Categorii: Auto, Editorial

Anul service-ului!

Vă garantez că de data asta câştigăm noi, automobiliştii!

Dacă în calendarul chinez e anul şobolanului, în cel al “mogulului de service” este “anul încercării de la răscrucea terţialului”. Propun să îi spunem aşa, dacă succesiunea de cinci ani este un cincinal. Înainte să mă explic, vă propun două paragrafe scurte pentru suspans…

Să aruncăm o privire scurtă  peste cifrele reci. Ultimul an cu record de vânzări a fost minunatul şi de acum îndepărtatul 2007. 366.819 de vehicule turau pe atunci piaţa auto care duduia împreună cu economia, ca să îl parafrazăm pe premierul automobilist din acele vremuri. 2008 a fost aproape la fel de bun, cu vânzări încă excepţionale de vehicule. 324.080 în scădere cu numai -11,7%. Cei care vorbeau despre criză erau consideraţi încă exagerat de pesimişti. Banii din bănci încă foşneau prin buzunarele românilor. Exagerat de optimişti, managerii cu ochelari de cal credeau că o să le meargă cel puţin la fel de bine, în timp ce restul Europei se afunda deja în mocirla crizei.

Dacă pentru pieţele vechi şi civilizate, o scădere de 2% este un mic cataclism, iar o creştere cu 1,5% o sărbătoare naţională, frenezia a continuat la noi până spre începutul lui 2009. Abia apoi ne-am trezit. Puţin… Sfârşitul anului nu adună însă mai mult de 150.000 de vehicule vândute, cele mai multe din stocurile de cu un an înainte de care s-au chinuit să scape importatorii cu reduceri şi de 40%. Asta ca să vă daţi seama cât erau de mari deja adaosurile. O scădere de peste jumătate scutură acum bine de tot industria vânzătoare de maşini dar, surprinzător, nu asfixiază nici un jucător mare. Restructurările masive şi tăierile din costurile nesimţite sunt însă doar o gură din butelia de oxigen, care ţine în viaţă reprezentanţele. Secretul se află în spate, la service.

De aceea am vrut să vă arăt cifrele pe utimii ani, ca să înţelegeţi cât de important este 2010. Marea majoritate a maşinilor noi cumpărate de trei ani încoace… mai mult pe ProMotor.ro