Cu mașina electrică de la București la Timișoara – VW E-Golf

14724457_1323491434330457_4407449996562290441_n

 

Puștiul de la Kauflandul din Pitești e foarte drastic. Știe probabil că e ultima generație care o să mai simtă vreodată miros de benzină. Ne tot plângem de infrastructura prizelor electrice dar, în mai puțin de doi ani, o să ai una la cel mult 50 de kilometri de casă/apartament. Tot până atunci, multe din autoturismele electrice vor veni cu autonomie de minimum 350 de kilometri.

Am mers cu un Volkswagen E-Golf de la București la Timișoara, într-un raliu al eficienței. Am plecat singur până la Râmnicu Vâlcea, unde m-am întâlnit cu George și am continuat spre Sibiu. Nu e bolidul la care am visat când am auzit ”raliu” dar m-am atașat repede de el. E foarte silențios și deloc greu de condus. Se simte natural, ca oricare alt Golf pe care l-am condus dar cu un pic de greutate. Miza raliului a fost să scoatem cel mai mic consum. George s-a autodepășit. Nu l-am văzut niciodată să guste din viață cu atâta poftă la 60 de kilometri pe oră pe autostradă. Totuși, am ieșit pe primul loc după campionul și amicul Oraan Mărculescu. Felicitări! Ne-a bătut la doar 3 procente dar a fost singur în mașină. Cei de la Renovatio ne-au ajutat cu prizele pe care oricine le poate folosi gratuit, deocamdată, dacă ai o mașină electrică.

În fiecare popas am avut priză Fast-Charge. În mai puțin de 40 de minute am avut bateria încărcată indiferent de câtă energie avea în ea. Durează mai puțin decât orice sesiune de cumpărături pe care o fac eu, chiar și singur. Am avut apoi suficientă autonomie pentru încă 180 de kilometri la un cost de 15,6 lei. Adică vreo 7 lei pentru 100 de kilometri parcurși. Acum compară asta cu banii pe care îi bagi lunar în autoturism.

14753947_1322555621090705_2889281719137598317_o

Altfel, da. Autoturismele electrice sunt scumpe iar ajutorul statului insignifiant. Însă mă gândesc la un scenariu care ar funcționa perfect în viața reală. Multe dintre mașinile pe care le vezi prin trafic aparțin sigur unor flote de multinaționale. Cum e aproape imposibil ca-n București să mergi mai mult de 100 de kilometri pe zi, o electrică poate fi soluția. În plus, sunt mai fiabile și mai ieftine de întreținute. Dispar multe piese în mișcare. Și pun pariu că atunci când va începe producția în masă, vor fi mult mai ieftine decât vehiculele de-acum.  Te las cu acum cu filmul aventurii noastre.

PS: George e ofticat că am mers cu 80km/h pe A1. Eu îi spun doar că-mi place să trăiesc periculos.

Marian Andrei

Ultimele articole

Articole recomandate

62 Comments

  1. Salutare baieti,

    Am urmarit filmarea voastra, super abia astept sa mergem cu masini electrice. Am o mica observatie, fara suparare 10 kilowatts =13.4102209 hp :) :)

  2. salut am o problenă cu LGG3-iul meu adică când dau pe funcţia întoarcere ecran se întoarce foarte greu și când îl așez în picioare și atunci se întoarce foarte greu s-au chiar deloc și când fac poze cu el tot aceași problemă o am cu el și mă ţine și bateria puţin i-am dat restart l-am dat și pe setările din fabrică și tot aceaș problemă o am cu el și nu știu ce să-i fac mă poţi ajuta te rog frumos mulţumesc pentru înţelegere

    • Am citit despre problema aceasta, se pare că o soluție ar fi să îl îmbraci în ceva moale, și să lovești colțurile telefonului de masă. Pare a fi o problemă de hardware și mulți spun că se va rezolva așa. Nu prea tare însă, nu vrei să spargi display-ul, acolo este cel mai sensibil.

  3. Salut George, sti ca o firma Romaneasca a modificat Dacia Logan in masina electrica si ofera 3 versiuni de echipare cu baterii ce au autonomie de 125 km, 250 km si 500 km ?
    Pretul pentru modelul cu 11 Kw si 125 km autonomie e de 15.000 euro iar pentru 500 km bateria are 45 Kw si costa 26.000 euro.
    Eu locuiesc in Spania si am gasit si aici in presa aceasta stire.

  4. Interesante masinile astea electrice, dar daca te grabesti odata, ce faci cu autonomia?
    Sa mergi pe autostrada cu 70-80 km/h si sa te depaseasca toate camionetele, nu mi se pare entuziasmant…

  5. Exact cum era de asteptam, incet dar sigur print curaj producatorii de autoturisme si scot pe piata modele din ce in ce mai atractive si mai performante. Sunt convins ca vom asista in viitorul foarte apropriat la o avalansa de asemenea autoturisme ;)

  6. Majoritatea oamenilor inca nu realizeaza cat de mult se va schimba industria auto in viitor! Eu cand le spun ca in cativa ani masinile cu motoare termice vor parea din alta epoca, imi rad in nas si apoi imi spun ca nu o sa avem noi bani de masini electrice. Daca deschid subiectul masinilor autonome deja intru pe un alt teritoriu in care deja lumea ma crede nebun :))

    • În România sunt practice doar în orașe mici (nu B) sau drumuri scurte ( mers serviciu-Înapoi). Dacă mergi după un copil șa școală, sau după cumpă.rături și apoi o vizită la un prieten? Încă au un range prea mic pentru a fi confortabil:).

  7. Apreciez initiativa voastra si mai ales entuziasmul vostru!

    Cred ca exista deja o solutie mai buna pentru acest Golf, plus inconfortul vostru din timpul calatoriei va fi categoric diminiuat.
    http://www.kreiselelectric.com/en/projects/electric-golf/ , e cel mai bun startup technik din Austria in anul 2016

    Ma intreb de ce e atat de dificil in Romania ca acest trend sa creasca? Si ma refer si la masinile pe hidrogen care sunt inexistente in Romania? de ce?

  8. Marian în ce localități ati alimentat? Toate aveau fast Charge? Din câte am observat nu ati mers pe Craiova, de ce ati evitat acest traseu?

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.