Românul şi telefonul

Primii trei operatori locali de telefonie mobilă aveau, la finele anului 2007, un portofoliul de 22,236 milioane de clienţi, în creştere cu 30,9% faţă de anul precedent, depăşind astfel populaţia României, de 21,565 milioane de locuitori la 1 ianuarie 2007. Erau numai 17,419 milioane de clienţi la finele anului 2006.

Cea mai mare creştere a fost consemnată de Cosmote România – 2,386 milioane de clienţi, cu 194% mai mult faţă de 2006, urmată de Orange România – 1,77 milioane de utilizatori (+22% faţă de 2006) şi Vodafone România – 1,09 milioane de clienţi (+14% faţă de 2006).

 Gradul de penetrare a telefoniei mobile a ajuns aşadar la peste 100% şi ar trebui să transforme serviciul într-unul de masă nu doar prin apetenţa noastră, a abonaţilor către astfel de servicii, ci şi prin tarife tot mai scăzute. Faptul că cei de la Cosmote cresc, dovedeşte că de acum există loc de creştere pe piaţă numai către segmentul de clienţi cu bani puţini, dar cu nevoi crescute de a vorbi la telefon. Exista oameni care au deja 2,3 sau 4 telefoane mobile permanent în buzunar.

Aştept cu interes de acum primele planuri tarifare cu preţuri la jumătate şi apoi abonamentele cu convorbiri nelimitate pe la 30 de euro, cam cum se întâmplă de mult timp în SUA. Deasemenea aştept să îşi facă puţin curaj şi să lanseze abonamente de internet 3G cu trafic nelimitat la preţuri decente. Cele de acum sunt glume.

Ultimele articole

Articole recomandate

4 Comments

  1. Chestia care ma roade pe mine de foarte multa vreme este:
    Care este pretul / luna pe care-l da cosmote pentru mesh-ul de pe cocor.
    O sa exasperez daca nu aflu. Ma roade rau.

  2. pe de o parte parem a fi pe drumul cel bun. acum sunt optiuni de convorbiri nelimilate la cativa euro pe cosmote de exemplu, ce-i drept limitat la 3 numere in retea. apoi e oferta romtelecom pt retele fixe limitata orar (seara) dar tot fara limita de minute.
    in acelasi timp, cosmote au raportat pe anul trecut 120 mil eur pierderi si venituri de 155 mil. nu pare a le merge prea bine cu ofertele astea extravagante ale lor

  3. Nu stiu cat de bine le merge celor de la Cosmote dar prea s-au bazat pe ofertele la cartelele reincarcabile cu mii si apoi sute de minute. Eu stiu multi oameni care dupa ce a expirat oferta cu mii de minute au renuntat si ei la cartele.
    Acum ceva timp am uitat PIN-ul la cartela mea Cosmote. Nu mi-am batut capul prea mult si am mers si mi-am luat alta.
    In felul acesta Cosmote a avut (si inca mai are) clienti provizorii pe care i-a pierdut si risca sa ii piarda si pe viitor.
    Ma intreb daca eu si ceilalti care au renuntat la cartele intram in statisticile de mai sus…

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.