Categorie: Gadget

Voi, aici, schimbați lumea contra-cronometru!

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Acest lucru l-am spus celor prezenți la Cluj pentru hackatonul Challenge Accepted! Iar ce am văzut acolo mi-a reamintit de ce fac ceea ce fac.

Faptul că mă urmăriți și mă citiți atât de mulți îmi permite să vă reamintesc că programarea înseamnă un viitor asigurat pentru cei mici. Cel puțin vreo 50 de ani de acum încolo până când roboții vor învăța să programeze și să se dezvolte singuri. Poate eu nu voi prinde acele momente însă sunt sigur că cei mici vor avea această șansă.

Așadar, la Cluj s-au strâns 80 de IT-iști pe durata a 48 de ore de codare. Așa se întâmplă și în centrele de educare și programare din afară, ba chiar am văzu hackaton-uri și mai lungi de atât. Toți cei 80 de IT-iști au fost supravegheați și îndrumați de 16 mentori cu experiență iar cele zece teme propuse s-au transformat deja în proiecte pilot. Trei dintre ele vor merge mai departe pentru că da, este o competiție până la urmă.

Locul I a fost ocupat de echipa ”BrainGate” cu proiectul propus de Institutul RoNEURO, Centru de Cercetare și Diagnostic al Bolilor Neurologice, care presupune localizarea privirii și a mișcărilor fiecărui glob ocular în raport cu capul, precum si dilataţia pupilei pacienților, în vederea descoperirii din timp a unor afecțiuni neurologice grave, precum demența sau Alzheimer-ul. Această tehnică de investigație are o utilitate tot mai mare în cercetarea medicală, în special în domeniile psihologiei, neurologiei și psihiatriei.

Locul II a revenit echipei ”7Code”, cu un proiect al Transylvania College. Provocarea a constat în crearea unei aplicații pentru comunitățile școlare, care ar urma să pună la dispoziția elevilor o modalitate de a interacționa strict pe probleme cu care se confruntă în cadrul procesului de învățare, solicitând și acordând ajutor reciproc. Astfel, elevii se vor familiariza cu tehnologia , vor învăța să o utilizeze în scopul creșterii personale, le va facilita crearea de relații constructive și dezvoltarea calităților de mentori și lideri. Întregul proces de inter-relaționare între elevi ar urma să fie monitorizat de către un profesor desemnat pe topic, care poate oricând furniza feedback.

Locul III și l-au adjudecat membrii echipei ”Magic Team”, cu proiectul MagicBOX – prezentat de Melania Medeleanu, din partea echipei MagiCAMP. Prin conceptul MagicBOX se trimit, lunar, pachete cu alimente sau haine spre mai bine de 100 de familii din toată țara. Valoarea unui colet este de circa 200 de lei, iar simpla expediere a acestuia e adesea costisitoare (de la Bucuresti la Gura Humorului de pildă, se ridică la 150 de lei). Provocarea este de a găsi oameni – ”adoptatori ai coletelor”, care își asumă să cumpere produsele din pachete și să se asigure că ele ajung la beneficiari, inclusiv prin rețeaua de voluntari, care ajută în proiect. Prin aplicația gândită la Challenge Accepted, cei care adoptă un pachet și cumpără produsele necesare pot accesa voluntarii aflați la maxim 100 km distanță de beneficiar.

Tehnologia se dezvoltă într-un mod accelerat iar faptul că acum 25 de ani abia învăța toată planeta că poate comunica oricând și cu oricine, acum internetul stă la baza tuturor activităților umane. Da, este prima factură pe care o vei plăti chiar dacă ai restanțe în alte părți. Pur și simplu nu poți trăi deconectat, decât dacă îți dorești foarte mult acest lucru.

Despre Școala Informală de IT am mai vorbit aici iar scopul ei ca lider în sectorul educației informale este ”să inspire să învețe să motiveze și să mentoreze următoarea generație de specialiști IT”. Este ceea ce spun ei și sunt perfect de acord cu această afirmație iar cei 2500 de cursanți de până acum au confirmat acest lucru.

Apropo, au centre de educare în București, Cluj-Napoca, Iași, Timișoara, Brașov și Craiova. Așadar dacă ai noroc să fii din aceste orașe îți va fi mult mai simplu să îi contactezi.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.