Audi A4 B9 (2015) – primele informații

W15_3198

Am fost la Ingolstadt ca să văd pe viu noul A4. Știu că gusturile noastre sunt probabil diferite, dar B9-le arată la fel de bine ca în fotografii. Pentru început trebuie să știi că o să ajungă în showroom prin noiembrie și sunt disponibile 3 motoare pe benzină și 4 diesel plus două variante de caroserie, Avant și Sedan.

Cel mai ieftin Audi A4 vine cu motorul de 1.4 TFSI, 150CP. Nou intrat e motorul 2.0 TFSI, 190CP cu un consum combinat de 4,8L/100KM (abia aștept să pun cifra la încercare). O altă variantă a propulsorului de 2.0L vine cu 252CP.

A4_LIG_EXT_03

Volanta de platină pentru vânzări o s-o primească sigur motorul de 2.0TDI, 150CP (consum declarat de 3,8L/100KM). Cel mai puternic motor de 2litri vine cu 190CP. Sunt disponibile și două motoare de 3 litri, 6 cilindri. 218CP și 272CP cu 600NM.

Uite clipul cu primele impresii despre Audi A4:

Pe motoarele cu 4 cilindri, cutia de viteză manuală este standard. Poate fi comandată o nouă cutie Stronic. Pe motorul Diesel de 3.0L, 272CP, este disponibilă o singură cutie de viteză, TipTronic cu 8 trepte.

Am aflat că o să existe și o versiunea cu CNG (Compressed Natural Gas) cu un nume spectaculos, G-Tron!

Reprezentanții Audi spun că noul A4 a moștenit doar prezoanele și vreo câteva șuruburi. În rest, sub caroserie e o platformă nouă, MLB EVO. Aceeași pe care e construit acum Q7. În funcție de motorizare și varianta de echipare, A4 B9 e cu 120KG mai ușor decât modelul vechi. E ca și cum ai scăpa cu totul de un pasager și bagajele lui. Sau doar de pasager :).

A4_AVR_DRV_06

Ok, dacă la exterior să zicem că e ușor de recunoscut, interiorul a fost redesenat complet. Aproape, căci sunt multe influențe de la noul Q7. În funcție de cât de darnic vei fi la showroom, poți să scapi cu totul de acele din mașină. În locul instrumentarului clasic apare de-acum un display de 12,3 inch, clar, unde îți sunt afișate informații despre… viteză, navigație, muzică și consum.

A4_AVR_INT_01-1

Ecranul din mijloc nu se mai ascunde în bord ci e fixat acolo. MMI navigation plus e varianta de top iar MMI Connect vine cu conexiune LTE, separată de cea a telefonului. Vei putea să dai drumul încălzirii auxiliare direct din telefon, de la distanță. Sau poți s-o încui din aplicație.

Cu câteva mii de euro poți să comanzi cu sistem de sunet de la Bang&Olufsen. 19 difuzoare de înaltă definiție pentru dubstep. Mda.

Apropo, farurile cu Xenon sunt standard. Opțională este tehnologia Audi LED Matrix. Nu știu încă prețul ei, dar mă aștept la cel puțin 1000E. În locul proiectoarelor de ceață sunt acum montate două radare pentru ACC (adaptive cruise control). Știe să urmărească mașina din față, în caz de ambuteiaj și poate să și vireze singură, dacă simte o mână pe volan, până la o viteză maximă de 65km/h.

În cazuri de Doamne-Ferește, când e aproape de impact, sistemele de siguranță închid geamurile și trapa.

Prețul noului Audi A4 B9 nu a fost încă stabilit. Probabil varianta de bază o să pornească de la sub 31.000Euro. Cel mai ieftin BMW Seria 3 pornește de la 30.008 Euro cu motor de 1,6L și 136CP iar C Class, 32,376E pentru un motor de 129CP.

A4_LIB_INT_01-1

Mi-ar fi plăcut să văd mașina și într-o echipare de bază, măcar la interior. Fără inserții de aluminiu sau lemn. E foarte ușor totuși să dublezi prețul de bază al unei mașini premium. Și dacă tot criticăm, spațiul din spate pentru pasageri e cam mic. Eu mai aveam cam 1cm până la plafon (am 1,85cm).

Te las să savurezi galeria cu fotografii. Aștept întrebările tale despre noul Audi A4 2015 mai jos la comentarii.

A4_AVB_DRV_003

A4_AVB_EXT_011

A4_AVR_DRV_04

A4_AVR_DRV_06

A4_AVR_DRV_08

A4_AVR_EXT_01

A4_AVR_EXT_03

A4_AVR_EXT_04

A4_AVR_EXT_07-2

A4_AVR_EXT_16

A4_AVR_EXT_18

A4_AVR_INT_01-1

A4_AVR_INT_04-1

A4_LIB_EXT_01

A4_LIB_EXT_02

A4_LIB_EXT_04

A4_LIB_EXT_09_

A4_LIB_INT_01-1

A4_LIB_INT_02-1

A4_LIG_EXT_01

A4_LIG_EXT_03

A4_LIG_EXT_04

Ultimele articole

Articole recomandate

52 Comments

  1. Foarte frumoasa masina, dar vad eu bine, are martorul check engime aprins in bord??? Oricum, felicitari intregii echipe pentru munca depusa, va urmaresc cu mare placere!. Bafta

