Am condus Skoda Octavia 1.2 TSI – neașteptat de bună

Cel mai bun vânzător de mașini pe care îl cunosc în București este Lucian Vișan. Director de vânzări la Weltauto Pantelimon și eminența cenușie din spatele succesului Avia Motors, cel mai bun dealer Skoda. El este omul cu răspunsuri la aproape orice întrebare despre mașini noi și second hand, însă mai ales Skoda. L-am pus să vă povestească despre noul 1.2 TSI, un motor mic cu putere mare – 105CP.

Am condus mașina vreo două zile și trebuie să recunosc că mi-a schimbat părerea despre motoarele mici „dopate”. Plecarea de pe loc îți dă senzația că ai un motor clasic de cel puțin 1.6 16V sau chiar un 1.9TDI. Kilogramele mai puține pe față (motoarele diesel sunt mai grele cu cel puțin 80 de kilograme față de cele pe benzină), echilibrează și mai bine mașina. Unde mai pui economia la impozit, RCA, revizii. Iarna se va și încălzi mai rapid ca să ajungă la regimul normal de funcționare, iar asta înseamnă că vei avea căldură din primele minute, nu ca la diesel.

Consumul este sub cel al unui diesel, mai ales în oraș. Eu am obținut 6l/100km și 4,8l/100km în exterior și nu am menajat-o. Sprinturile sunt o tentație care provoacă dependența, iar cutia în 6 trepte face o treabă excelentă.

În rest, mașina este o Octavia tipică.

La interior, bordul este de o calitate medie, decentă. Scaunele de pe față sunt relativ OK însă bancheta spate nu. O știu cel mai bine de la Octaviile folosite la Știri. Un drum lung îți bune coloana la încercare.

Despre preț, fără cuvinte. În clasa ei, Skoda Octavia este un „best buy”. Singurul semn de întrebare este fiabilitatea acestei tehnologii noi. Așadar, aștept impresii de la cei care au depășit prima 100.000 de km cu un 1.2 TSI.

Ultimele articole

Articole recomandate

92 Comments

  1. face reclama la 1.2 FSI? nu inteleg cum poate compara cu unul de 1.9TDI? eu am 1.000.000KM si nu am umblat la motor iar sotia are 1.2 TSI si am schimbat motorul la 100.000km dupa ce la 50.000km am facut chiulasa. stima!

  2. Buna. Nu stiu ce s.a rezolvat.
    Am skoda 1.2 tsi din 2011 si 202000 km.
    De la 25000 km am problema cu lantul pe care l.am schimbat de 3 ori. La relanti se aprinde un martor (error TCS), si pierd din putere. Parca stau pe loc. Totul revine cand opresc motorul si.l repornesc. Din pacate tot mai des.
    Cine are un raspuns pt problema mea rog raspuns. Multumesc

  3. Salut am si eu o problema cu o skoda octavia 1.2 tsi mergeam si dintr-o data mi sa aprins asr epc si sonda si nu se mai accelera. Am lăsat-o o jumătate de oră și după acea mi sa stins asr si epc si mia ramas doar sonda si mergea normal aveti idee ce ar putea fi ?

Dă-i un răspuns lui Catalin Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.