VLOG – Cum să mergi la consum!

Știu deja ce vrei să spui, mașinile noi oricum consumă puțin. Așa este, însă sfaturile pe care ți le dau se aplică și pentru o mașină de acum 20 de ani, chiar dacă testul meu a fost realizat pe noul Golf 7 TSI din 2017. Cu motor pe benzină de 1.4 de 150 de cai putere. Principiul este exact același.

Am avut de făcut un drum până la Bacău și înapoi, eu și Ionuț, și ne-am distrat. L-am lăsat pe el să conducă prima jumătate și a recunoscut că i-a plăcut prea mult atitudinea sportivă a mașinii așa că nu s-a putut abține să apese puțin mai mult aceelerația. E drept, a condus ziua, a fost mai aglomerat, a fost destul de cald afară și a mers mai mult aerul condiționat. În plus, am fost doi în mașină, adică 90 de kilograme în plus. Chiar și așa, știu că putea obține mai puțin de 7 litri la sută. Dar nu consumul a fost miza de la prânz ci să ajungem la ora exactă la fabrică.

Eu m-am întors singur în București, am ajuns după miezul nopții dar am ținut cont de câteva reguli esențiale. Nu am depășit deloc viteza legală și am încercat să anticipez ce face a treia sau a patra mașină din fața mea. Așa nu am avut nevoie să frânez decât atunci când mai întâlneam o căruță. Acesta este secretul, cât mai puține frâne egal cât mai puține momente în care ești nevoit să accelerezi. Cu cât mergi mai constant, cu atât mașina consumă mai puțin.

Urmărește experiența noastră în clipul de mai jos, desigur, un rezumat al acesteia. Presupun că nu ar sta nimeni să mă urmărească timp de 7 ore, nu?

Ultimele articole

Articole recomandate

210 Comments

  1. Interesant, dar ar trebui sa ne zici ceva si despre viteza medie in cele doua cazuri.
    Pe viitor incearca sa filmezi bordul cu media de consum si viteza medie, are cea mai mare relevanta ;)

  2. Mulțumim pentru clip. E chiar educativ pentru mulţi dintre noi. Pe drumul de întoarcere ai arătat avantajele condusului responsabil, chiar dacă ai condus solo, fără compania familiei. La fel îmi conduc şi eu (+soţia + 2 copii + portbagajul plin) Nissanul Primera P12 1.6 vvt-i Grecia-Romania (646 km) respectând viteza legală (mai ales în Bulgaria:) şi scot un 5,8 cu tot cu cele cca 3 ore dintre Ruse şi Bucureşti. Poate în curând niște review-uri la noua generaţie Hyundai Elantra şi i 40 ?

  3. Foarte frumoasă demonstraţia si superb acel Golf. Am şi eu un Golf mai vechi cu motor Diesel 1.9 TDI 131hp şi la drum întins, cu mers econom scot şi eu intre 4.0 si 4.5L. Eram sceptic în legatură cu motoarele pe benzină, dar tocmai ai demonstrat ca dacă se vrea se poate, totul ţine de stilul de mers. :)

    Ar fi mişto sa mai faci astfel de VLOG-uri şi cu alte maşini.

  4. Salut George,
    Daca iti mai amintesti cum erau luminile LED la Ford Mondeo comparabil cu cele de pe acest Golf, care e parerea ta generala, ce minusuri au unul fata de celalalt?

  5. Si inca 1 lucru foarte important: daca la dus ati mers prin Tg Ocna, ati trecut prin Magura ceea ce inseamna urcare si un traseu sinusoidal.
    Aceasta comparatie nu este relevanta.
    Nu se compara Bacau – Bucuresti pe E85 cu un drum prin Tg. Ocna.

  6. Salut! O singura observatie: la diesel daca il tii subturat ai mari sanse sa iti bati joc de EGR, mai ales din cauza calitatii motorinei mioritice. In rest, foarte interesant vlogul, sper ca vei mai face si altele!

  7. Cand conduci econom ,mai scoti din viteza si mergi pe relanti,de exemplu la o vale ? Si ce impact are asupra motorului ? ( e bine sau nu ?)

  8. Eu am un golf 4 1.4 si la drum lung tot ceva de genul conduc si cam acelasi consum scot.Si incerc sa fac acelasi lucru si prin oras si trebuie sa recunosc ca este destul de economic.Am prieteni cu acelasi motor si zic ca nu au reusit sa scoata sub 9l/100km iar eu cu 6 maxim 7.

  9. Mi-a placut mult acest volg! Al meu Golf 7 din 2015 cu motor de 1,6 TDI 105CP de la Brasov (Rasnov) la Constanta (Venus) scoate un consum de 5,5 noaptea, daca parcurgi drumul in ~5 ore, cu aerul conditionat lasat pe automat.. La fel scoate si ziua, fiind 28 de grade afara. Stilul de condus e cam evident dupa durata totala a parcurgerii drumului. Pe autostrada nu am mers sub ~130km/h, in rest stilul de condus a fost relativ neutru spre sportiv.. Mai ales pe portiunile cu serpentine. Oricum, parca incep sa regret asa putin ca am luat acest 1,6 TDI in detrimentul unui 1,4 TSI… Adica e evident ca daca vrei, poti scoate un consum mic si cu un motor pe benzina, dar cum am avut inainte de acest Golf, un Golf 5 cu motor de 1,9 TDI care scotea cam tot acelasi consum, parca nu m-am ‘indurat’ sa imi iau un benzinar, desi m-as fi bucurat de acelasi cuplu de 250Nm si chiar mai mult, de 150CP… Chit ca, era un pic mai scump, se dovedeste ca ar fi fost o afacere mai buna… Se cam apropie sfarsitul Diesel-urilor pe masinile mici, se pare… Pacat ca masinile electrice sunt astronomic de scumpe pentru noi, romanii… Mi-ar place la nebunie sa fac 100km cu 7 lei… Motoarele electrice bune (cum sunt cele de la Tesla) sunt mult superioare motoarelor cu ardere interna… Autonomie de 400-500km si consum de cativa lei… Un vis frumos!

  10. Salut, am o rugaminte/intrebare…
    Folie protectie vopsea ai pune pe masina? Ai cunostinte in domeniu? Astept cu interes parerea ta. Multumesc

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.