Am condus Skoda Octavia 1.2 TSI – neașteptat de bună

Cel mai bun vânzător de mașini pe care îl cunosc în București este Lucian Vișan. Director de vânzări la Weltauto Pantelimon și eminența cenușie din spatele succesului Avia Motors, cel mai bun dealer Skoda. El este omul cu răspunsuri la aproape orice întrebare despre mașini noi și second hand, însă mai ales Skoda. L-am pus să vă povestească despre noul 1.2 TSI, un motor mic cu putere mare – 105CP.

Am condus mașina vreo două zile și trebuie să recunosc că mi-a schimbat părerea despre motoarele mici „dopate”. Plecarea de pe loc îți dă senzația că ai un motor clasic de cel puțin 1.6 16V sau chiar un 1.9TDI. Kilogramele mai puține pe față (motoarele diesel sunt mai grele cu cel puțin 80 de kilograme față de cele pe benzină), echilibrează și mai bine mașina. Unde mai pui economia la impozit, RCA, revizii. Iarna se va și încălzi mai rapid ca să ajungă la regimul normal de funcționare, iar asta înseamnă că vei avea căldură din primele minute, nu ca la diesel.

Consumul este sub cel al unui diesel, mai ales în oraș. Eu am obținut 6l/100km și 4,8l/100km în exterior și nu am menajat-o. Sprinturile sunt o tentație care provoacă dependența, iar cutia în 6 trepte face o treabă excelentă.

În rest, mașina este o Octavia tipică.

La interior, bordul este de o calitate medie, decentă. Scaunele de pe față sunt relativ OK însă bancheta spate nu. O știu cel mai bine de la Octaviile folosite la Știri. Un drum lung îți bune coloana la încercare.

Despre preț, fără cuvinte. În clasa ei, Skoda Octavia este un „best buy”. Singurul semn de întrebare este fiabilitatea acestei tehnologii noi. Așadar, aștept impresii de la cei care au depășit prima 100.000 de km cu un 1.2 TSI.

Ultimele articole

Articole recomandate

92 Comments

  1. pana la urma nu s-a mai scris nimic pe acest subiect? Sunt si eu interesat de o Octavia 1.2 TSI, motor de 105 CP, si tot nu m-am lamurit daca merita banii sau nu. Ma intereseaza mai mult consumul decat demarajul, dar nici sa plec ultimul de la semafor nu vreau. Ce mai spun posesorii de 1.2 TSI? A meritat investitia? Cum se comporta masina in rampe si cu portbagajul plin?
    Avia Motors sunt inscrisi in programul Rabla?

  2. Are dreptate George, masina se conduce neasteptat de usor. Am fost la test-drive, si e foarte fasneata in oras, si are un demaraj si o acceleratie foarte bune pe autostrada, nesperat de bune as spune eu. Ca dinamica este peste vechiul motor 1,6 mpi, plus ca are un consum f mic atata in afara, cat si in interiorul localitatii.
    Problemele ar fi totusi la fiabilitate, unii utilizatori se plang pe alte forumuri ca masina nu porneste din prima cheia pe timpul iernii, sau ca oscileaza prea mult turatia la relanti.

  3. Buna seara,super reportaj !

    Sunt fericitul posesor a unei Skoda Octavia 2010(ultimul model) , motor 1.2 TSI 105 cp , masina este suficienta ptr mine …sunt super multumit(am 23 de ani.)…..adrenalina si pofta de „ai rupe dintii” imi este satisfacuta de acest motoras :))

  4. salut George!

    ai incheiat articolul cu: „Așadar, aștept impresii de la cei care au depășit prima 100.000 de km cu un 1.2 TSI.”

