Am condus Skoda Octavia 1.2 TSI – neașteptat de bună

Cel mai bun vânzător de mașini pe care îl cunosc în București este Lucian Vișan. Director de vânzări la Weltauto Pantelimon și eminența cenușie din spatele succesului Avia Motors, cel mai bun dealer Skoda. El este omul cu răspunsuri la aproape orice întrebare despre mașini noi și second hand, însă mai ales Skoda. L-am pus să vă povestească despre noul 1.2 TSI, un motor mic cu putere mare – 105CP.

Am condus mașina vreo două zile și trebuie să recunosc că mi-a schimbat părerea despre motoarele mici „dopate”. Plecarea de pe loc îți dă senzația că ai un motor clasic de cel puțin 1.6 16V sau chiar un 1.9TDI. Kilogramele mai puține pe față (motoarele diesel sunt mai grele cu cel puțin 80 de kilograme față de cele pe benzină), echilibrează și mai bine mașina. Unde mai pui economia la impozit, RCA, revizii. Iarna se va și încălzi mai rapid ca să ajungă la regimul normal de funcționare, iar asta înseamnă că vei avea căldură din primele minute, nu ca la diesel.

Consumul este sub cel al unui diesel, mai ales în oraș. Eu am obținut 6l/100km și 4,8l/100km în exterior și nu am menajat-o. Sprinturile sunt o tentație care provoacă dependența, iar cutia în 6 trepte face o treabă excelentă.

În rest, mașina este o Octavia tipică.

La interior, bordul este de o calitate medie, decentă. Scaunele de pe față sunt relativ OK însă bancheta spate nu. O știu cel mai bine de la Octaviile folosite la Știri. Un drum lung îți bune coloana la încercare.

Despre preț, fără cuvinte. În clasa ei, Skoda Octavia este un „best buy”. Singurul semn de întrebare este fiabilitatea acestei tehnologii noi. Așadar, aștept impresii de la cei care au depășit prima 100.000 de km cu un 1.2 TSI.

Ultimele articole

Articole recomandate

92 Comments

  1. Eu am masina din 2010 martie si am ajuns la 104.000 km (urmeaza revizia). E adevarat cu lantul si cu turbina, eu de 2 ori am schimbat lantul, insa aceasta problema era un defect de fabricatie. Chestia cu turbina, actiunea „saiba” rezolva problema. Acum variantele mai recente, de la 2012 ianuare cu siguranta nu au aceste probleme. Conumul depinde de sofer. Eu pot sa scot si 7% in oras si 5.5% afara. Dar pot sa conduc asa incat sa consume 12% in oras si 7.5% afara. Dar consumul meu mediu este 7-7.1% ce este foarte OK la o masina care cantareste 1270kg. Consumul depinde si de nr. de porniri si opriri. Consumul este optim cand temperatura motorului este optim (90*). Climatronicul pe Auto creste consumul cu 1-1.5l/%, asa ca dupa ce dati la Auto Low, mai apasati minusul odata (reglarea ventilatiei) daca nu e prea cald, si veti vedea consumul.

  2. Dora, cred ca exagerezi.
    Eu am aproape 2 ani, si 24 000 km cu masina, si NU AM AVUT NICI O PROBLEMA, DAR NICI UNA. Nu troncane, nu scartaie, nu a cazut lantul, nu a crapat turbina.
    Vedeti ca a mai aparut o varianta de soft, 9618 parca, care e cea mai buna. Am facut-o prin primavara, dar nu te cheama ei; cand te prind la revizie, te conecteaza la VagCom, si descarca de acolo ultima varianta de soft. Deci in asta consta resoftarea: conecteaza masina la vagCom cu laptopul, si descarca de acolo varianta de soft.
    Consumul ramana in continuare 5,5% extraurban, si 9% in Bucuresti.
    De turbine cazute nu am mai auzit de peste 1 an de zile, actiunea ,,saiba” a rezolvat problema cu cazutul turbinelor.
    Cat despre zornaieli la lant, nu am asa ceva/ Dar stiu ca a fost o inovatie, prin aprilie 2011, si se pare ca masinile produse dupa luna aprilie-mai 2011 nu au problema. Cei cu masini din 2010, intr-adevar au schimbat lantul de 2 ori
    Dora, nu mai minti ca te-au chemat sa iti schimbe lantul sau turbina. Mai bine spune ca ai fost tu din proprie initiativa, pt ca ai observat ca zornaia lantul si ca turbina nu mai dadea putere motorului, sau spune ca au observat ei la revizie aceste lucruri, dar de chemat in service oficial nu au chemat pe nimeni.

  3. Fratilor am o skoda 1.2tsi de un an,masina noua si am avut si am numai probleme,nu va luati asa ceva. La 5000 km am stat 2saptamani cu masina in service ca nu ii gaseau defectul. Mi-au bagat pe gat pompa de benzina noua,cand m-am dus sa o i-au acasa mergea mai rau,dupa hai k e bujii,am schimbat si alea,dupa ca are mal in rezervor(pai frate la 5000 de km cum dracu sa gasesti asa ceva in rezervor pai ce eu alimentam din groapa masina mea personala,noua) si la ultima incercare am schimbat si injectoarele,toate astea in 2 sapt…. si azi dupa un an de la reparatie merge si mai rau… aaaa si bineinteles ca nu va repara nimic pe garantie stati linistiti ca in fiecare an trebuie scos din buzunar 1000 – 1500€.

