Categorie: Auto

Benzina vs. Motorină – 1:1 la pauză

Domnul Otto ne-a învățat că mașinile trebuie să facă pâr-pâr pe bază de benzină. Și așa a fost multe zeci de ani până când omul de rând a descoperit că îl costă mai puțin la pompă… motorina. Domnul Diesel îi zăpăcește de peste zece ani pe europeni și de vreo 5-6, și pe români.

Prima mea maşină a fost pe motorină. A doua şi a treia la fel. Până de curând eram fanul numărul 1 al combustibilului de tractor pe care îl vedeam drept soluţia la problema compromisului veșnic dintre consum şi putere.

Francezii i-au învățat și pe nemți să facă motoare bune pe motorină și acum toate mărcile europene se laudă în consumuri și putere. Fabricile s-au reprofilat și produc azi în marea majoritate motoare diesel. Cele mai vândute SUV-uri au motoare de 3 litri motorină. Clasa medie 1,5 – 2 litri. Chiar și pentru cele mai mici există propulsoare de 1,4 sau 1,5 litri foarte eficiente. Apar tot felul de concepte ecologice bazate pe motorină, însă, în final toate ard gazul. Motorina a ajuns un fel de „fac totum” în lumea auto. Nu pentru că le-ar plăcea constructorilor aşa de tare, ci pentru că în cele din urmă clientul decide, iar clientul, adică tu, vrea un consum cât mai mic, adică să plăteşti cât mai puţin la pompă.

De fapt, construcţia motoarelor pe motorină nu este o inginerie tocmai la îndemâna oricui. mai mult pe ProMotor.ro