Am condus Skoda Octavia 1.2 TSI – neașteptat de bună

Cel mai bun vânzător de mașini pe care îl cunosc în București este Lucian Vișan. Director de vânzări la Weltauto Pantelimon și eminența cenușie din spatele succesului Avia Motors, cel mai bun dealer Skoda. El este omul cu răspunsuri la aproape orice întrebare despre mașini noi și second hand, însă mai ales Skoda. L-am pus să vă povestească despre noul 1.2 TSI, un motor mic cu putere mare – 105CP.

Am condus mașina vreo două zile și trebuie să recunosc că mi-a schimbat părerea despre motoarele mici „dopate”. Plecarea de pe loc îți dă senzația că ai un motor clasic de cel puțin 1.6 16V sau chiar un 1.9TDI. Kilogramele mai puține pe față (motoarele diesel sunt mai grele cu cel puțin 80 de kilograme față de cele pe benzină), echilibrează și mai bine mașina. Unde mai pui economia la impozit, RCA, revizii. Iarna se va și încălzi mai rapid ca să ajungă la regimul normal de funcționare, iar asta înseamnă că vei avea căldură din primele minute, nu ca la diesel.

Consumul este sub cel al unui diesel, mai ales în oraș. Eu am obținut 6l/100km și 4,8l/100km în exterior și nu am menajat-o. Sprinturile sunt o tentație care provoacă dependența, iar cutia în 6 trepte face o treabă excelentă.

În rest, mașina este o Octavia tipică.

La interior, bordul este de o calitate medie, decentă. Scaunele de pe față sunt relativ OK însă bancheta spate nu. O știu cel mai bine de la Octaviile folosite la Știri. Un drum lung îți bune coloana la încercare.

Despre preț, fără cuvinte. În clasa ei, Skoda Octavia este un „best buy”. Singurul semn de întrebare este fiabilitatea acestei tehnologii noi. Așadar, aștept impresii de la cei care au depășit prima 100.000 de km cu un 1.2 TSI.

Ultimele articole

Articole recomandate

92 Comments

  1. Salutare George!

    Sunt pe cale sa achizitionez o Skoda Octavia Tour. Dilema mea este daca sa merg pe varianta Flash, (cea cu motorizarea de 1.4 MPI), sau pe varianta 1.2 TSI, (mai scumpa cu vreo 2000 Euro). Nu sunt inca lamurit cum e cu tehnologia aceasta noua. Ce sfat ai pentru mine? Ii rog si pe ceilalti utilizatori, care si-au achizitionat 1.2 TSI, sa vina cu impresiile lor de pana acum.

    Multumesc!

  2. Mai citeste si pe forumurile dedicate Skoda 1.2 TSI George ,sa vezi ce de probleme au:porniri greoaie la rece ,turbine cazute in garantie prematur ,nu dezvolta putere corespunzatoare si dupa aceea sa constati tu ca este ,,o afacere buna,,

  3. Eeee…Costele daca George vorbeste de rau,cine crezi tu ca-i mai da masina sa se plimbe MOCA,iar cu afacerea buna ce sa-ti povestesc…masina este cea mai proasta afacere,dai o caruta de bani pe ea cind o cumperi si peste ani buni mai iei pe ea fix un c _ _ _ t

  4. Am Skoda de 8 luni si am fost pina acum cu ea in garantie de trei ori (afara de reviziile periodice)
    1-trepidatii puternice -upgradare soft
    2-montare saiba la ax turbina
    3-pornire greoaie la rece-upgradare soft
    Nu-mi mai trebuie Skoda in veci,am pus-o la vinzare !
    Aveti grije pe ce dati banii…Skodele sunt ,,FOARTE BUNE,,

