Am condus Skoda Octavia 1.2 TSI – neașteptat de bună

Cel mai bun vânzător de mașini pe care îl cunosc în București este Lucian Vișan. Director de vânzări la Weltauto Pantelimon și eminența cenușie din spatele succesului Avia Motors, cel mai bun dealer Skoda. El este omul cu răspunsuri la aproape orice întrebare despre mașini noi și second hand, însă mai ales Skoda. L-am pus să vă povestească despre noul 1.2 TSI, un motor mic cu putere mare – 105CP.

Am condus mașina vreo două zile și trebuie să recunosc că mi-a schimbat părerea despre motoarele mici „dopate”. Plecarea de pe loc îți dă senzația că ai un motor clasic de cel puțin 1.6 16V sau chiar un 1.9TDI. Kilogramele mai puține pe față (motoarele diesel sunt mai grele cu cel puțin 80 de kilograme față de cele pe benzină), echilibrează și mai bine mașina. Unde mai pui economia la impozit, RCA, revizii. Iarna se va și încălzi mai rapid ca să ajungă la regimul normal de funcționare, iar asta înseamnă că vei avea căldură din primele minute, nu ca la diesel.

Consumul este sub cel al unui diesel, mai ales în oraș. Eu am obținut 6l/100km și 4,8l/100km în exterior și nu am menajat-o. Sprinturile sunt o tentație care provoacă dependența, iar cutia în 6 trepte face o treabă excelentă.

În rest, mașina este o Octavia tipică.

La interior, bordul este de o calitate medie, decentă. Scaunele de pe față sunt relativ OK însă bancheta spate nu. O știu cel mai bine de la Octaviile folosite la Știri. Un drum lung îți bune coloana la încercare.

Despre preț, fără cuvinte. În clasa ei, Skoda Octavia este un „best buy”. Singurul semn de întrebare este fiabilitatea acestei tehnologii noi. Așadar, aștept impresii de la cei care au depășit prima 100.000 de km cu un 1.2 TSI.

Ultimele articole

Articole recomandate

92 Comments

  1. Am de 1 an si 6 luni aceasta masina Octavia 1.2 Tsi si sunt foarte incantat de performantele motorasului , chiar daca am schimbat Kitul de distributie si mi-au mai facut si niste reglaje la soft .

    Datorita faptului ca nimeni din cei care au avut probleme nu cunoaste detalii despre inovatiile aduse la distributie si turbina , ma gandeam ca poate ne ajuti tu George. Multumim anticipat

  2. @Manu Razvan: Am patit de 2 ori faza cu piatra intrata la frane (tot 1.2 TSI am si eu). Nu stiu care e problema acolo dar intra prea usor pietrele in zona aia.
    @George Buhnici: „Tratamentele” de vindecare (de care ti-au spus cei de la Skoda) se vor aplica si la cei care au iesit sau vor iesi din garantie ? Se va face vreo actiune de rechemare ?

  3. @Cosmin:” Cu observația că turbo diesel-ul, condus mai sportiv, consumă mai puțin decât la un condus economic ”

    O tampenie si o ineptie atat de mare n-am mai auzit de mult timp. Dai peste cap legile fizicii si mecanicii:)).

    OMFG! Cum sa spui asa ceva?!

  4. 1.2 TSI Polo consum real 10 l % in oras, mers in fiecare zi, resetat „bordul” dupa pornire si incalzit 2 min.
    Consum real Bacau-Sibiu (300KM) 4.5 l %. Aceeasi masina.
    Cel mai bun consum oras pe cae m-am straduit sa-l ating a fost de 8 l % in oras care s-a dat peste cap cand am oprit la 3 semafoare si 3 treceri de pietoni.
    Consumul este in orasul Sibiu.
    Sa-mi spuneti va rog daca masina mea are vreo problema sau masina mea. : ).
    Daca vreti video trimiteti mail: oarga_dt125@yahoo.com

  5. George da-mi te rog un raspuns SINCER ,as vrea sa-mi cumpar un VW Jetta 1.2 ,dar mi se pare totusi cam mic motorul.Nu te eschiva ,un ocoli raspunsul ,spune sincer se merita sau nu se merita?

    • @D.Vali –
      1. Nu mă eschivez niciodată.
      2. Se spune: ”merită sau nu merită”. Reflexivul este folosit greșit în această situație. E ca și cum ai spune că mașina se merită pe ea însăși în loc să spui că mașina merită ca investiție.
      3. Pentru caroseria Jettei, motorul de 1.2TSI este suficient câtă vreme nu vrei performanțe sportive. Ai un raport aproape optim pentru cai/tonă astfel încât să obții un consum median bun. Mai rămâne însă problema fiabilității. Motoarele mici supra-alimentate nu sunt celebre pentru rezistență în timp. Adevărul e că nici nu au trecut destui ani ca să ne lămurim cu 1.2TSI.

