Am condus Saab Aero 9-3 XWD

Saab 93

Fără metafore. Saab Aero 9-3 XWD este cel mai bun 93 din toate timpurile. Atenție, se citește (nouă, trei) nu (nouăzeci și trei). Dați o căutare pe Wikipedia ca să înțelegeți de ce.

Sistemul de tracțiune integrală transformă o mașină, hai să zicem premium entry-level, adică una scumpicico-accesibilă într-o uzină de mâncat asfalt. Oricât de jos apeși pedala de accelerație, XWD-ul o catapultează fără să scârțâie, cel puțin pe asfalt uscat. Pentru cei pasionați de detaliile mecanice, responsabile sunt două diferențiale, dintre care cel de pe spate cu alunecare limitată, mai pe românește cu capabilități sportive veritabile. Asta înseamnă că tot cuplul va fi pus la roată fără greșeală, iar asta te poate duce către păcatul de a crede că ești atotputernic la volan. Motorul V6 de 2,8 litri cu turbină întregește senzația, mai ales când duci acul martorului de bord turbo în zona de putere maximă. Unii mai puțin experimentați ori prea dependenți de adrenalină au făcut greșeală de a crede că se vor putea și opri la fel de repede după ce au decolat spre 100 kmh în 5,7 secunde.

Interiorul nu a evoluat prea mult în ultimii ani la Saab, iar asta insist eu că e o treabă bună. Majoritatea mărcilor înnoiesc și ieftinesc, însă suedezii se încăpățânază să folosească tot piele, aluminiu și plastic de foarte bună calitate, deși pe alocuri puțin demodat. Mi-au plăcut foarte tare jucării precum joystick-ul de la gurile de aerisire, butonul „nightpanel” care stinge luminile din bord și majoritatea martorilor, mai puțin vitezometrul sau pur și simplu așezarea consolei centrale ușor orientate spre șofer ca într-un avion.

Căci nu aveam cum să nu ne legăm de „gena” de aviatori a sudezilor de la Saab. O altă chestie absolut tipică este poziția contactului cu chei, între scaune, ca la avion, așezat astfel cu un motiv precis. Te urci în mașină, pui cheia în contact, bagi în viteză și apoi pornești muzica dintr-o singură mișcare a mâinii drepte din spate până în față. Bine, acesta e un joc al imaginației, însă motivul principal e siguranța. Mii de șoferi s-au ales în ultimii zeci de ani cu genunchii zdrobiți la impactul frontal de… contactul cu chei așezat pe coloana volanului. O lecția pe care Saab a învățat-o din greșelile altora.

Ca să tragem linie, mașina este superbă din toate motivele de mai sus, însă are și câteva defecte majore. Pe dedesubt este foarte Opel Vectra, asta din cauza General Motors care a deținut/deține (Dumnezeu mai știe) marca de prea mulți ani. Recunoști păcatele zgârceniei și la mânerele de la uși, tipice din nou pentru surorile din GM, mult mai ieftine și mai urâte decât cele clasice Saab. Și nici cutia de viteza pare puțin prea încăpățânată să schimbe la turațiile mari de care este capabil motorul. În final prețul care, dacă știi deja că nu vei cumpăra decât o Vectra mult mai bine finisată, nu se justifică. Pentru pasionații mărcii rămân încă la înălțimea tradiției numai modelele 9-5. Așadar, mi-aș cumpăra 9-3 numai la superofertă, iar la importatorul Augusta Motors sunt câteva interesante pe care le atașez, sau poate second hand la prețuri excepțional de bune de la nemți. Aș căuta nivelul de dotare Aero pentru aspectul absolut tăios și aerodinamic.

Pagina importatorului

Oferte second hand

Modele second hand pe mobile.de

Ultimele articole

Articole recomandate

12 Comments

  1. astea poti sa le numesti tu oferte. din partea mea sper sa dea faliment toti nesimtit care comercializeaza masini si incearca sa castige inca jumatate din pretul masini

  2. […] butonul „nightpanel” care stinge luminile din bord și majoritatea martorilor, mai puțin accelerația […] vrei sa spui mai putin vitezometru…

  3. Te-am rugat ceva in penultimul articol, dar cred nu o sa te dezobisnuiesti, pentru ca asa crezi tu ca este mai bine. o sa te mai rog, poate, poate mai stii. Oricum raman fidea.

