Aşa nu!

Mesaj de la un cititor:

salut!

Ma bate si pe mine un gand sa merg in Germania pentru a-mi aduce o masina de acolo.Fiind un student amarat,imi pot permite o masina de maximum 2000E si,fiind adolescent(nu numai de asta),imi place foarte mult marca BMW.La fel ca si tine,am avut intr-un timp,o parere foarte proasta despre BMW.Credeam ca e destinata cocalarilor,manelistilor…etc.Eu m-am orientat asupra unui 316i kompact(an fabricatie ’95-’96).Iar acum vin si te intreb: crezi ca de suma sus mentionata as avea sansa sa imi gasesc o „pisicuta”
destul de buna?

„Spuneţi nu drogurilor, blocării interesecţiei şi maşinilor prea vechi.” Să mă fac înţeles. Maşina ieftină la care visezi este prima mare pacoste din viaţa ta. Fii genial şi evită o problemă, în loc să fii deştept şi să te chinui să o rezolvi. În primul rând ai şanse extrem de slabe să mai găseşti o maşină la banii ăştia în Germania. Statul dă acolo 2.500euro pentru fiecare rablă casată. Chiar dacă ai găsi-o, vei plăti aici o taxă pe poluare/auto la fel de scumpă pentru ca apoi să îţi pice la omologarea de la RAR. Şi chiar dacă o treci vei începe apoi să bagi bani în maşină pentru că vei avea cu siguranţă piese de schimbat. Sper că te-am lămurit.

Ultimele articole

Articolul precedent
Articolul următor

Articole recomandate

29 Comments

  1. Ce as putea sa-mi cumpar cu 1000 E
    Mai mult de atat nu vreau sa dau pe o masina mai ales ca sunt cu mamaliga in geam am de 2 luni carnetul si nu are rost sa merg cu masina noua (loganul tatalui)

    Multumesc

  2. pt petresc: crek esti cel mai mare cocalar in viata auzi ” nu ma intereseaza cat consuma masina k doar nu merg in fiecare zi la scoala” te intereseaza doar sa faci liniute. Pt ce naiba iti iei tu masina? sa te folosesti de ea sau sa te dai in figuri prin centru pe la 2 noaptea? COCALARULEEEE!!!

  3. pt cigraphics:nu ai ce sa iti cumperi cu 1000E,poate vre-o dacie 1310 din 2000,mai bine mergi cu ce ai si cand ai…altceva nu merita sa iti iei,trebuie sa te gandesti si la intretinerea masinii ca masina nu merge doar cu benzina si decat sa dai 1000 de euro pe un jaf ca sa mai bagi inca pe atat in ea,ca sa se miste cat de cat…

  4. Da parere proasta mai aveti de BMW-urile aduse din germania vechi de cand lumea:)). In Noiembrie 2008 am fost in Germania si am luat o pisicuta 318i din ’91, de consumat consuma cat olcit’u care a fost prima mea masina (era din 82), e cam mult avand in vedere ca am trecut de la supernova da merge. Cred ca am prins yo o masina buna ca merge impecabil si am facut 6000 de km pana acum, da sunt sigur ca va incepe sa manance bani. Oricum trebuie sa cauti pana gasesti una buna, yo am vazut cam 20 de pisicute pana m-am oprit la asta. E alegerea fiecaruia ce vrea sa faca cu masina daca vrei sa faci liniute cu ea yo zic sa nu o inmatriculezi ca oricum se va strica repede, daca ai noroc poate apuci sa beneficiezi de cele 3 perechi de numere rosii la care iti da dreptu statu roman:). Cocalari sunt multi pe strazile noastre, nu cred ca 10% din cei ce conduc o masina de renume stiu ce inseamna acea masina si ce tehnologie se ascunde sub capota. Probleme apar si la masinile de 5-6000, electronica se coace in timp si costa bani. Apropo, daca Loganu era facut in Germania costa 2500 de euro.

  5. Din proprie experienţă, vă recomand cu căldură autoturismele noi (inclusiv – şi mai ales – Logan). Personal, deţin 2 autoturisme: o Skoda Felicia din 1996 (am luat-o nou nouţă – benzină 1,3 pe carburator cu şoc automat) şi un Peugeot 406, 2,0 hdi, 110 cp, din nov. 2000(am luat-o în anul 2004 – cu 100.000 km reali – îi cunosc istoricul şi fostul proprietar). Skoda are acum 40.000 km, nu am avut nici un fel de probleme cu ea (excepţională – în 13 ani nu am schimbat nici măcar un bec), pe când la Peugeot (fraţilor, am mai cumpărat-o o dată, este o mare belea), am avut tot felul de probleme: are fel de fel de fulii care, atenţie, sunt consumabile, electronică de tot râsul (când este frig nu recunoaşte cip-ul şi nu porneşte). Are şi părţi bune, reprezentate de suspensie şi partea mecanică a motorului (cutia de viteze agaţă în prima treaptă de viteză şi marşarier – lucru foarte enervant), iar ambreiajul este cu este volantă cu masă dublă (o mare belea). Concluzionând, maşina nouă nu mi-a făcut nici un fel de probleme (nu neapărat pentru că este de sorginte VW), iar cea second-hand, la 100.000 km reali, tot felul de probleme şi fosrte mulţi bani şi nervi (dacă cineva doreşte, o să le expun pe larg). Prin urmare, o maşină la 100.000 km. face fel de fel de probleme, ce pretenţii să mai avem la cele foarte vechi (o să vă mănâmce zilele). Prin prisma serviciului, am conduc de vreo 3 ani un Logan de 1,4 nezină, am circulat aproximativ 46.000 km şi, nici cea mai mică problemă; consum decent, întreţinere ieftină, nu mi-a creat nici un fel de emoţii. Prin urmare, o persoană care deţine suma de 10.000 euro, ar face oalgere foarte bună cu privire la un Logan Laureat 1,5 diesel, 70 cp, ac, servo-direţie, metalizat, geamuri electrice faţă, abs+afu, airbag-uri laterale, decât să cumpere o panaramă second-hand, care să-l toace de bani şi să-i termine nervii. Numai bine!

