Cu mașina electrică de la București la Timișoara – VW E-Golf

14724457_1323491434330457_4407449996562290441_n

 

Puștiul de la Kauflandul din Pitești e foarte drastic. Știe probabil că e ultima generație care o să mai simtă vreodată miros de benzină. Ne tot plângem de infrastructura prizelor electrice dar, în mai puțin de doi ani, o să ai una la cel mult 50 de kilometri de casă/apartament. Tot până atunci, multe din autoturismele electrice vor veni cu autonomie de minimum 350 de kilometri.

Am mers cu un Volkswagen E-Golf de la București la Timișoara, într-un raliu al eficienței. Am plecat singur până la Râmnicu Vâlcea, unde m-am întâlnit cu George și am continuat spre Sibiu. Nu e bolidul la care am visat când am auzit ”raliu” dar m-am atașat repede de el. E foarte silențios și deloc greu de condus. Se simte natural, ca oricare alt Golf pe care l-am condus dar cu un pic de greutate. Miza raliului a fost să scoatem cel mai mic consum. George s-a autodepășit. Nu l-am văzut niciodată să guste din viață cu atâta poftă la 60 de kilometri pe oră pe autostradă. Totuși, am ieșit pe primul loc după campionul și amicul Oraan Mărculescu. Felicitări! Ne-a bătut la doar 3 procente dar a fost singur în mașină. Cei de la Renovatio ne-au ajutat cu prizele pe care oricine le poate folosi gratuit, deocamdată, dacă ai o mașină electrică.

În fiecare popas am avut priză Fast-Charge. În mai puțin de 40 de minute am avut bateria încărcată indiferent de câtă energie avea în ea. Durează mai puțin decât orice sesiune de cumpărături pe care o fac eu, chiar și singur. Am avut apoi suficientă autonomie pentru încă 180 de kilometri la un cost de 15,6 lei. Adică vreo 7 lei pentru 100 de kilometri parcurși. Acum compară asta cu banii pe care îi bagi lunar în autoturism.

14753947_1322555621090705_2889281719137598317_o

Altfel, da. Autoturismele electrice sunt scumpe iar ajutorul statului insignifiant. Însă mă gândesc la un scenariu care ar funcționa perfect în viața reală. Multe dintre mașinile pe care le vezi prin trafic aparțin sigur unor flote de multinaționale. Cum e aproape imposibil ca-n București să mergi mai mult de 100 de kilometri pe zi, o electrică poate fi soluția. În plus, sunt mai fiabile și mai ieftine de întreținute. Dispar multe piese în mișcare. Și pun pariu că atunci când va începe producția în masă, vor fi mult mai ieftine decât vehiculele de-acum.  Te las cu acum cu filmul aventurii noastre.

PS: George e ofticat că am mers cu 80km/h pe A1. Eu îi spun doar că-mi place să trăiesc periculos.

Marian Andrei

Ultimele articole

Articole recomandate

62 Comments

  1. Daca Romania ar avea siteme de transport modern,sigur nu ar mai trebui sa ne deplasam cu autovehicolulu.9
    In primul rand consumul(indiferent ce este pe curent electric sau conbustibil fosil),si in al doile rand timpul pe care il petreci la iesirea din parcarile supra aglomerate si statul in trafic.
    Masinile electrice in nu sunt cele mai bine gandite,deoarece iarna nu poti porni sistemul de incalzire deoarece creste consumul,precum si vara este la fel doar cu aerul conditionat.
    Produce radiatii deoare motorul electric munceste(si este valabil si pentru telefoane,rotere wireless) si incaz de o sa fie abandonata iar baterile vor fi aruncate in apae sau pe terenuri(cum este cazul deseurilor de plastic,bateri s.a)exista un mod de poluare mai mare a apei.
    O concluzie finala ar fi,sa avem mijloace de transport decente si cu autovehicolul sa ne deplasam doar in vacanta.

