Audi A4 B9 (2015) – primele informații

W15_3198

Am fost la Ingolstadt ca să văd pe viu noul A4. Știu că gusturile noastre sunt probabil diferite, dar B9-le arată la fel de bine ca în fotografii. Pentru început trebuie să știi că o să ajungă în showroom prin noiembrie și sunt disponibile 3 motoare pe benzină și 4 diesel plus două variante de caroserie, Avant și Sedan.

Cel mai ieftin Audi A4 vine cu motorul de 1.4 TFSI, 150CP. Nou intrat e motorul 2.0 TFSI, 190CP cu un consum combinat de 4,8L/100KM (abia aștept să pun cifra la încercare). O altă variantă a propulsorului de 2.0L vine cu 252CP.

A4_LIG_EXT_03

Volanta de platină pentru vânzări o s-o primească sigur motorul de 2.0TDI, 150CP (consum declarat de 3,8L/100KM). Cel mai puternic motor de 2litri vine cu 190CP. Sunt disponibile și două motoare de 3 litri, 6 cilindri. 218CP și 272CP cu 600NM.

Uite clipul cu primele impresii despre Audi A4:

Pe motoarele cu 4 cilindri, cutia de viteză manuală este standard. Poate fi comandată o nouă cutie Stronic. Pe motorul Diesel de 3.0L, 272CP, este disponibilă o singură cutie de viteză, TipTronic cu 8 trepte.

Am aflat că o să existe și o versiunea cu CNG (Compressed Natural Gas) cu un nume spectaculos, G-Tron!

Reprezentanții Audi spun că noul A4 a moștenit doar prezoanele și vreo câteva șuruburi. În rest, sub caroserie e o platformă nouă, MLB EVO. Aceeași pe care e construit acum Q7. În funcție de motorizare și varianta de echipare, A4 B9 e cu 120KG mai ușor decât modelul vechi. E ca și cum ai scăpa cu totul de un pasager și bagajele lui. Sau doar de pasager :).

A4_AVR_DRV_06

Ok, dacă la exterior să zicem că e ușor de recunoscut, interiorul a fost redesenat complet. Aproape, căci sunt multe influențe de la noul Q7. În funcție de cât de darnic vei fi la showroom, poți să scapi cu totul de acele din mașină. În locul instrumentarului clasic apare de-acum un display de 12,3 inch, clar, unde îți sunt afișate informații despre… viteză, navigație, muzică și consum.

A4_AVR_INT_01-1

Ecranul din mijloc nu se mai ascunde în bord ci e fixat acolo. MMI navigation plus e varianta de top iar MMI Connect vine cu conexiune LTE, separată de cea a telefonului. Vei putea să dai drumul încălzirii auxiliare direct din telefon, de la distanță. Sau poți s-o încui din aplicație.

Cu câteva mii de euro poți să comanzi cu sistem de sunet de la Bang&Olufsen. 19 difuzoare de înaltă definiție pentru dubstep. Mda.

Apropo, farurile cu Xenon sunt standard. Opțională este tehnologia Audi LED Matrix. Nu știu încă prețul ei, dar mă aștept la cel puțin 1000E. În locul proiectoarelor de ceață sunt acum montate două radare pentru ACC (adaptive cruise control). Știe să urmărească mașina din față, în caz de ambuteiaj și poate să și vireze singură, dacă simte o mână pe volan, până la o viteză maximă de 65km/h.

În cazuri de Doamne-Ferește, când e aproape de impact, sistemele de siguranță închid geamurile și trapa.

Prețul noului Audi A4 B9 nu a fost încă stabilit. Probabil varianta de bază o să pornească de la sub 31.000Euro. Cel mai ieftin BMW Seria 3 pornește de la 30.008 Euro cu motor de 1,6L și 136CP iar C Class, 32,376E pentru un motor de 129CP.

A4_LIB_INT_01-1

Mi-ar fi plăcut să văd mașina și într-o echipare de bază, măcar la interior. Fără inserții de aluminiu sau lemn. E foarte ușor totuși să dublezi prețul de bază al unei mașini premium. Și dacă tot criticăm, spațiul din spate pentru pasageri e cam mic. Eu mai aveam cam 1cm până la plafon (am 1,85cm).

Te las să savurezi galeria cu fotografii. Aștept întrebările tale despre noul Audi A4 2015 mai jos la comentarii.