  4. Directia Marketing Dacia Renault Directia Retea Renault
    Rafaël TREGUER Bruno PASQUET
     : +40 21 203 8617  : +40 21 203 8758
    Fax : +40 21 203 8801 Fax : +40 21 203 8808
    rafael.treguer@renault.com bruno.pasquet@daciagroup.com

    21 ianuarie 2010

    Stimati parteneri,

    Succesul pe care vom reusi sa-l obtinem in vanzarile de autovehicule prin programul REMAT 2010 este crucial pentru atingerea obiectivelor Renault in acest an.

    De asemenea, avand in vedere contextul economic dificil, acest program este o oportunitate pe care toti concurentii vor incerca sa o exploateze la maxim. Intr-o asemenea situatie, viteza de reactie este extrem de importanta. De aceea, incercam sa fim printre primii care sa vina in intampinarea potentialilor clienti, deschizand posibilitatea de a prelua de comenzi ferme in modulul Casare inca de pe data de 5 ianuarie 2010.

    In plus, incepand de astazi, lansam oferta Renault exceptionala pentru clientii potentiali REMAT, cu accent foarte important pe Fluence.

    Modelele incluse in aceasta oferta sunt: Fluence, Symbol, Clio si Clio Estate.

    Oferta pe care o propunem clientilor REMAT consta in:

    Fluence (pentru vehiculele din stoc 2009):
    • discount special 2700 EUR (inclusiv TVA), ceea ce inseamna +1150 Eur (inclusiv TVA) fata de discountul oferit clientilor care nu participa la programul REMAT
    • garantie extinsa la 5 ani /100.000 km (vs 4 ani standard)

    Symbol:
    • discount special 1800 EUR (inclusiv TVA), ceea ce inseamna +200 Eur (inclusiv TVA) fata de discountul oferit clientilor care nu participa la programul REMAT
    • garantie extinsa la 5 ani /100.000 km (vs 3 ani standard)

    Clio/ Clio Estate:
    • discount special 1800 EUR (inclusiv TVA), ceea ce inseamna +100 Eur (inclusiv TVA) fata de discountul oferit clientilor care nu participa la programul REMAT
    • garantie extinsa la 5 ani /100.000 km (vs 3 ani standard)

    Precizam ca pana la sfarsitul lunii februarie, actiunile comerciale non-REMAT pentru cele 4 modele raman in vigoare pentru clientii care nu intra in programul REMAT. Ofertele non-REMAT nu sunt cumulabile cu oferta speciala pentru REMAT.

    In plus, va reamintim noul produs de finantare RCI (valoare reziduala 15%, durata 7 ani) care poate fi un instrument important de convingere a clientilor REMAT, avand in vedere avantajele pe care le propune : o rata de leasing mai mica, reducerea avansului necesar odata cu cresterea numarului de cupoane aduse de client si garantarea unei valori de revanzare la sfarsitul contractului (valoarea reziduala).

    Ramanem la dispozitia dumneavoastra pentru orice alta informatie pe acest subiect.

  5. revin cu o obsesie personala,pretul pieselor de schimb,o vectra o poti intretine dar un saab ba.un coleg detine un saab 9-3 fabr 2004.l a ajuns oglinda pe stg model cu incalzire si rabatare electrica 40 de mil.frumos nu?fara casco esti dead and gone
    alta problema ff importanta este „devalorizarea masinii”,pierzi peste 50% din valoare intr un interval de 2-3 ani

  6. Foarte frumose vorbe,,dar,depinde totul de sofer si de cit de nesanatos ie .

    ceea ce vreau sa spun e .., eu cu un jaf de bmw de 20 de ani ,,aveam in fatza un 9-3 si la 220 kmh saab-ul nu mai avea aer :) sau poate era soferul de vina :)

Dă-i un răspuns lui Georgix Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.