Categorie: General

Ăştia suntem, cu ăştia defilăm!

tineri.jpgstudiu_leoyouth.pdf

Din când în când, câte o agenţie, ONG, fundaţie etc. mai scoate câte un studiu. Cele mai multe mă lasă rece, însă acesta mi-a atras atenţia. “Leo Burnett” au luat tineretul post-revoluționar la puricat și uite ce au descoperit.

In functie de stilurile de viata diferite ale tinerilor, dar si stilurile diferite de consum, studiul a diferentiat cinci profiluri de tineri: „Tinerii de moda veche” (29.7% dintre tineri se incadreaza in aceasta tipologie), „Ambitiosii calculati” (19.2%), „Pesimistii confuzi” (17.2%), „Oportunistii” (15.8%) si „Rebelii de cartier” (17.9%).

“Ceea ce stiam cu certitudine era ca tinerii adopta cel mai rapid noile tehnologii, si asta ii determina sa aiba un stil de viata fluid. Daca icon-ul de astazi al muzicii este iPod-ul, maine s-ar putea sa fie cu totul altceva. Noi, industria comunicarii, trebuie sa ne adaptam din mers. LeoYouth este o incercare de a genera un portret “la cald” al generatiei tinere. Unul care sa nu omogenizeze pe nedrept, ci care sa respecte diferentele dintre tineri.”, a declarat Andrei Balan, Strategic Planner la Leo Burnett.

Potrivit studiului realizat de agentia Leo Burnett, “tinerii de moda veche” sunt cei care “nu preiau modele din tabloide, talk-show-uri sau din randul vedetelor gonflate mediatic. Nu se compara decat cu cei din jur, persoane reale. Sunt acei tineri seriosi si “ascultatori”: pentru cei “de moda veche”, familia este modelul de urmat”.

Studiul sustine ca “pesimistii confuzi sunt mai degraba autodidacti”, “ambitiosii calculati au un plan pentru orice”, “oportunistii au brand-uri preferate”, in timp ce cei mai multi dintre “rebelii de cartier sunt fani ai hip hop-ului, preluand fidel si consecvent toate valorile acestui stil de viata”.

Prima parte a studiului LeoYouth dedicat tinerilor a fost data publicitatii in mai 2007, documentul realizand un portret al generatiei tinere, abordand si dimensiuni insuficient investigate anterior de alte cercetari, precum: atitudinea fata de bani, imbracaminte, tehnologie si gadget-uri, publicitate, marci si sanatate.

Studiul a fost efectuat pe un esantion reprezentativ pentru populatia tanara (16-24 de ani) din orasele mari din Romania.

Leo Burnett este o agentie de publicitate, detinatoare a titlului de Agentia Anului in ultimii 5 ani la Ad’Or, premiata la Euro – Effie si la Effie Awards Romania.