  5. @gigel nastase: ce motor de 1.2 TSI are 125CP stock? Stiam de 85 si 105CP. Eu am Ibiza si pana acum nici o problema. Incepe sa scada si consumul caci ma apropii de primul schimb. Numai sa nu ai impresia ca vei avea un motor sport, caci daca o fortezi….ramai cu ea in drum, cel putin astea e concluzia mea si a unor cunostinte care au acelasi model. Daca mergi frumos cu ea, nu ar trebui sa ai nici o problema. Din pacate la Skoda….probleme din plin. Nu stiu la Polo… Daca esti impatimit de liniute….cauta alt motor, nu ca nu ar trage, dar nu e motor sa il ti in rallyuri.
    Daca vrei consum decent, apropiat de cele date de producator, ai nevoie de nervi de otel, adica sa mergi fara accelerari bruste, fara viteza prea mare. Mai batraneste asa…. :P
    Oricum, am inteles ca motoarelor 1.2 TSI incepand cu 2010-2011 li s-ar fi rezolvat problemele avute la turbine si nu numai.
    Ca si senzatie in mers…. pana in 110-120km/h….ai demaraj bunicel, dar dupa…deja se schimba problema, tragand mai greu. Asta e! Ce poti cere de un motor de 1.2L?
    Calculeaza si tu avantajele si dezavantajele si vezi daca iti convine.
    Acum in martie a fost lansat noul Seat Ibiza Facelist [2012] si e destul de dragut. Plus ca pretul e mult mai mic decat la concurenta [Skoda&VW]. Pentru aceleasi dotari, la Seat platesti cu 2000-2500E mai putin, deci e ca si cum platesti sigla.
    Numai bine!

  6. Salut George,eu am un Audi A6 (4F2) 3.2 FSI Quattro,am depasit 100.000 km cu el si e totul perfect,motoarele astea sunt foarte reusite (sau mai bine zis tehnologia asta TFSI TSI FSI) doar ca in Ro fiind cerinta mare de 2.0 TDI in special la marcile PREMIUM e mai greu de gasit motoare pe benzina la AUDI BMW sau MERCEDES.
    Bafta!

  7. Intrati pe forum Skoda 1.2 sa vedeti probleme la greu…mai ales la turbine,intrati pe ,,vinzari auto,,sa vedeti la vinzare Skoda 1.2 la greu…de ce ? De bune ce sunt!

  8. Pritenul meu este mecanic la service Skoda ,,recomandarea lui a fost …Octavia facelift 1,6 MPI …eu intreb !! ,,bine,bine dar acest motor este depasit si consuma ,,,el a spus ..stai linistit Victoras ca faci treaba buna , acest motor nu are ce cauta la noi in service este indestructibil …
    In rest 1,2 TSI este cel mai pacatos motor existent ,,,, lipsa inexplicabila de putere ,turbina ,lant distributie ,pornire grea ,motorul se incalzeste greu ,rapait distributie la prima pornire in zii ,,,masina cu 4 persoane este catastrofa abea trage …. Turbina fiind mica nu face fata … 1,2 TSI consuma cit un 1,6 MPI cind este pus la munca …..
    Din Decembrie 2012 sunt posesor de Octavia Facelift 1,6 MPI ,masina este buna 1,6 MPI trage bine in zona de cuplu maxim ,momentan am 1.500 Km iar consumul dimineata , 8,8 lejer 10,6 cand traficul se intensifica ..temperatura dimineata – 10 grade unde motorul baga caldura in 10 minute ,,,,, cu programul Rabla am platit 12,400 € …un Logan costa 9.800 mult mai slab dotata decit Skoda …

  9. Draga George,
    Desi articolul tau despre O2 cu motor de 1.2 tsi nu e nou, subiectul este de actualitate. 1.2 tsi este montat cam pe toata gama VAG, si ai observat ca si pe noile octavia si rapid.
    Daca vei citi forumurile de discutii, cu vreo doi ani in urma erau destui nemultumiti de acest motor (dincolo de aprecieri subiective, ca sa fiu politicos, erau si probleme reale- zgomote ciudate, resoftari inutile, turbine picate). Intre timp s-au mai stins ecourile reclamatiilor iar motorasul va deveni un hit.
    Deci ar fi util un articol pe tema acestui motor (in special fiabilitatea in timp), asa ca daca ai posibilitatea, cred ca nu gresesc sa spun ca sunt multi interesati de acest subiect.
    Multumesc,

  10. Am masina de un an si jumatate, si am 18 000km la bord, si consider ca este de datoria mea sa vin cu lamuriri:
    -pana in prezent nu am avut nici o problema cu masina, desi pe site-ul utilizatorilor Skoda se plang multi de turbine cazute si lanturi de distributie care caraie/zornaie. Pana la urma au fost rezolvate toate, s-a pus o saiba la axult turbinei, la lant s-a facut a inovatie, in prezent nu mai sunt probleme; cei cu masini facute in 2010, sau pana prin aprilie 2011 inca au probleme;
    -masina a plecat de la prima cheie, oricat de frig ar fi fost afara. Balbaielile la rece au fost rezolvate printr-un update de soft (de fapt vreo 3-4);
    -in vitezele III, IV, V si VI masina are putere suficienta, e mai ,,infipta” decat un classic 1,6 mpi, accelereaza fff bine;
    -in vitezele II, si mai ales I, masina e cam inceata. Lentoarea din vit I si lentoarea partiala din vit II sunt singurele lucururi care le reprosez acestei motorizari (1,2 TSI si 105 CP). Parerea mea e ca totul se va rezolva printr-un update de soft.
    -consum: 5.5% estraurban, cam 9.5% in Bucuresti.