  4. stai linistit aceeasi problema am avut-o si eu dar dar dupa de am forjat-o putin pietricica s-a sfaramat sau a sarit
    In rest nici o problema masina merge perfect si sunt fericit de alegerea facuta :)

  5. Vreti poze? Se poate cu un full de 45 L sa faci 850km. Asta e recordul meu. Si as fi putut si mai bine, insa am fost nevoit sa merg si mai repede 15% din distanta asta. Piciorul consuma cel mai mult :P, iar fiecare apasa pedala cat il tine buzunarul.
    Ultima oara am alimentat full+rezerva aia de 7L. Am mers 400 si ceva de km (5.2-5.5%) si abia a coborat primul patratel de sus. Si nu exagerez. Am facut poze special sa arat si altora. Dar asta inseamna sa ai rabdare si sa mergi constant, fara sa o ti numai in depasiri. Asta pe Ibiza 1.2 TSI.

  6. Proprietar de Facelift 1.4 tsi, profund dezamăgit, aduc la cunoștință in ce hal pot face cehii o masina, si pot dovedi cu acte:

    Schimbat bara stabilizatore in primii 6000 km
    Schimbat pompa de apa la 16000 km
    Schimbat cutie dsg , masina imobilizata 30 zile in service la 19000
    Schimbat planetara la 22000 km

    Pe lângă acestea, zgomot de conducte, diverse scartaituri rezolvate la revizii

    Ca sa fie capac complet, masina se simte ca o Căruța chiar daca a fost menajată si încă nu are 30k km, totul in interior scârțâie pe cei pui mana, inclusiv manere. La viteze de doar 120 km zgomotul de vant datorat Oglinzilor de elefant e obositor.

    E o masina buna in rest, doar cand e parcata si te uiti la ea …din depărtare..asa, si încă ceva, cutia Trepidează iar, si urmează schimbarea lantului probabil in vreo 10000km, care , culmea, nu huruie încă.

  7. Buna ziua George…eu sunt una din nemultumitii clienti ce am o Skoda Octavia cu motor de 1.2 TSI cumparata in 2010 desi e model 2011…au trecut 4 ani si la data de 15.07.2014 mi sa dus motorul ,adica chiulasa si lantul de distributie doar la 59147 km (mentionez ca toate reviziile si ce a tinut de mine le-am respectat cum mi s-au cerut ),iar acum sunt pusa sa scot din buzunar reparatiile acestui motor chiar daca ei au incercat sa ma bage in culanta de post garantie a masinii…suma care se cere la piese este exorbitanta-chiulasa(cu piesele aferente ei ) valoare 8 902.08 si lant distributie 2.580,32…nu se stie cat la suta va suporta Skoda Cehia din valoarea aceasta ,iar ce va ramane va trebui sa o suport eu…..sunt foarte dezamagita de masina aceasta si prin cate am trecut cu ea din clipa care mi-am cumparat-o ,chiar daca atunci mi sa parut o afacere cat de cat rentabila 15 000 euro si eram fericita ca este noua si ca ma voi bucura de ea mult timp,dar nu a fost asa, prin multe peripetii (defectiuni ) am trecut in astia 4 ani si mai ales acum in ultimile doua luni ,zeci de telefoane,emailuri trimise la Skoda Cehia,Volkswagen,Skoda Romania,OPC Baia-Mare.. si la cum ma poarta imi dau seama ca nimeni nu vrea sa si asume responsabilitatea greselii din fabricatie si ca motoarele acestea sau testat pe noi clientii-cobai…..mai nou nici cei de Porsche Skoda Romania nu vor sa-mi raspunda nici macar la telefon,le-am scris si pe pagina oficiala de la Facebook,dar nika. nu se misca….poate imi dai tu o idee cum sa rezolv aceasta problema…prin instanta ????….de ce alte marci de masini acorda intre 5-6 ani garantie iar Skoda doar 2 ani ,oare e normal ????

  8. Draga Dora ma aliniez tie si a celorlalti nemultumiti de gunoiul acesta de masina skoda octavia facelift 1.2 TSI ….ar trebui sa ne unim toti si sa-i dam in judecata ptr.ca ei si-au testat motoarele pe noi clientii -cobai bani frumosi si sa le cerem si daune morale, inafara de toate cheltuielile si reparatiile facute pe spinarea noastra !….nu stiu cum firmele asiatice Toyota si Mitsubishi isi onoreaza orice defectiune aparuta la masinile clientilor pe costul firmei si nu a clientului,indiferent de perioada trecuta de la garantie…si mai e o problema,de ce unii producatori dau garantie la masini 5-6 ani si Skoda doar 2 ani ????????????

