Cu mașina electrică de la București la Timișoara – VW E-Golf

14724457_1323491434330457_4407449996562290441_n

 

Puștiul de la Kauflandul din Pitești e foarte drastic. Știe probabil că e ultima generație care o să mai simtă vreodată miros de benzină. Ne tot plângem de infrastructura prizelor electrice dar, în mai puțin de doi ani, o să ai una la cel mult 50 de kilometri de casă/apartament. Tot până atunci, multe din autoturismele electrice vor veni cu autonomie de minimum 350 de kilometri.

Am mers cu un Volkswagen E-Golf de la București la Timișoara, într-un raliu al eficienței. Am plecat singur până la Râmnicu Vâlcea, unde m-am întâlnit cu George și am continuat spre Sibiu. Nu e bolidul la care am visat când am auzit ”raliu” dar m-am atașat repede de el. E foarte silențios și deloc greu de condus. Se simte natural, ca oricare alt Golf pe care l-am condus dar cu un pic de greutate. Miza raliului a fost să scoatem cel mai mic consum. George s-a autodepășit. Nu l-am văzut niciodată să guste din viață cu atâta poftă la 60 de kilometri pe oră pe autostradă. Totuși, am ieșit pe primul loc după campionul și amicul Oraan Mărculescu. Felicitări! Ne-a bătut la doar 3 procente dar a fost singur în mașină. Cei de la Renovatio ne-au ajutat cu prizele pe care oricine le poate folosi gratuit, deocamdată, dacă ai o mașină electrică.

În fiecare popas am avut priză Fast-Charge. În mai puțin de 40 de minute am avut bateria încărcată indiferent de câtă energie avea în ea. Durează mai puțin decât orice sesiune de cumpărături pe care o fac eu, chiar și singur. Am avut apoi suficientă autonomie pentru încă 180 de kilometri la un cost de 15,6 lei. Adică vreo 7 lei pentru 100 de kilometri parcurși. Acum compară asta cu banii pe care îi bagi lunar în autoturism.

14753947_1322555621090705_2889281719137598317_o

Altfel, da. Autoturismele electrice sunt scumpe iar ajutorul statului insignifiant. Însă mă gândesc la un scenariu care ar funcționa perfect în viața reală. Multe dintre mașinile pe care le vezi prin trafic aparțin sigur unor flote de multinaționale. Cum e aproape imposibil ca-n București să mergi mai mult de 100 de kilometri pe zi, o electrică poate fi soluția. În plus, sunt mai fiabile și mai ieftine de întreținute. Dispar multe piese în mișcare. Și pun pariu că atunci când va începe producția în masă, vor fi mult mai ieftine decât vehiculele de-acum.  Te las cu acum cu filmul aventurii noastre.

PS: George e ofticat că am mers cu 80km/h pe A1. Eu îi spun doar că-mi place să trăiesc periculos.

Marian Andrei

Ultimele articole

Articole recomandate

62 Comments

Dă-i un răspuns lui Florian-Gabriel Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.