Nu excelează la nici un capitol dar rezolvă onorabil tot ce ai putea avea nevoie de la o compactă. Varianta de 1.400 cmc benzină și 109 cai putere pe care am condus-o nu m-a dezamăgit, deși mă așteptam să se urnească greu din cauza cuplului timid. Ambreiajul puțin cam sus pentru gustul meu, iar accelerația jos au necesitat o tură de acomodare după care ne-am înțeles de minune. Ceed se mișcă foarte bine în oraș cu reprize bunicele ale cutiei de viteze cu 5 rapoarte, deși pe primele două trepte am simțit nevoia să le sprintez rapid ca să ajung într-o a treia suficient de agilă și elastică.
După un weekend la bord, nu aș mai simți nevoia unui motor mai mare, de dragul economiei la prețul de nou și al consumului ceva mai mic, deși varianta condusă de mine pe distanțe scurte în București a consumat cam 9,5l/100km.
Interiorul decent, bineînțeles complet din plastic, dar unul de bună calitate. Unele butoane ar merita însă câțiva cenți în plus pe linia de fabricație. Oricum, planșa de bord se prezintă onorabil, nu ca o colecție de elemente de la alte modele și mărci cum am mai văzut în zona mașinilor accesibile.
Confortul la drum mi se pare ok cu o toleranță medie la denivelări, fără zgomote ciudate și o insonorizare de calitate bună.
O mașină corectă la un preț corect. Definiția pe scurt a mașinii care ține prin vânzări pe linia de plutire importatorul de la noi. Pe segmentul ei mi se pare o opțiune excelentă bineînțeles din punct de vedere al raportului preț/calitate. Nu va întoarce nimeni capul după tine într-un Ceed, însă vei ști că ai cheltuit cu cap.
Sfatul meu ar fi să alegi modelul în două uși dacă ești tânăr pentru că arată excelent, însă nu îl împopoțona cu linii și spoilere ciudate cum am mai văzut pe unii entuziaști.
Resurse: http://www.kia.ro/ro/showroom/ceed_fl/ – site-ul importatorului foarte bine organizat cu informații detaliate, poze și prețuri.
Kia Ceed 2010 cu motor benzina 1.4 nu are 109 cai putere, cea dinainte de 2010 are atata. Sunt convins ca cel care a realizat rubrica n-a condus nici una dintre versiunile kia ceed, …altfel ar fi stiut.
Ba am condus-o! Ca să fii convins, ai nevoie de argumente mai solide de atât!
A existat un lot de masini, caroserie cu facelift, dotat cu motorul vechi pe benzina 1.4l 109cp.
Ca posesor a unei masini din acest lot imi permit sa validez acest articol.
Impresii dupa 6 luni in care am condus-o (5000km parcursi):
– inceata in treptele 1 si 2, mai zvelta in treptele superioare;
– consum mare in oras (9,5 l/100km este o aproximare corecta pt Bucuresti – se mai poate reduce daca ai rabdare la pornire);
– 5-6 l/100km afara (are performante bune la turatii mari, daca vrei sa fortezi consumul creste insa valorile se mentin in limite rezonabile);
– interior ergonomic (scaune,volan, instrumente de bord…), foarte spatios pt clasa ei;
– suspensia este destul de rigida, evitati gropile pe cat posibil;
– nu va pot da inca informatii despre costurile reviziiei.
Pana acum sunt multumit. Ramane de vazut daca isi va merita banii.
Sunt detinatoarea unei masini Kia C’eed de 3 ani. Este o varianta diesel 1.600 cmc si 115 CP. Din punctul meu de vedere nu a fost chiar ieftina masina la momentul achizitiei. Cu suma respectiva puteam cumpara lejer o masina germana noua din clasa ei, poate nu cu aceeasi putere a motorului. Ma declar insa multumita de alegerea pe care am facut-o. Intr-adevar pretul reviziilor mi s-a parut cam mare intre 580 si 620 lei. Probleme nu am avut cu ea in acesti 3 ani.
coreeni si-au facut norma cu hyundai i30 si ceed le-au ieftinit si vindut in draci , acum urmeaza sa produca masini premium deja la hyundai au lansat in sua hyundai genesis care l-au promovat si in filmul INCEPTION. TIRIAC a spus odata ca coreeni vor deveni printre cei mai mari constructori auto ai lumii asa au fost si japonezii odata, priviti cu scepticism si deja cu toyota sunt nr 1 in lume .Noi cu ce ne mindrim ?
Te apuca rasul cata reclama gratuita se face pentru Toyota , care este poate pe locul 10 din lume nu 1 . De vandut vand multi , statisticile sunt toate mincinoase mai ales cand este vorba de Toyota .
Care sunt chiar masini de trei parale , scumpe , fara turbo , puturoase s.a.m.d .
Cand nemtii si Francezii faceau masini japonezii faceau ricse …
Japo se pricep numai la furat tehnologie de pe la toti …
Celebrul lor VVTi a fost de mult inventat si folosit de Ford ultima oara pe Puma .
George nu postezi si pe youtube plimbarea cu ceedul?! eu unul tocmai mi-am comandat un pro’ceed 1,6i (vroiam o masina noua cupe) si era varianta optima (meganul cupe ma ajungea cam cu 1500E mai mult) intr-adevar raport calitate-pret f greu de batut (sa numai spun ca incepand cu 2011 acest motor vine cu cutie 6+1) toti vrem astfel de cutii mai nou ptr economie la drum lung nu-i asa!? Salutare la toata lumea! :)
@cristi – nu am filmat atunci masina. Poate o sa refac testul cu video.
Salut George,
Scriu aici pt ca nu am vazut un review pt modelul de care sunt interesat si am hotarat ca daca tot e vorba de Kia sa scriu aici.
Pe cand un test cu Kia Rio model 2012? Tot motorul de 1.4 si 109 cai?
Mersi,
Andrei
Salut si toata stima pentru ceea ce faci!
Un video cu ceed cand o sa avem si noi?
ce zici de kia optima ? cum ti se pare
george* vezi ca a fost postat testul cu i40 pe YT… sunt aceeasi Marie cu exact aceeasi palarie!
@cristi – poate te referi la i30…
Nu ma refer la i40… in replica la comentariul cu Optima, i40 este versiunea hyundai… sau nu e asa!? ambele masini au acelasi 1,7CRDi de 136CP
Salut George, ce parere ai de noul cee’d? Crezi ca e mai bun decat un opel astra, hyundai i30, sau chiar vw golf? Desi golful e mai scump decat ceed si la noile motoare 1.2 tsi au existat diverse probleme.
La un ceed SW cu motor de 1,4l; 109CP, un cosum urban de 9,5l/100km(fara AC) nu este cam mare ,fata de 8l cum dau specificatiile tehnice ?
Masina are 45000Km la bord si pana acum nu consuma mai mult de 8-8,2l in oras.!! Care sa fie cauza ?
Sunt posesor de Ceed de cinci anisori. Am avut diverse accicente cu ea dar reprezentanta / serviceul din Craiova le-a remediat impecabil. La reprezentanta a fost o promotie cu puncte castigate in functie de costul reparatiei asa ca ultima mea revizie a costa aproape 0 ron. Ce mai spuneti de asta.. in medie reviziile au fost de 500 ron (neluand in calcul pe ultima) cu piesele lor.
Din propria experienta masina nu e pentru Romania ci pt o tara civilizata cum este Grecia, Germania, Austria etc. unde au drumuri asfaltate bune, nu sunt bizoni in trafic si nici in locurile de parcare…
Sa stii ca exista si FL. cu 109CP. Am 2 in firma una cu 109CP cealalta cu 90.