    sunt posesor de 1.2tsi (O2). Am ales 1.2tsi-ul in detrimentul unui 1.9tdi SH mai bine dotat. Poate nu a fost cea mai inspirata alegere….poate ai citit despre problemele aparute la 1.2tsi-uri…nu stiu cati ajungem la 100000km, ca au inceput sa cada turbo-urile intr-o veselie de pe la 10-15.000…sunt care pana la 30.000 au schimbat doua deja:|. Poate faci intr-o zi un articol/reportaj despre motorasul asta, acum, la un an si ceva de la aparitia lui pe Octavia…

  5. In urma cu un an de zile am achizitionat o Skoda Octavia 2 FL 1.4 TSI, prima recomandare pe care am primit-o de la dealerii a fost motorasul 1.2 TSI.
    Acest motor de 1.2 TSI a fost promovat ca si ” ultimul racnet al tehnologiei ” si cu un consum demn de un diesel.
    Ce mai incolo incoace ….. era vorba despre un BEST BUY & BEST DEAL !

    Se pare ca reprezentantii Skoda fac ( din pacate ) ceea ce stiu cel mai bine cei din domeniul asigurarilor, ignora problemele semnalate, le paseaza de la un birou la altul si ca o concluzie foarte fireasca : vinovat este pagubitul.

  6. Aceasta problema a fost semnalata in urma cu cateva luni de catre dealerii auto ( din fericire ca sa il parafrazez pe iskandere) si in momentul de fata s-a remediat.
    masinile care au suferit ac pb au fost cele fabricate in primele 3 trimestre ale anului 2010.
    job done!

  7. Salut!Urmeaza sa mi soseasca si mea skoda 1.2 tsi in noiembrie;as vrea sa stiu daca dealerul imi da cartea de identitate a autovehiculului cu folia RAR aplicata pe ea;
    -imi da si declaratie vamala de import sau nu mai este necesara la inmatriculare fiind masina produsa in U.E ?
    -este necesara identificarea masinii?
    multumesc!

  8. am skoda asta 1.2 TSI sunt supermultumit pana acum de ea !!!!Consumul in oras este cam 7-9 la suta si afara 6-6.5 la suta .Am mers pe un drum de tara si la iesire pe sosea se auzea la roata dr fata un zgomot de fier pe fier de ti se ridica paru pe cap dar numai la viteza f mica .Asta vreo 2 zile dupa care am fost cu ea la service in urma unei programari urgente.Ce credeti????ca imi zice acolo fara sa vada masina „dl stati linistit nu este nici o problema sigur ati mers pe un drum de tara si ati luat o pietricica intre disc si etrier astazi am scos la 2 masini pietricelele si ieri la una daca cumva nu se sparge singura sau nu cade veniti direct fara programare”. Asta mi s-a spus de la biroul de service fara ca eu sa povestesc ce si cum s-a intamplat.intradevar in drum spre service nu s-a auzit acel zgomot si nici de atunci vreodata.””probabil se sparsese pietricica””:))oricum eu conduc de peste 20 ani dar asa ceva nu am auzit In rest totul este O K

  9. Salutare!
    Eu am achizitionat Seat Ibiza 1,2TSI Start&Stop. Astept sa vina la reprezentanta. Am ramas uimit cand am fost anuntat ca masina trebuie sa treaca prin RAR, deoarece motorul este unul nou la modelele de la Seat. In fine, alta cheltuiala [suportata de dealeri, exceptand ca trebuie sa fac numerele rosii].
    La drive test nu am avut sansa sa teste 1,2TSI, dar am auzit de bine. Sper ca problemele de care a mentionat cineva mai inainte la turbina, sa fie remediate.
    Dupa ce o conduc, ne mai auzim!

  10. Mi-am luat SEAT Ibiza 1.2TSI ECOMOTIVE Start&Stop. Motorul este extraordinar. Exact ce mi-am dorit: cilindree mica si putere mare (pt categoria motorului). Plus ca are un consum decent, la mers decent.
    Singurul semn de intrebare ramane legat de fiabilitate: isi va demonstra eficienta/fiabilitatea acest motor asa cum a facut-o cel de 1.9TDi de pe Golf IV?

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.