, iar clientul, adică tu, vrea un consum cât mai mic, adică să plăteşti cât mai puţin la pompă.

De fapt, construcţia motoarelor pe motorină nu este o inginerie tocmai la îndemâna oricui. mai mult pe ProMotor.ro

Ultimele articole

Articole recomandate

15 Comments

  1. Salutare!

    De cateva luni incerc sa vand un ML350, fabricatie 2008, pe benzina. Ghici care a fost intrebarea cel mai des adresata! Ai ghicit! „E pe motorina?” Cum auzeau ca nu, cum dispareau. Sunt constient ca daca era pe motorina era vanduta de mult.

    Ceea ce nu inteleg eu este de ce romanu’ e ahtiat dupa motorina? De ce? Cand la un calcul simplu, un Touareg de 3.000 cmc, Diesel, de care e plina Romania, consuma 16-17L/100km in oras, iar a mea nu sare de 16,5 L/100 Km BENZINA, tot in oras. Din cate stiu eu, benzina e un pic mai ieftina decat motorina. Nu mai calculez diferentele de intretinere, care sunt e mult mai costisitoare decat la benzina.

    Nu mai vorbesc de diferenta de zgomot produs de motor, banuiesc ca multora le place „clanc-clanc-clanc-ul”.

  2. Cand iti pica turbina ca la 70% din cazuri si mai adaugi si un filtru in plus , nu prea mai este economie . Economie este cand mergi peste 35.000 km pe an si aia in oras . La 10.000 km pe an (3l la 100km in plus pt benzina) diferenta de pret este 250 de euro . Intretinerea este mai greoaie la diesel . E un subiect delicat cu avantaje si dezavantaje , doar ca avantajele la diesel incep de la 25.000 km / an

  3. Păi nu scrie George Buhnici în parbriz, ci w w w. buhnici .ro. Dat fiind specificul blogului mi s-a părut o reclamă interesantă. Mă gândesc chiar să ofer premiu astfel de plăci.

    PS: Pentru cei care nu ştiu despre ce vorbim, este vorba de o placă de înmatriculare cu scris alb pe fond roşu.

  4. de ce trebuie sa dispretuim oamenii buni chiar daca suntem constienti de lucrul asta? eu pe acest buhnici lam cunoscut abia astzi si imi pare rau k nu iam intalnit site-ul mai demult.

  5. Te urmaresc de mult si asta pentru ca m-ai prins cu experienta ta in BMW 320d si nu numai.Ai mai scris cate ceva articole care m-au inpresionat, dar din pacate au fost sporadice. Eu sper ca iti vei trezi muzele si vei fi cum am sperat ca vei fi. Tare. Nu te-am periat, mai mult te-am…Dar totusi imi permit sa te rog sa ma orientezi in ce directie sa o iau in Germania pentru ca m-am hotarat sa plec in urmatoarele zile dupa un BMW 320d. Eu ma gandeam sa marg in Munchen ca este mai aproape, dar daca spui tu altceva o sa iau in consideratie in mod sigur. Multumesc anticipat George.

  6. Nu prea înţeleg care e treaba cu critica asta şi nu ştiam că ar trebui să scriu la normă pentru acest blog. Blogul nu îmi plăteşte ratele mari de la bancă. Scriu când pot, am chef şi despre ce vreau. Că de aceea îi spune blog. Cât despre scosul de bani din scris… să trecem peste aceste naivităţi. Iar modelele despre care scriu sunt deasemenea alegerea mea. Aţi prefera să vă descriu mai bine Logan-ul?

  7. Unde vezi tu jigniri ?
    Spuneam doar ca ai cam renuntat la blog. ATAT !
    Nu ti-am cerut justificari, faceam doar o constatare.
    Stai linistit, nu mai revin, oricum nu mai gasesc decat linkuri catre articole de pe promotor.ro si comentarii fara raspuns.

  8. Ca sa fiu mai clar: aici s-a creat o comunitate (cred eu).
    Comunitatea o formam tu si noi.
    Blogul asta fara noi ( cei care citim si comentam ) nu ar exista ( sau ar exista in anonimat ) si noi, fara blogul asta, nu am exista aici ca parte a acestei mici comunitati. Deci e o simbioza, nu doar un dar pe care tu ni-l faci.
    Eu doar constatam inceputul sfarsitului acestei comunitati si asta incepand de cateva luni de cand nu mai raspunzi la comentarii si nu mai postezi decat leaduri pentru articole de pe pro-motor.
    E ca si cum un prieten de-al tau nu ar mai iesi cu tine pentru ca si-a umplut tot programul cu afaceri. Nu e obligat sa iasa cu tine, dar ii spui, ca doar sunteti prieteni.
    Era o constatare, nu un repros ( chiar daca tonul, poate, nu a fost potrivit ).

    • Să nu dramatizăm în cinci comentarii. Am şi eu perioade mai mult sau mai puţin aglomerate. Lucrurile se îmbunătăţesc sub ochii tăi. Însă… încă o dată… să nu exagerăm! Acum că am intrat într-o polemică inutilă, dar ţi-am răspuns, eşti satisfăcut?

  9. Salut,

    Pe cand partea a II-a? :) Ne tii in suspans! :)

    Parerea mea este ca e foarte greu de ales dintre variantele existente pe piata. Mai ales ca acum au aparut cam la toti producatorii motoare CR performate, relativ silentioase. Si sa nu uitam de noile motoare pe benzina de cilindree mica. Un concurent destul de important raman motoarele diesel mai vechi, care si-au dovedit fiabilitatea.

    De exemplu, ce alegerea ar fi mai buna din gama VW (Skoda, Seat, etc), pentru o masina decenta, nu foarte sportiva, eventual de familie: 1.4 TSI 122CP, 1.6 TDI CR (105 CP) sau 1.9 TDI PD (105 CP)? Din ce stiu eu preturile sunt undeva cam la acelasi nivel.. apx…

    Bafta!

  10. radu, in nici un caz 1.5 dci!!! eu am un logan diesel, m-i s-a stricat si am bagat 3000 eu in el.asta asa, fiindca am vrut sa fiu patriot…dacia.

  11. Salut,

    Am deja un Clio Symbol 1.5 dci din 2005 facut in Turcia. Caut ceva mai silentios, mai puternic, mai fiabil. Desi nu am avut probleme majore pana acum… sunt convins ca reparatiile ar costa destul de mult deoarece piesele Renault sunt recunoscute a fi scumpe, ca si reviziile de altfel.

Dă-i un răspuns lui grosanu valentin Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.