      • Salutare tuturor.
        Sunt posesorul unei Skode Octavia 3 1.2TSI 105 CP, an de fabricație 2013.
        De menționat că am distribuție pe curea, nu pe lanț.
        Mașina avea 155000 km la achiziție. Am mers aproximativ 12000 km cu ea, atât în oraș cât și afară. Pot spune următoarele:
        Avantaje :
        -costuri mici de întreținere (2000 lei am dat pe kit distribuție + pompă de apă + filtre Mann + ulei motor + plăcuțe și discuri de frână Brembo față-spate), RCA, impozit
        -spațiu foarte mare atât în habitaclu cât și în portbagaj
        -iarna motorul pornește la sfert de cheie și se încălzește foarte repede (fără trepidații sau ce am mai citit că se plânge lumea)
        -destul de sprintenă atât în oraș cât și extern
        -mai sunt și altele dar nu îmi vin acum în minte
        Dezavantaje :
        -la turații mari (5000-6000 ture) îmi apare o eroare în bord (check engine oil level). Trag pe dreapta, opresc motorul, îl las 5 minute, verific uleiul – totul ok. Pornesc motorul, eroarea a dispărut.
        -întradevăr, cu 5 persoane și bagaje mașina nu mai răspunde așa de repede la accelerație și sprinturi însă atinge 190 km/h (singur în mașină am atins 220).
        -nu prea este izolată fonic (la viteze de peste 120 km/h se aude vântul de parcă ai avea geamul deschis puțin). Deranjant.
        -mi s-a părut foarte anormal să nu am difuzoare pe ușile din spate , chiar dacă e „cheală”(am aer condiționat, start-stop, maxi-dot și cam atât).

        Nu am spus nimic de consum deoarece asta diferă de la mașină la mașină, de la șofer la șofer, de la picior la picior. O calci, consumă. Nu o calci, e economică. Asta e tot ce pot spune, cifrele nu au sens.

        Dacă mai e cineva interesat de ceva, zhyatar@gmail.com , mă puteți întreba.

  11. detin si eu o skoda octavia facelift 1.2 TSI din octombrie 2010. am facut pana in momentul de fata 26 000 de kilometri si deja sunt la a treia problema la motor.
    la 10 000 m-au chemat in reprezentanta sa-mi schimbe lantul
    la 16 000 sa-mi schimbe turbina
    acum am probleme si mai mari si vor sa-mi schimbe motorul
    foarte proasta afacere. consumul e de speriat si sunt o soferita cuminte. nu stiu cum scoateti voi consumuri de 6 ca mie imi ia numai 9-10 prin oras si 5.5-6 in exterior. iarna asta nu am scos sub 12. am dat si soferilor mai experimentati s-o conduca si nici ei n-au reusit sa scoata mai putin.
    dupa 2 ani, portierele seamana cu cele de la solenta (se aud urat tare desi am fost foarte finuta cu ele) iar masina incepe sa trancane in conditiile in care TOATE consumabilele sunt noi. plastic peste tot, bratele din tabla subtire.
    cand am scapat-o putin in rampa si am lovit usor spatele de fata masinii care se afla in spate (ca se oprise la 10 cm de fundu meu) m-a costat 30 de milioane un far,un spoiler si 2 plasticuri din interior (de la sh toate).
    in fine, concluzia mea e ca nu-mi mai trebuie skoda niciodata. nu sfatuiesc pe nimeni sa-si achizitioneze asa ceva. cand ma gandesc ca puteam sa-mi iau o masina cu mult mai buna cu cei 16 000 de euro aruncati pe „extraordinara” skoda imi vine sa ma duc sa le dau foc la reprezentanta. as vinde-o dar mi-e rusine de potentialul cumparator cand stiu ce masina ii dau.
    le doresc multa rabdare proprietarilor de skoda 1.2 tsi.
    iar pentru cel care a scris articolul, nu cred ca ai sa auzi vreodata de vreo skoda 1.2 tsi sa ajunga la 100 000 de kilometri :)) dupa experienta avuta cu ea, eu chiar nu cred ca asa ceva este posibil

Dă-i un răspuns lui viorel Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.