  2. Inca nu e momentul pt masini electrice.
    Cand vor avea autonomie minim 500 km si se vor incarca in max 5-10 minute, atunci da , sunt gata sa renunt la „fosile” :)

    • Este o masina electrica care se incarca in 90 de secunde plinul dar platesti incarcarea full cat un plin de benzina. Plinul iti ajunge peste 440 km in conditii de utilizare normala (ac si accesorii masina). Daca nu vrei sa platesti plinul incarci precum baietii din video si poti sa mergi pe drum chiar si mai repede!
      Masina este Tesla Model S.

  3. Cu tot respectul,dar 2 zile Buc-Tm nu inseamna neaparat ca SE POATE . In teorie se poate si pe jos ,dar mersul incet cu masina pe o distanta atat de mare practic anuleaza scopul initial (anume a ajunge repede).
    Cu trenul ajungeati mai ieftin .

    Da, se zice ca se poate ,dar nu orice se poate e si viabil.

  4. Salut,

    Daca masina arata cati kilowati/ora consuma, As dori sa stiu care a fost viteza medie de deplasare.

    Masinile electrice sunt o idee foarte buna, insa nu prea se incadreaza in peisajul romanesc.
    Pot fi momentan utilizate cu succes in orase, dar isi permite romanul o masina electrica si inca una pentru iesiri mai lungi?

    In cazul meu cel putin, optional pe langa masina de familie, as alege un scuter electric BMW.

  5. salut. nu inteleg cum pot fi masini eco atata timp cat orice lucru prin care trece curent electric genereaza caldura. fiabile nu mi se par deloc, iar autonomia este de toata jena. la bani sa zic ca iesi ok ( un pic mai ok decat gpl ) , dar cam atat. voi ati iesit cu 7 lei / 100 km fiindca ati mers mega la consum. si pe gpl daca mergi mega la consum iesi la 10 lei/100 km cu loganul de 1.2…deci nu e cine stie ce. in fine, frumos clipul, l am urmarit pe tot dar mi se pare o prostie masina si ideea de masina electrica. la golf top speed era de 160 ( real probabil 130-140) ?! pai atat prind cu masina de 7000 de euro de la care n ai la ce sa te astepti. oricum toata generatia noua de masini electrice/benzina/motorina sunt niste plastice cu aspect misto si cam atat :)))) nu mai e ce a fost odata. toate cele bune !

  6. 12:46 …realitatea….. masina electrica se taraste cu 60-80 sa fie „eficienta” iar traficul zboara. Degeaba, Tesla stie ce face cu masina electrca. Lumea vrea 500 km autonomie si charge in 30 min macar.

  7. Multumesc pentru filmare.
    Eu as lua experienta facuta de voi doar ca pe o demonstratie „ca se poate”, dar personal as adauga „nu incercai asa ceva acasa” pentru ca va puneti viata in pericol.

    Sa rulezi fara dezaburire, sa te stresezi cand trebuie sa franezi,… fara AC, incalzire, … multimedia, …. nu mi se pare deloc relevant.

    In plus, fara accelerari bruste, fara depasiri,… din nou periculos.

    Din punctul meu de vedere (doar al meu), mult mai relevant ar fi fost un „raliu” respectand toate indicatoarele de circulatie :)

    Falicitari Kaufland

  8. Pt moment e cam nasol sa mergi pe autostrada cu 60 km maxim nu e mare lucru la fel cum spunea cineva mai sus se putea si cu trenu merge eu cred ca e inutila masina si a fost calculata pt oras din moment daca depasesti 60 km la ora scade range-ul foarte mult evident in oras va scadea ceva mai repede pt orpiri si porniri de la semafor mie cel putin mi se pare inutila inca masina singura care mai merita cat de cat sa dai un ban pe ea e tesla desi aceea e cam scumpa.Ma uitam la revievul vostru si ma gandeam eu merg austria-timisoara pai daca a-si mers cu masina aceea adica e-golf probabil nebuneam complet per total e facuta degeaba parerea mea nu ii vad utilitatea decat in oras si pe langa ea mai trebe sa mai ai si o alta masina deci nu e complet folositoare oricum apreciez munca voastra si mult noroc so bafta in continuare munca voastra e de apreciat si masina „aproape” sa zicembafta in continuare baetii

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.