Cu mașina electrică de la București la Timișoara – VW E-Golf

14724457_1323491434330457_4407449996562290441_n

 

Puștiul de la Kauflandul din Pitești e foarte drastic. Știe probabil că e ultima generație care o să mai simtă vreodată miros de benzină. Ne tot plângem de infrastructura prizelor electrice dar, în mai puțin de doi ani, o să ai una la cel mult 50 de kilometri de casă/apartament. Tot până atunci, multe din autoturismele electrice vor veni cu autonomie de minimum 350 de kilometri.

Am mers cu un Volkswagen E-Golf de la București la Timișoara, într-un raliu al eficienței. Am plecat singur până la Râmnicu Vâlcea, unde m-am întâlnit cu George și am continuat spre Sibiu. Nu e bolidul la care am visat când am auzit ”raliu” dar m-am atașat repede de el. E foarte silențios și deloc greu de condus. Se simte natural, ca oricare alt Golf pe care l-am condus dar cu un pic de greutate. Miza raliului a fost să scoatem cel mai mic consum. George s-a autodepășit. Nu l-am văzut niciodată să guste din viață cu atâta poftă la 60 de kilometri pe oră pe autostradă. Totuși, am ieșit pe primul loc după campionul și amicul Oraan Mărculescu. Felicitări! Ne-a bătut la doar 3 procente dar a fost singur în mașină. Cei de la Renovatio ne-au ajutat cu prizele pe care oricine le poate folosi gratuit, deocamdată, dacă ai o mașină electrică.

În fiecare popas am avut priză Fast-Charge. În mai puțin de 40 de minute am avut bateria încărcată indiferent de câtă energie avea în ea. Durează mai puțin decât orice sesiune de cumpărături pe care o fac eu, chiar și singur. Am avut apoi suficientă autonomie pentru încă 180 de kilometri la un cost de 15,6 lei. Adică vreo 7 lei pentru 100 de kilometri parcurși. Acum compară asta cu banii pe care îi bagi lunar în autoturism.

14753947_1322555621090705_2889281719137598317_o

Altfel, da. Autoturismele electrice sunt scumpe iar ajutorul statului insignifiant. Însă mă gândesc la un scenariu care ar funcționa perfect în viața reală. Multe dintre mașinile pe care le vezi prin trafic aparțin sigur unor flote de multinaționale. Cum e aproape imposibil ca-n București să mergi mai mult de 100 de kilometri pe zi, o electrică poate fi soluția. În plus, sunt mai fiabile și mai ieftine de întreținute. Dispar multe piese în mișcare. Și pun pariu că atunci când va începe producția în masă, vor fi mult mai ieftine decât vehiculele de-acum.  Te las cu acum cu filmul aventurii noastre.

PS: George e ofticat că am mers cu 80km/h pe A1. Eu îi spun doar că-mi place să trăiesc periculos.

Marian Andrei

Ultimele articole

Articole recomandate

62 Comments

  1. Fain! Mie mi-a plăcut aventura asta a voastră, să mai faceți. Desigur, voi ați mers „la consum”, dar dacă obții o autonomie de 100km la mers normal, cu viteze legale și consumatori interni porniți devine excelentă pentru navetă. Ocazionalele drumuri mai lungi le acoperi cu pauze mici și dese. O întrebare: pentru drumuri mai lungi (eventual un weekend la munte) sau pur și simplu ca mașină electrică ați alege un Renault Zoe? Într-adevăr e o mașină din altă clasă, dar autonomia e mai mare și prețul mult mai mic.

  2. Testul e bun pentru reclama.
    Masinile electrice sunt gandite pentru o naveta zilnica in limita autonomiei date de o incarcare, seara o bagi in priza si o gasesti incarcata si incalzita de dimineata.

  3. Suna bine ..da de unde o sa luam „curentu'”.. necesar atator vehicule electrice ..!!??
    productia de energie e deja o problema mare cam peste tot…!!
    ca la capitolul infrastructura electrica si SUA.. sta prost la momentul actual.. ca sa nu mai pomenim.. Romanica noastra !!

  4. E buna toata treaba cu masinile electrice, nu polueaza, nu fac zgomot etc. Dar am si eu o intrebare practica : Ce se va intampla peste 5-7 ani cand vor trebui schimbate bateriile la masini si cum se vor recicla atunci aceste baterii (plastic, acid etc.) ?
    Tesla nu cred ca a facut degeaba fabrica in mijlocul pustietatii. Pe o raza de 5-10 kilometrii moare tot ce este in jur, flori, iarba, copaci s.a.m.d.

    • 36.000 Euro fără ajutorul Statului. Am făcut două zile cu 5 puncte de oprire. Am înnoptat la Sibiu iar toată experiența a fost un concurs pentru eficiență. Iar la punctele de încărcare n-am stat chiar 30 de minute pentru că am mai și mers pe la restaurante să mâncăm, de exemplu.

      Sau, ca să fie și mai simplu și bazat pe un scenariu ideal, adaugă o pauză de 30 de minute la fiecare 130km-150km parcurși.

  5. Buna, in primul rand vreau sa va felicit pentru ca a-ti reusit sa treceti peste aceasta aventura si sa si faceti un video foarte tare, in al doilea rand, continuati sa prezentati cele mai noi modele de masini (apropo testati noul Renault Megane 1,2TCE sau 1,6dci!!!), si in al treilea rand, puteti pune o lista cu melodiile din testul cu e-Golf ?

  6. Salut. Asa da, imi place, iti dau un Like. Si eu as lua o masina electrica daca as avea bani – fara nici o ezitare si fara nici un regret. Acesta e viitorul.

  7. Totul e frumos când la încărcare vin câte două mașini. Dacă s-ar înmulți mașinile electrice, ar fi haos la prize. Închipuiți-vă 20 de mașini așteptând câte 40 de minute să se încarce, plus alte 20 așteptând în spatele lor.
    Mai e mult până departe.

  8. Sunt puțin offtopic si am cerut cu ceva timp în urmă un review pentru Oneplus 3. Am înțeles de ce nu se poate încă si oricum telefonul îmi va fi livrat săptămâna viitoare. Cu tot respectul, îmi permit să postez un link aici întrebându-vă dacă se poate un review despre așa ceva: https://www.cnet.com/roadshow/news/aftermarket-head-up-display-competition-heats-up-with-carrobot/
    Scuzele mele pentru postarea lungă și pe lângă subiect.
    O zi bună.

  9. Cum dracu sa mergi pe autostrada cu 80 ,masinile electrice sunt doar un moft , poate cand o sa aiba o autonomie normala o exploatare normala ,asa o prostie la un pret mare .

  10. Testul e bun pentru reclama.

    Masinile electrice actuale sunt gandite pentru naveta zilnica acoperita de o incarcare.
    Seara o bagi in priza si o gasesti dimineata incarcata si incalzita.

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.