  2. 1.Eu zic ca ai auzit destul de prost! Toate masinile din lume sunt defectuoase… Nu vei gasi masina perfecta. 2. Eu am un A6 2009 3.2 TFSI cumparata de noua in care nu am bagat nici un ban inafara de consumabile. Singurul lucru care l-am schimbat inafara de consumabile a fost o bujie pe pistonul 6 (eu o consider tot consumabila). Singurul lucru care ma face sa o schimb in acest moment este noul A4 cu o motorizare de 3.0 sTronic(cand va fi disponibila). 3. De abia astept sa vad ce BMW o sa compare George cu acest frumos audi:))(George fiind fan inrait BMW). 4. HATERS GONNA HATE!!

  3. am un A4 din 2010 cutie multitronic 8 trepte.am cumparat o din Germania in 2011 la 20000 mii km.este superba nici un fel de problema, nu am schimbat decit placutele de frina si am facut reviziile anuale acum am 100000km.

  4. Audi e cel mai bun,scoate niște mașini frumoase,elegante,puternice,unele și economie dpdv al carburantului cât și a fiabilității.
    În totdeauna cei de la Audi au făcut niște mașini care nu prea și ce sa le reproșezi,elegante,exceptand poate greutatea,sa mai scadă și ei acolo 100,200 kg și va fi chiar cel mai „cel” producător :))
    :D

  5. Salut, vad aici fel de fel de pareri despre diverse modele. Din experienta masinilor pe care le-am avut, va pot spune ca daca nu ai bani si va trebui sa alegi intre passat si a4, passatul iti va oferi un pic mai mult confort. la Audi, de la A6 in sus vei simti ca ai masina, e cu totul alta clasa fata de golf, passat, a3-4…

  6. Cerea cineva parerea despre clasa C si mai sus de ea, dar nu il mai gasesc sa-i raspund privat. Clasa c este destul de ok, cel putin modelul dupa 2010 arata si bine. Clasa E in schimb e alta masina, alt confort, nu mai duce a passat si golf, ci a audi a6, bmw seria 5. Clasa e nu ofera aceasi putere ca si concurenta, insa confortul e foarte ok, fiabilitatea foarte buna, singura problema ar fi ca e pe perne de aer. Modelul breack are arcuri pe fata, cel sedan are perne pe toate 4 rotile ceea ce poate crea probleme in timp. Na cand iti iei asa ceva, nu cred ca te mai pui pa 500 de euro daca se mai strica ceva. Puteti sa va luati linistiti modele de taxi din Germania… Daca totusi ai salar sub 500 euro pe luna, te sfatuiesc sa iti iei logan nou sau ceva de la Toyota, modele mai simplute ca sa nu te doara capul. Daca castigi peste 1000 de euro pe luna, e o alegere foarte ok un E200 negru de la taxi, un euro 5 ar trebui sa fie sub 9000 euro in germania la vreo 400 000 km. acum depinde si de dotari, dar si cele mai simple au dotari ok.

  7. Cine are bmw,vrea bmw….cine a apucat mercedes e fan mercedes iar cine a condus mai multe masini stie k audi se merita cel mai mult!! Audi ofera comfortul si siguranta care nu o gasesti la bmw iar fata de mercedes e mult mai ieftina la intretinere,e mai economa! Pana la urma fiecare cu gustul lui….dar ce e bun si frumos place la mai multi!! :-)

  8. Eu unul cred ca bmw-urile sunt mai bune decât audi-urile. Motoarele sunt mai puternice si au un consum mai mic. Bmw-urile au un design interior mai simplu. A4 are consumul prea mare. As alege seria 3 din mai multe puncte de vedere,asa ca nu mai râdeți de bmw! Nu aveti de ce.

  9. Salut George,

    In momentul de fata condus un e90 facelift si mi se pare o masina foarte buna. Nu am avut nicio problema. Singurele minusuri pe care le-as da masinii ar fi : suspensia prea rigida ( si nu este sport ), garda la sol foarte mica, spatiul in portbagaj si faptul ca e diesel ( sunet mai puternic in habitaclu ). Ma tenteaza foarte mult un A4 B9. Design-ul interior mi se pare genial ( pana acum nu imi placea absolut deloc ). Ca design, BMW mi se parea o masina foarte frumoasa, acum insa B9-ele a reusit sa treaca in fata.

    Ajuta-ma, te rog, cu urmatoarele intrebari :

    – intretinerea ( reviziile ) presupun ca este mai ieftina decat la bmw ?!
    – suspensia este mai confortabila ?
    – garda la sol este mai mare ?

    Stiu ca vb de modele din ani diferiti si orice masina mai noua 2015-2016 are imbunatatiri fara de un e90 LCI, cel putin la partea de tehnologie, dar ma intereseaza pur si simplu condusul si stilul de condus, fara sa luam in calcul optiunile de pe ele.

    Multumesc

    • Nu am măsurat garda la sol la niciuna, plus că depinde de jante. Întreținerea e mai ieftină pentru că anumite componente sunt împărțite și cu VW/Skoda/Seat.

Dă-i un răspuns lui George Buhnici Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.