Golf VI, aşa şi?

În goana lansărilor de modele noi la intervale din ce în ce mai scurte, pentru a menţine atenţia ridicată din partea clienţilor şi în încercarea de a transforma achiziţia unei maşini într-o modă afectată de liniile sau culorile momentului, Volkswagen aruncă pe piaţă Golf 6. Asta spre disperarea proprietarilor de Golf 5 care de acum pierd cel puţin 20% din preţul de nou la revânzare. Aşa se întâmplă când se schimbă modelul. O ştiu foarte bine şi proprietarii de Audi A4 care a fost schimbat şi prespălat deja de trei ori în ultimii ani.

Dar să revenim la Golf, O maşină despre care spun ei că este cel mai bun Golf de până acum. Daţi-mi voie să am îndoieli. În primul rând că nu avem de-a face decât cu un facelift, adică o versiune cosmetizată uşor la exterior. Platforma tehnică este în mare parte aceiaşi cu unele mici îmbunătăţiri, dar nu în părţile esenţiale. Adică avem aceiaşi caroserie, direcţie, frâne, transmisie. La exterior, farurile preiau liniile de la Passat şi Passat CC, ceva modificări pe la bare, spoilere, stopuri şi… cam atât. La interioare VW dezamăgeşte constant de ceva timp cu o lipsă de imaginaţie crasă. Aceiaşi senzaţie de plastic şi butoane negre o poţi simţi într-un VW de la Polo, Eos, Golf, Passat şi până la noul Scirocco. M-aş aştepta la ceva nou, diferit, special în fiecare model, că doar de aceea au şi preţuri diferite. Maşina va avea însă un succes sigur, nu doar pentru că are pe grila o emblemă rotundă cu trei V-uri ci şi datorită motoarelor îmbunătăţite şi cutiei automate DSG.

Cea de-a şasea generaţie a modelului Golf face în sfârşit trecerea la sistemul de injecţie Common-Rail pentru motoarele diesel, iar pentru pasionaţii de benzinare, vin pe Golf sistemele TSI care reduc consumul de carburant până la 28 de procente. Sistemul Common-Rail va reduce în sfârşit zgomotul de tractor pe care îl fac TDI-urile chiar şi în variantele PD, de generaţie trecută, forţate la peste 100CP unde deveneau zgomotoase şi setoase de ulei – cam 1 litru/10.000 km. Aceiaşi tehnologie promite un motor mai elastic, care poate rula fără trepidaţii pe o plajă de turaţii mare, chestiune utilă în oraş, mai ales pentru cutiile manuale.

Vor fi disponibile propulsoare TDI cu o putere cuprinsă între 90 CP şi 170 CP.  La lansarea pe piaţa din România, Volkswagen va comercializa modelul Golf cu două propulsoare TDI de 2,0 litri, care vor dezvolta 110 CP şi 140 CP. Noile motoare TDI se remarcă prin performanţe deosebite în ceea ce priveşte reducerea consumului. Motorul diesel de 110 CP se mulţumeşte cu numai 4,5 litri de carburant (119 g/km CO2) – ceea ce înseamnă o reducere a consumului cu 0,6 litri. Chiar şi versiunea de 140 CP are nevoie de numai 4,9 litri de motorină la 100 kilometri (129 g/km CO2), ceea ce înseamnă tot o scădere cu 0,6 litri.

Pe cutiile DSG, adică automate cu şase viteze, confortul va fi maxim, iar consumul decent. DSG-urile sunt transmisii atât de bune încât au fost deja produse în peste un milion de bucăţi. Principiul lor de funcţionare este ingenios şi foarte util. În interior sunt de fapt două cutii de viteze care lucrează alternativ. Când prima cutie cuplează treapta unu, ce-a de-a doua cutie este deja ambreiată într-a doua. Aşadar schimbul dintr-o treaptă în alta se face aproape insesizabil şi cu un randament onorabil.

Motoarele TSI, adică turbo-compresate, mai pe româneşte nişte motoare mici – de 1,4 litri, forţate cu un compresor pentru turaţii scăzute şi turbină pentru turaţii mai mari nu promit însă fiabilitatea legendară Volkswagen. Orice motor mic, supra-turat şi forţat nu poate duce o viaţă foarte lungă. Deja VW dă rateuri la motoare, iar vechiul 1.4 benzină 8 valve avea pe multe Golf-uri 5 probleme serioase, cum ar fi trepidaţii şi erori care au dus la schimbarea multora dintre maşinile vândute cu această motorizare.

Gama propulsoarelor pe benzină disponibile la momentul lansării pe piaţa românească va include patru variante: 80 CP, 102 CP, 122 CP şi 160 CP.

Începând cu o putere de 122 CP vor fi disponibile şi motoare TSI cu supraalimentare cu compresor şi / sau turbocompresor.

Motorizarea de bază, cu 80 CP înregistrează un consum de numai 6,4 litri benzină la 100 km (149 g/km CO2) – ceea ce înseamnă o scădere cu 0,5 litri în comparaţie cu modelul anterior.

Motoarele TSI vin: cu 122 CP, iar noul Golf 1.4 TSI consumă numai 6,2 litri (144 g/km CO2), ceea ce înseamnă o reducere a consumului de 0,1 litri. Uau!

Versiunea de top, de 160 CP, a propulsorului 1.4 TSI consumă doar 6,3 litri, în carte. În comparaţie cu propulsorul FSI, de 150 CP, care a fost înlocuit, consumul motorului TSI de 160 CP a scăzut cu 1,6 litri.

Noul Golf va fi disponibil pentru vânzare, pe piaţa din România, din luna octombrie.

Mai multe despre Golf 6, pe site-ul ProMotor.

Ultimele articole

Articole recomandate

36 Comments

  1. Buna seara,
    George vreau sa te felicit pentru tot ceea ce faci in general te urmaresc cu placere si apreciez mult sfaturile si parerile extrem de realiste care le transmiti.
    Vreau sa iti cer si euo parere as dori sa imi achizitionez o masina si optez intre vw golf 5 variant si renault megane sedane modelul 2004-2008 la golf 2007-2009 pe benzina.
    Ce mi-ai recomanda?

  2. Salut George, as vrea si eu sa cumpar un golf 6 sau o skoda octavi II, dupa anul 2010. Cu cele aduse de dincolo mi-e cam frica … mai ales ca nu sunt foarte cunoscator in domeniu. Bugetul este undeva la 7-8 mii de euro. Imi poti da un sfat te rog, sau vreun parc auto din Germania care sa fie serios si unde pot urmari ofertele ? Mersi frumos

  3. Salut,George, doresc sa achizitionez si eu un golf 6 si sunt nehotarat intre modelele 1.4 tsi 122cp, 1.6 tdi si 2.0 tdi….vreau ceva putere pentru depasiri si sa nu urle asa tare la turatii mai mari…ceva sugestii?

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.