  6. nu vreau sa par acuzator,dar se pare ca v-ati dat cu dusmanul….dupa tzeapa asta cu dublarea taxei prin triplare si apoi cu reducere o treime,ne-au umplut astia ochii de praf,iar acum mai si laudati loganuri,hai sa fim seriosi,iar daca omul vrea o masina ieftina ca atat isi permite ce sa faca sa-si ia gandul si sa treaca la bicicleta?Gasesti frate in germania masina mai veche,dar poti gasi una super intretinuta daca cauti bine cu 3000 sa spunem daca tot 2500 le da statul,pt ca nemtii au drumuri bune si multi respecta masina,cu taxa te orientezi la cilindree si ani ca sa o scoti cat mai avantajos ca de dat tot tre sa dai birul ca traim in Romania unde orice iti doresti costa daca vrei sa-l folosesti in tara LOR,hai ca deja m-am scarbit scriind de zbiri si taxa lor….deci se poate tinere ca doar iti iei masina pe cativa ani pana se poate si altfel sau cresc posibilitatile nu pe viata cum cred unii care o tot dau ca te distruge la bani una veche,trebuie doar sa cauti bine si gasesti ce vrei,e dreptul tau sa alegi si sa ai dupa posibilitati.Numai bine!

  7. Domnule Chrys! Se prea poate să aveţi dreptate. Totuşi, o mare loterie rămâne maşina second-hand. Oricum, nu vreau să fiu radical pe poziţia mea, dar dacă totuşi alegem un second-hand, hai să alegem ceva otto şi cât mai puţin complicat. Numai bine!

  8. eu sunt la a 3a masina sh. am avut cielo, ford fiesta 2004 (inca o am) si bmw 320d touring 2005. ghici ce, NU am avut probleme mari cu nici una in afara de cielo, care era luat din tara. cu toate astea, cielo se repara cu bani putini si am tinut masina aia vreo 6 ani, deci a fost ok. la fiesta am schimbat bujii si fise si bobina de inductie (cost total vreo 600-700roni, am facut cu ea cam 35mii km, acum are 94k km). la bmw nimic deocamdata (o am doar de 6 luni, 10mii km).
    si mie mi-ar placea, si imi si permit o masina noua. dar la ce drumuri infecte si soferi cretini avem nu as suporta sa merg cu masina mea cea noua. sau sa o gasesc zgariata sau lovita in parcare (sunt patit si cu fiesta si cu bmw). acum, si de masinile mele imi pare rau, dar nu atat de mult. + ca bmw nou nu imi permit, dar un bmw in stare buna (de la dealer bmw, luat personal de mine, fara samsari si alte minuni, macar daca iau teapa iau pe ce am facut eu) imi permit la 2-3 ani unul.
    in concluzie, pana nu o sa avem o tara cat d cat civilizata, unde oamenii sa se respecte unii pe altii macar cat sa nu isi zgarie masinile din invidie prosteasca, eu nu o sa imi iau masina noua sau masina sh care sa fie mai mult de 16-17mii euro. n-are rost din pct meu d vedere.

  9. Unii dintre prietenii mei si-au luat masini(ex:golf III) tot la fel de vechi cum vreau,mai bine zis cum imi permit eu,si vad ca merg.Ce-i drept,nu pot sa zic ca nu au probleme cu ele,dar situatia nu e asa dramatica cum o prezentati voi.Merci Chrys pentru incurajare.

  10. cum poti obtine cele 3 numere rosii(provizorii) de la stat?ca daca nici varianta asta a taxei de poluare nu are viata lunga -apropo cand o sa intre viitorul proiect de taxa?in 2010?- ma gandesc sa n-o platesc.multumesc.

  11. Nu ati inteles-o pe aia buna. Nu condamna nimeni pe cei care vor sa-si ia masina din Germania ieftina (si teoretic buna). Dar ca si regula si lege generala economica rareori ce e ieftin e si bun. Ganditi-va ca daca statul german ofera 2500 e pt casarea masinilor, ce motiv mai au privatii sa le tina si sa le vanda romanilor cu 1000-1500 de euro ?
    Ca si concluzie partiala: nu contest ca nu exista masini cat de cat sa mearga pe roti la banii astia, dar oricat de tare ma distreaza teribilismul atat de tare ma si ingrijoreaza aceia care considera ca aceste bucati de fier de 15-20 de ani care se tin doar in rugina si in chit sunt in stare de liniute si alte eventimente si spectacole care sunt periculoase chiar si cu masini noi.

Dă-i un răspuns lui Dragos Chellu Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.