  9. Salutare dragilor,

    Va pot impartasii eu mai multe legate de Skoda 1.2 TSI 105 CP, o am ca masina de serviciu de mai mult de 6 luni, peste 30000 de km facuti pana acum si sunt multumit per total de ea.

    Marea nemultumire este ca mananca ulei, si chiar mult, am facut o revizie la 25 000 si la nici o luna de la revizie cam dupa vreo 3000 de km, m-am pomenit cu warning in bord cu nivelul de ulei scazut, joja scoasa, nivel sub minim, in conditiile in care intra cred 4 litri in ea! Am pus peste 200-300 sute de grame, dupa alta mie de km, acelasi warning, pus peste mai mult de data asta cred ca vreo 400, tin minte doar ca mai aveam un sfert de bidon de ulei disponibil, nu mi-a placut deloc, afara ploua, eu cu masina noua si cu bidonul de ulei in mana….. imbracat in costum, penibil rau de tot!

    Am mers la service, raspunsul oficial: intre schimburile de ulei motorul poate consuma panala la 800 de grame, chiar si mai mult, in functie de stilul de condus, adica sa nu o calci rau, ca se da gagica pe ulei!
    De precizat ca schimbul de ulei se face la 25000 de km, cred si eu daca in 10000 pun deja un litru, si in ceilalti 10000 inca un litru, practic am ulei aproape nou! Deci sa nu insistam mult pe acest subiect: comsuma mult ulei, si daca nu era masina de serviciu faceam un scandal imens, ii dadeam in judecata, sincer!

    Ca si consum, foarte mult extre, si forjata, fiindca bat tara cu ea, nu am coborat sub 6,2 per suta, maxim 700 de km dintr-un plin, fara oras! In oras in jur de 7-8 L.

    Ca si tinuta de drum, este mai mult decat OK, frane rezonabile, stabilitate in viraje, interior frumos, lumini OK, la distante mari insa devine obositoare, avand in vedere ca fac comparatie cu fololiile din Ford Mondeo II, pe care nu le-as schimba cu nimic in lume!

    C u masina plina de bagaje, cu sotia, copilul, cu bunicii, se simte totusi ca 1.2-ul are de munca, iar daca reusesti sa te multumesti cu 90 in a 6-a scoti si un consum foarte bun in jur de 5.4-5.8!

    Reviziile sunt cam scumpe totusi, 600-700 ron, pentru niste filtre, fara placute frana, daca adaugam si uleiul pe care il tot cumperi, poate fi considerat cam expensive.

    Mare atentie ca la 60000 de km recomanda schimbarea bujiilor, de ce oare?

    Per total este o masina OK, o masina care arata bine, o masina de familie, va tin la curent ce se intampla cu ea dupa 60000 de km, acum are 55000!

  10. Salutare tuturor.
    A
    Mi-am luat un Golf 6 PLUS motor 1.2 TSI cu DSG. Producatorul da un consum de 7.6 in oraș iar eu am reușit sa scot 9.8 cu greu ( am condus ca pensionarii ).
    Cum este posibil o diferența așa mare maialed ca nu am sărit de 80km la ora ???

  11. Salut George, am tot urmarit postarile tale vis a vis de masinile cu motorizarea asta de 1.2 TSI. Si eu sunt un posesor al unui Seat Leon 1.2TSI din 2011 cu 78.000 km la bord. Tin sa mentionez ca eu sunt foarte multumit de masina, intradevar am schimbat primul lant undeva pe la 38.000 km dar al doilea lant nu mi-a mai facut probleme. Imediat se fac 5 ani de cand am masina si nu am nimic ce sa ii reprosez, stiu ca au fost numeroare probleme cu turbina si distributia dar eu, momentan si din fericire nu am avut probleme. Mai cunosc cateva persoane cu motorizarea asta care au trecut de 80.000 si 90.000 si masinile lor sunt bine mersi. Trebuie tinut cont de modul de exploatare dar si de nororc. Ma uitam si pe forumul celor de la BMW cu ale lor motoare N47 si nu vrei sa sti cate probleme au ei cu lanturile si ce costuri implica. Eu sper sa ma mai bucur de masina asta inca 4-5 ani sau inca 78.000 km, ca pe urma as vrea sa o vand sa imi cumpar un SUV/Crossover. Apropo de asta, am vazut multe 1.2 TSI-uri de vanzare pe net cu peste 130.000km, ceea ce e un semn bun, dovada ca se poate ca acest motor sa fi trecut de bolile copilariei.

  12. Din ce stiu, motoarele acestea de fabricatie 2010-2011 au avut mari probleme cu intinzatorul hidraulic. Din sunetul motorului prezentat, se pare ca si in cazul de fata mai avea putin si ii sarea lantul… sau mai rau.
    George, ma insel in privinta asta? Motoarele de 1.2 TSI si 1.4 TSI au avut mari probleme in primii 10,000 km din cauza intinzatorului. Care mai e situatia acum?

Dă-i un răspuns lui vizitator Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.