Am fost cu Volvo-ul la service

Din fericire nu am probleme cu ea. Este încă în perioada de revizii deși a văzut mulți kilometri în ultima perioadă. Dar aici nu este despre mașina mea, ci despre a ta. Am fost la service ca să îi fac verificarea de iarnă. Nu plec nicăieri cu ea, ba chiar mai mult, în următoarele două săptămâni va sta pe loc pentru că eu voi fi la CES. Am făcut-o pentru că vreau să știu că e totul în regulă. Siguranța familiei mele este mai importantă decât orice.

De ce am fost la un service din rețeaua AD Garage? Pentru garanția internațională. Asta și pentru că era aproape de mine. Timp de 24 de luni, dacă se strică ceva la mașină, vreo piesă montată la ei în service, mă pot duce în aproape toată Europa la un service din rețeaua lor și reparația sau piesa este gratuită. Mai exact plătesc acolo și cu factura mi se decontează în țară.

Mai jos, îți fac o listă de verificări pe care ar trebui să le faci înainte de a începe sezonul rece. Hai că mai e puțin până vine iarna, chiar dacă la momentul la care scriu acest material este început de ianuarie și termometrul este pe plus.

Echiparea cu anvelope de sezon, adică de iarnă. Cu mai multă carne pe ele, și nu exaxerat de late ca să ai o stabilitate mai bună pe zăpadă. Le-ai schimbat? Verifică-le presiunea.

Dacă tot suntem la roți, plăcuțele de frână, discurile de frână, suspensia și restul elementelor mobile ar trebui privite și ele îndeaproape. Momentul oportun dacă tot ai ridicat mașina și le vezi acum mult mai bine.

Iarna cel mai des cedează bateria. Verifică să ai una bună, mai mult decât funcțională. Nu vrei să rămâi cu ea pe un drum de munte, în zăpadă, rugându-te să treacă vre-un pădurar pe acolo în ziua respectivă.

Uleiul de motor trebuie completat și verificat dacă are nivelul de vâscozitate necesar pentru sezonul rece. Dacă e prea fluid sau nu e suficient, atunci vei avea probleme mai repede decât te aștepți.

Antigelul, foarte important. În mod normal acesta trebuie înlocuit odată la 24 de luni. Completat dacă este necesar, și măsurat în service pentru a verifica dacă punctul de îngheț este cât mai mare. Adică sub -30 de grade. Hai -35 de grade.

Nivelul de lichid de spălare a parbrizului. Recomandarea mea este ca vasul să fie în permanență plin. Ia un lichid de parbriz mai scump, de regulă acesta are mai puțin metanol și mai mult etanol, adică substanța care previne înghețul. A, și lamele ștergătoarelor vor fi destul de des folosite, vezi dacă ale tale sunt în regulă.

Nu în ultimul rând, instalația de încălzire. Mai ales dacă ai o mașină mai veche. Te va ajuta atât din punct de vedere confort personal cât și să se dezaburească geamurile mai repede.

Dorel, mecanicul de la service ne-a mai dat câteva ponturi foarte bune: o pătură călduroasă, ceva de mâncare, biscuiți sau sandvișuri dacă pleci la drum lung, lopata pentru zăpadă și un săculeț cu nisip. Mai pune acolo și un degivrant, vreo câteva becuri de rezervă și vezi dacă ți-a expirat trusa de prim ajutor. Mașina ta nu se supără dacă le cari și nu le vei folosi.

Cu alte cuvinte, verifică prognoza meteo, fă plinul rezervorului și distracție plăcută.

Ultimele articole

Articole recomandate

49 Comments

  1. Foarte bun, dupa ce am vizionat clipul mi-am facut si eu programare la reprezentanta pentru o verificare ca si eu urmeaza sa plec in concediu in Austria si sa nu am suprize, desi sunt intre revizii. Multumesc pentru pont George, concediu fain tuturor. Iti admir Volvo-ul, este o masina exceptionala.

  2. Buhnici,

    Daca nu ai electrica poti avea o masina cu motor MAS sau MAC care nu are lichid de racire.
    Se numeste motor Boxer.
    Acest motor nu are lichid de racire.Se raceste cu aer.
    Cel mai cunoscut este motorul de Oltcit dar il intalnesti si pe Porsche, Subaru, samd.
    Asa ca asculta clipul acesta si vezi ca prostie ai spus.
    Cred ca si tomita stia asta.
    Ca formator de opinie ai cam picat examenul… asa ca pune mana sa citesti ca ajungi cu el in toamna ….

  3. Ce mai inventeaza astia motive sa-ti ia banii…
    AM un seat din 2000 , cumparat de nou din fabrica. NU am schimbat niciodata antigel , ulei de motor din motive de vascozitate sau alte balarii de genul. Doar m-am asigurat sa fie la nivel.
    AM 250.000 km cu el , nu am nevoie sa alimentez cu ulei intre schimburi caci nu mananca mai deloc , nu am desfacut niciodata capacul la antigel , la lichid de frana sau altele.
    Masina merge perfect, de fapt e masina cu cele mai putine rateuri din cele 7 care le avem in familie….

  4. Salut George,
    La care service ai fost mai exact?
    Am un volvo xc70 si vreau sa ii fac revizia, doar ce l-am cumparat si ma interesa si o revizie serioasa cap coada.

Dă-i un răspuns lui Daniel Cracea Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.