Cum stabilesc norma de poluare a maşinii

Sunt trei metode simple ca să stabilesti norma de poluare a masinii.

1. Când maşina este cumpărată din ţară vă uitaţi pe talon sau cartea de identitate la numărul de omologare. În coadă se specifică norma de poluare. În cazul nostru EURO 4.

Când nu vedeţi un E şi o cifră vă uitaţi pe tabelul acesta:

Dacă maşina este achiziţionată din străinătate, ea va avea înscrisă în talon şi/sau cartea de identitate norma de poluare. Aceasta înscriere a fost introdusă progresiv de prin 2000 încoace, iar acum apare în toate ţările UE. Pentru că pe noi ne interesează mai mult Germania, iată unde trebuie să ne uităm.

În primele două poze vedeţi o rubrică cu o înscriere „SCHADSTOFFARM EURO2” sau „SCHADSTOFFARM EURO3”. Adică tipul de catalizator de tip EURO. În a treia poză apare „SCHADSTOFFARM D3”. Aici apare bătaia de cap. D2, D3 sau D4 sunt normele germane echivalente pentru norma EURO şi au fost folosite până prin 2004 însă nu se suprapun întodeauna. Adică acest D3 are şanse mari să nu fie un EURO3.

2. În acest caz dăm fuga la pagina de internet a Registrului Auto Român care ne oferă un tabel complet pe mărci şi modele cu seriile de şasiu ale modelelor EURO3. Luaţi de citiţi de aici.

Lista autoturismelor care corespund normelor de poluare EURO 3

Dacă nici metoda asta nu a dat roade aveţi o altă soluţie. O cerere către Registrul Auto Român care vă va oferi un răspuns oficial, utilizabil inclusiv la calculul taxei de prima înmatriculare. Ideea este că ei pot cere de la producător documentele de omologare şi pot stabili clasa de poluare chiar şi dacă nu este înscrisă în documentele cu care a venit autovehiculul.

Modelul cererii de consultanta

3. Dacă toate acestea nu au reuşit mai există o ultimă soluţie. Însă ustură. Se numeşte „testul dinamic” şi presupune testarea maşinii timp de câteva ore de către inginerii RAR care vor stabilii cu echipamente speciale emisiile autovehiculului. Ustură pentru că testul este complex şi costisitor – costă cel puţin 2.200 RON. Din informaţiile mele, verificarea este atât de scrupuloasă încât şansele ca maşina să îţi iasă în clasa de poluare visată sunt extrem de mici, mai ales în cazul maşinilor cu rulaj mare al căror catalizator „a cam trecut prin viaţă”. Mai mult, RAR nu poate efectua mai mult de 6 astfel de testări pe zi. Dacă asta a rămas totuşi ultima soluţie adresaţi-vă cu încredere Registrului Auto Român la:

Telefon informaţii: 021/318.17.30
Fax: 021/318.17.54
Adresă: Calea Grivitei, nr. 391A, sector 1, Bucuresti, cod 010719

Ultimele articole

Articole recomandate

469 Comments

  1. Salutare tuturor,

    Domnule George,

    In primul rand felicitari pentru acest site si la mai multe realizari in viitor.
    In al doilea rand vreau sa va intreb daca sunt postate si informatii despre noul permis european si toate informatiile despre cum trebuie sa arate el in realitate,aici ma refer la imagine de pe el care este jalnica si costisitoare,este alb negru avand in vedere ca ea se face color oare de ce?
    Si in al treilea rand a-s vrea sa stiu daca se poate de ce mai facem ITP-ul o data la doi ani cand anual platim acea taxa numita impozit auto.

    Multumesc o zi buna.

  2. Domnule Buhnici,
    De curand am achizitionat un mercedes a 160 benzina an fabricatie 12 09 2001,iar in brief-uri scrie clar EURO 4 cat si 62 la schlussel-nr dar la RAR masina mi-a iesit euro 3, noxele ca in brief 172 g. Nu mai inteleg nimic taxa in cazul acesta mi s-a triplat ce sa fac? rog sfaturi ,ajutor. Sa fie o greseala , o eroare umana s-a mai intamplat si altora?
    Multimesc.