A4_AVB_DRV_003

A4_AVB_EXT_011

A4_AVR_DRV_04

A4_AVR_DRV_06

A4_AVR_DRV_08

A4_AVR_EXT_01

A4_AVR_EXT_03

A4_AVR_EXT_04

A4_AVR_EXT_07-2

A4_AVR_EXT_16

A4_AVR_EXT_18

A4_AVR_INT_01-1

A4_AVR_INT_04-1

A4_LIB_EXT_01

A4_LIB_EXT_02

A4_LIB_EXT_04

A4_LIB_EXT_09_

A4_LIB_INT_01-1

A4_LIB_INT_02-1

A4_LIG_EXT_01

A4_LIG_EXT_03

A4_LIG_EXT_04

Ultimele articole

Articole recomandate

52 Comments

  1. Toti care-i stiu cu audi au avut probleme cu ele, de la unele relativ minore care se tot repetau, la cutii si motoare cazute. Dupa cativa ani de chin si buzunare golite, toti le vand sa scape de ele folosind expresia: e masina germana, n-are moarte. Daca tot va hotarati sa cumparati audi, luati doua, sa aveti cu ce merge cand celalalt e in service.

  2. Tocmai am vazut video-ul cu primele impresii! Foarte spectaculoasa masina, mai mult la interior decat la exterior. Ce ramane de vazut este cum va arata si in echiparea de baza…

  3. Salut. Eu am un A4 cu 675.000km facuti in Romania. In afara de faptul ca am schimbat bratele pe fata de 20 de ori…nu ma pot plange de absolut nimic.

  4. Salutare! Felicitari pentru deplasare. Masina arata foarte bine cu farurile si stopurile Matrix. Mai ca vine sa te bata. :) interiorul arata foarte bine. Marian, cat v-au lasat sa filmati in studioul ala si de ce vorbeai atat de incet. Probabil pt ca era foarte liniste. De obicei filmati ori in mers, ori in natura. Ne-ati obisnuit cu mai multi decibeli. Marian, mai pune ceva muschi pe tine! :) toate bune!

  5. Salut , in privinta designului nu este nici o noutate marcanta , nici la AUDI , nici la BMW seria 3 . Singura masina din clasa care nu are nimic de a face cu generatia anterioara este C classe de la Mercedes . In plus , pentru mine , care caut spatiu interior pentru familia mea , Mariane , m-ai pierdut de client cand te-ai asezat in spate , unde este cresterea de care se vorbeste ? Daca ne uitam bine este o masina pentru 2 persoane , spatiul pentru locul central este inexistent din cauza pozitiei aeratoarelor pentru spate , pacat … In privinta materialelor o finisare mai buna si materiale de calitate ca in noul c classe eu nu am vazut in aceasta clasa .Numai bine

  6. prea mica, versiunea „break” este oribila, adica aduce mult cu bmw-ul seria 3 break din anii 90, interiorul la bord este dragut dar owerall… are motor termic..piese in miscare..filtre, ulei, plan service.. un cacat. Astept versiunea tesla pt europa, pariu ca te uiti la asta ca la un frigider vechi.

  7. Farurile sunt parca taiate cu foarfecul, in conceptia mea urat, asa este cand mergi in acelasi stil de design dar exagerezi din lipsa de ideei noi.
    La interior nimic nou nemaintlnit la audi, bordul aduce din linia modelelor mai vechi de a6 combinat cu linia continua a gurilor de vent de la noul pasat.

    Sper ca viitorul model sa corecteze aceste gafe.

  8. În primul rând vã felicit pe voi,George si Marian,pentru prezentarile cat mai spectaculoase!
    Noul A4,ca și vechile generații este lansat la 1-2ani distanta dupa Bmw 3-er,ceea ce a însemnat cã cei de la Bmw,își vor scadea vanzarile din aceastã clasã,pentru cã A4 este peste F30,cel puțin la interior(parerea mea),iar C klasse-ul este într-adevar un adversar mai acerb,însã depașește prețul unui A4,cu cateva mii de euro.
    Pânã vor lansa cei de la Bmw seriaG pentru 3er,A4 va triumfa în segmentul mediu!
    Vã salut,la cat mai multe review-uri de genul acestuia!!!

  9. Interiorul ala arata spectaculos dar tableta strica toata linia bordului. Este totusi destul de ciudat ca restul modelelor sa aiba ecran pliabil si asta nu, chiar si la A3 este pliabil. Probabil vor aparea ceva chestii aftermarket ce vor motoriza ecranul ala daca designerilor audi li s-a parut frumos interiorul de Mercedes :D

Dă-i un răspuns lui Radu Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.