VLOG – Cum să mergi la consum!

Știu deja ce vrei să spui, mașinile noi oricum consumă puțin. Așa este, însă sfaturile pe care ți le dau se aplică și pentru o mașină de acum 20 de ani, chiar dacă testul meu a fost realizat pe noul Golf 7 TSI din 2017. Cu motor pe benzină de 1.4 de 150 de cai putere. Principiul este exact același.

Am avut de făcut un drum până la Bacău și înapoi, eu și Ionuț, și ne-am distrat. L-am lăsat pe el să conducă prima jumătate și a recunoscut că i-a plăcut prea mult atitudinea sportivă a mașinii așa că nu s-a putut abține să apese puțin mai mult aceelerația. E drept, a condus ziua, a fost mai aglomerat, a fost destul de cald afară și a mers mai mult aerul condiționat. În plus, am fost doi în mașină, adică 90 de kilograme în plus. Chiar și așa, știu că putea obține mai puțin de 7 litri la sută. Dar nu consumul a fost miza de la prânz ci să ajungem la ora exactă la fabrică.

Eu m-am întors singur în București, am ajuns după miezul nopții dar am ținut cont de câteva reguli esențiale. Nu am depășit deloc viteza legală și am încercat să anticipez ce face a treia sau a patra mașină din fața mea. Așa nu am avut nevoie să frânez decât atunci când mai întâlneam o căruță. Acesta este secretul, cât mai puține frâne egal cât mai puține momente în care ești nevoit să accelerezi. Cu cât mergi mai constant, cu atât mașina consumă mai puțin.

Urmărește experiența noastră în clipul de mai jos, desigur, un rezumat al acesteia. Presupun că nu ar sta nimeni să mă urmărească timp de 7 ore, nu?

Ultimele articole

Articole recomandate

210 Comments

  1. problema cu felul asta de condus este ca tre sa te omori psihic putin ca sa stai sa fii atent la cate „x” masini in fata ca sa iti vizualizezi conduita atat de mult, per total oricum dieselul o sa iasa mereu mai bine, benzinarele vor ajunge la acest consum doar cu mult mai mult chin pentru sofer si probabil si ceva „coasting” pe ici pe colo.

  2. Salutare !! Vreau sa stiu te rog care este numele piesei de pe fundalul acestu video. Vreau sa fac un remix :D Am urmarit cu mare placere acest video. Bun vlog !! Felicitari !

  3. Cu GPL iesi mai ieftin decat un diesel oriunde si oricand, acum multi vor stramba din nas cand vor auzi de GPL dar lasam oamenii cu minte incuiata sa creada ca GPL-ul strica motorul, a mea din 98 a mers doar pe GPL , are aprox 0,5M km si merge perfect… dar na… GPL-ul strica motorul dupa unii… Diesel-ul este ok, consum mic, demaraj bun de la turatie mica etc etc dar cum incepi sa-l conduci sportiv capeti un consum ceva de speriat, de exemplu, echivalentul in putere diesel-benzinar 1.9td vs 2.0i , benzinarul cu GPL , mers econom 9% sportiv 12% (mai mult n-am reusit sa scot decat in oras) , dieselul mers econom 6% , sportiv deja trec de 10 si unde-i mai ok la bani ?
    Treaba cu mersul subturat, mie sub 2000 rpm=subturat, nu-mi place sa chinui un motor la o turatie nici prea joasa si nici prea mare , la turatie joasa nu ai ungere buna, la turatie mare ai uzura mai mare, stiu oameni ce merg subturat , le bate motorul ceva de speriat… asa de necaz mergi la consum dar nu-i a buna, iti iei benzinar turbo sa nu folosesti nici 40% din puterea motorului…

  4. George, un diesel merge in cruise la drum intins cu AFR intre 30 si 100. Un benzinar la peste 16 ii topesti pistoanele si/sau turbina. Intr-adevar, din accelerari consumurile se apropie, insa nu incape comparatie.

  5. Salut! Am achizitionat noul passat 2017 cu motor 1.4 tsi 150 cai, crezi ca pot ajunge la un consum ca a golfului incercat de tine? Se mai micsoreaza consumul dupa primii chilometri ?

  6. Salut
    Interesant clipul si util.
    Am reusit sa scot pe DN1 Ploiesti – Bucuresti cu un Astra H 1.7 diesel de 101 cp un consum de 2.9.
    A fost ciudat, nu mai merg asa niciodata, dar e o experienta. Nu am dat a 5 a niciodata pentru ca imi crestea consumul.

  7. Ai uitat sa mentionezi esentialul: Ai folosit „Cruise Control” si fara acesta nu se poate obtine economia pe care ai obtinut-o.
    Inca ceva ce tine de „aquired wisdom” ; Daca nu te bucuri de placerea de a conduce si nu te simti ca la Disneyland in masina-indiferent cat consuma- inseamna ca nu ai inteles ca traim doar o singura data si merita sa platim in plus pt, a ne simti ca n-am murit inca. Apreciez ca urmaresti „Last week tonight” desi tematica este mai mult una locala Americii. Am un tip pt.tine

  8. Acest „Tip” este: daca tot mergi incet „La Consum” pune telefonul in bord in fata vitezometrolui de care oricum nu ai nevoie, pe un „multipurpose grip liner” ca sa nu alunece, conecteaza sunetul la blue-tooth_ul masinii si astfel vei fi la curent cu ultimile videouri iar un drum „la consum” va fi si unul entertaining.

  9. Eu am scos un consum la 1.6 tdi de 105 cp, skoda octavia 3 in stil economic ( evitat pedala de frana si mers cat mai mult in treapta de viteza fara sa apas acceleratia, apasam atunci cand aveam nevoie pt. avant) am reusit la o viteza constanta de 85 km/h un consum de 3.2 % si sportiv, cam 5.3%-5.4%.

  10. Nu sunt deloc de acord cu consumul mic ;te rog experimentul sa-l faci ziua nu noaptea deci ar fi trebuit sa dormi noaptea la Bacau si sa pleci la aceeasi ora din Bacau cum ati placat din bucuresti si apoi sa-mi spui consumul real ; e normal ca noaptea soseau e mai libera ca ziu si o scoata aproape toti noaptaea un consum mic fata de ziua

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.