  3. Buna ziua.
    Poate sa imi spuna cineva daca acest RENAULT FLUENCE 1.5DCI/78Kw(105CP),tipul Z/LZBB/LZBB06/FLUENCE, nr. de omologare AARE2L1911WA9E4/2010, nr. de identificare VF1LZBB0643163663 are filtru de particule el fiind Euro 4.
    In cartea de identitate in stanga jos scrie urmatoarele:CO2:119g/Km; e2*2001/116*0373*08 si anvelopa.Atat.Doresc sa o achizitionez si dealerul(agentul de vanzari)de masini spune ca trebuie sa aibe,ca are CO2 119g/Km,dar o persoana care are posibilitatea sa verifice nr. de omologare spune ca nu are filtru de particule.Sincer nu stiu ce sa cred :wacko: .Ma poate ajuta cineva referitor la informatiile care le-am postat mai sus?
    Va multumesc.
    Stima.

  4. SALUT.detin un ford fiesta recent adus din germania,1.25 Zetec-S/Duratec DOHC EFI(75PS),schlussel nummern este 010232…asta ce euro sa fie?

  5. buna ziua am si eu un mercedes e200 kompresor din 10.08.2004 cu un motor de 1986 benzina , 128.000 km reali , numere spania, am neplacuta placere de a ma confrunta cu o mare problema. am fost la rar sa fac cartea de identitate a masinii pt a o inmatricula , iar registrul auto roman a trecut masina euro 3. mentionez ca sunt decat 3 tipuri de motoare din acest an , iar tooate sunt euro 4. ce pot face in momentul asta? va multumesc

  6. daca in briful de germania este trecut CO2 cand faci reareul este posibil sa iti mai calculeze odata si sa iti iasa diferit fata de cel din briful de germania?

  7. A inmatriculat cineva de curand masina din UK?

    Vreau sa stiu ce conteaza la RAR pt masinile de genul, pentru ca ele nu au trecute norma Euro pe undeva, doar CO2.

    Este vorba despre un BMW 320d din 2004, inca nu stiu exact luna, dar o sa revin cu detalii.

    Va multumesc

  8. am achizitionat un vw sharan,din franta anul fabricatiei 1998 tdi,nu gasesc pe carte ce norma de poluare are.E1,E2,E3. va rog sa ma ajutati,va multumesc.

  9. Salut. Vreau sa imi cumpar un Peugeot 307 din Austria si sa il inscriu in tara.Cum pot afla norma Euro inainte sa cumpar Masina? am folosit mai multe calculatoare de taxe dar imi dau diferit si nu mai am incredere.

    Astept parerile voastre,
    multumesc.

  10. Salut George. De curand am cumparat un volkswagen polo din anul 2000,motor 1,4 FSI 16 valve adus din FRANTA COD MOTOR AHW. Poti sa mi spui ce euro este? Multumesc frumos.

  11. sunt (al II-lea) proprietarul unui CIELO
    ce norme de poluare se asociaza unui CIELO 1996?
    pot vinde fara ca (scuzati cacofonia!) cumparatorul sa plateasca taxa de inmatriculare?

  12. buna ziua

    va rog frumos sa ma ajutati. am luat o masina skoda octavia, 1.9 tdi, alh, , stalhx01/fm5, 66kw, din febriuarie 2005

    masina e adusa din spania

    nu stiu cum sa aflu norm de poluare a ei, euro2,3,4, va rog sa ma ajutati

  13. Buna ziua. vreau sa cumpar o masina Skoda Octavia, din februarie 2005, alh 1.9tdi tip 1U, nu stiu ce norma de poluare este. Euro2,3,4 va rog frumos sa ma ajutati.multumesc mult

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.