  6. Deci nu negi faptul ca suntem cobai. Aceeasi parere sa stii ca o am si eu. Firmele isi permit teste pe spinarea clientilor.
    Rusine sa le fie pentru ca platim ceva banuti pe masinile lor.
    Sunt curios daca o sa aiba vreo reactie negativa atunci cand o sa imi pice ceva post garantie la masina. Sunt tare curios…culanta

  7. Am cautat pe Google ,,probleme 1.2 TSI,,si aoleu ma doare capul…nu-mi mai trebuie T.S.I. Turbinele cad ca …mustele !Cred ca ai dreptate Irinel astia fac teste pe spinarea noastra!

  8. detin octavia 1.2 tsi de un an jumatate au fost usoare probleme cu pornirea din cauza benzinei spun ei dar in rest sant f multumit de ea consum 4,7in afara 6-6,5 oras .Am facut transfagarasanul cu 5,2 mers normal in rest e ok distributia e pe lant nu stiu la cat se schimba cureaua de la alternator,pompa apa etc….in rest o recomand eu am 16000km si nu am avut probleme consumul de carburant e dat de cat de tare apesi pedala …………

  9. O sa ma orientez totusi spre un ,,MPI,,sau VW Jetta cu patru ani garantie.Stii ce este oarecum ciudat,mi-am vindut masina si ,,am ramas ,,intr-un Logan de serviciu 1.6 16v.Are 180000 de kilometri (revizii la timp)si merge ca in prima zi ,ce Dumnezeu sa mai inteleg sa Skoda Octavia este mai proasta ca o Dacia Logan?

  10. Semaka nu sunt deacord cu tine la consumul pe Transfagarasan. Poate la coborat ai facut consumul asta. Am fost vara trecuta pe acolo si am testat consumul si era mai mare fata de ce ai zis tu.
    Nici eu nu sunt nemultumit de masina , ci doar ma ingrozeste gandul ca ar putea pica ceva in curand…

  11. daca ne gandim la stricaciuni atunci afla ca am un amic care are un vw passat si a schimbat 3 injectoare ,mentionez ca masina e 2010 sau altul cu vw jetta care l-a lasat toata coloana de directie in primul an asta e sant piese in miscare care pot sa cedeze .

  12. in legatura cu cat consuma 1,2 tsi eu nu am scos mai mult de 6,5 l la suta de km dar mentionez ca , consumul se face la ultimii 100 de km nu la 30 , 50 sau……….etc

  13. Cum scoateti consum 4.7% in exterior, 6,5% oras? Puteti specifica in ce conditii? Viteza? Cruise control? Climatronic pornit/oprit? Cate persoane? Bagaje? Ce cauciucuri aveti? Ce benzina folositi?
    De ce intreb? Mie pe autostrada, daca nu dau de rampe/pante, scoate un consum decent 4-5%, insa cand autostrada intra prin zona deluroasa, consumul se duce la 6-6.5, astea la o viteza de 90-100km/h pe cruise control.
    Daca merg mai tare, gen 120-140km/h, consumul ajunge intre aprox 7,6-8.4%.
    De retinut ca masina inca este in primii 5000km. Motorul a fost ansamblat in Sept 2011.
    Despre defectele intalnite, gen turbina care a cedat, cred ca s-au intamplat ca proprietarii au confundat motorasul cu unul sport si i-au „dat” pana a cedat.

    Ca si concluzie consider ca motorul este facut pentru mediul urban si isi merita toti banutii. Sper sa raman in continuare la parerea asta… Cred totusi ca pe o caroserie mai grea, de Octavia, Jetta etc, motorul isi pierde din voiciune.

  14. De obicei la drum folosesc clima , ac , tot ce trebuie sa ma simt bine viteza sa zic 90-100km/h santem trei pers de obicei si ceva bagaje cauciucuri Continental parca dar nu accelerez f brusc la schimbat vitezele dupa care o tin cat de cat constant daca se poate in afara in oras asta e mai un semafor , mai o trecere de pietoni se mai umfla consumul dar una peste alta mixt ma duc la 6.5la suta depinde cum apesi ptr ca ati vazut ca 1,2 ,3 daca dati pe consum instant te cam ia groaza cand accelerezi dar daca schimbi pana in 1900 de ture ca acolo e optim asta e consumul. Depinde de stilul de condus ptr fiecare pers in parte asta e .Oricum daca e sa o luam pe partea de comfort eu sant multumit de masina chiar la drum lung tine cu tine pana la urma un scuter ia 2 la suta ,in sk ai ceva comfort si sa ia si 6 tot e ok .

Dă-i un răspuns lui D.Vali Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.