Categorie: Auto

Am condus Kia Ceed 2010

ceed

Nu excelează la nici un capitol dar rezolvă onorabil tot ce ai putea avea nevoie de la o compactă. Varianta de 1.400 cmc benzină și 109 cai putere pe care am condus-o nu m-a dezamăgit, deși mă așteptam să se urnească greu din cauza cuplului timid. Ambreiajul puțin cam sus pentru gustul meu, iar accelerația jos au necesitat o tură de acomodare după care ne-am înțeles de minune. Ceed se mișcă foarte bine în oraș cu reprize bunicele ale cutiei de viteze cu 5 rapoarte, deși pe primele două trepte am simțit nevoia să le sprintez rapid ca să ajung într-o a treia suficient de agilă și elastică.

După un weekend la bord, nu aș mai simți nevoia unui motor mai mare, de dragul economiei la prețul de nou și al consumului ceva mai mic, deși varianta condusă de mine pe distanțe scurte în București a consumat cam 9,5l/100km.

Interiorul decent, bineînțeles complet din plastic, dar unul de bună calitate. Unele butoane ar merita însă câțiva cenți în plus pe linia de fabricație. Oricum, planșa de bord se prezintă onorabil, nu ca o colecție de elemente de la alte modele și mărci cum am mai văzut în zona mașinilor accesibile.

Confortul la drum mi se pare ok cu o toleranță medie la denivelări, fără zgomote ciudate și o insonorizare de calitate bună.

O mașină corectă la un preț corect. Definiția pe scurt a mașinii care ține prin vânzări pe linia de plutire importatorul de la noi. Pe segmentul ei mi se pare o opțiune excelentă bineînțeles din punct de vedere al raportului preț/calitate. Nu va întoarce nimeni capul după tine într-un Ceed, însă vei ști că ai cheltuit cu cap.

Sfatul meu ar fi să alegi modelul în două uși dacă ești tânăr pentru că arată excelent, însă nu îl împopoțona cu linii și spoilere ciudate cum am mai văzut pe unii entuziaști.

Resurse: http://www.kia.ro/ro/showroom/ceed_fl/ – site-ul importatorului foarte bine organizat cu informații detaliate, poze și prețuri.